Gå til innhold

Å krangle med brannfakler(passivt-aggressivt innlegg)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg hadde diskusjon med min svigerfar om klassikeren «utlendinger som får trygd uten å jobbe» Dette er vi ikke enige i og ble motargumentert av mannen og meg. Da eskalerte det til» folk som får uføretrygd uten å ville jobbe» Dette ble motargumentert med at man kan ikke alltid se på at folk er syke og at vi vet ingenting om folks livssituasjon.

Da gikk han til angrep på offentlig ansatte som ikke har ansvarsfølelse for jobben sin og er syke uten grunn. Høyt arbeidspress er tull og tøys i følge han. ( Jeg er offentlig ansatt og begynner å få nok. Nå begynner begeret å renne over) 

Svigerfar blir konfrontert av sønnen sin med at en person i hans nærmeste familie oppriktig at uttrykt et ønske om å slutte å jobbe for å motta trygd. Da blir svigerfar så sint at han forlater diskusjonen i sinne.. Min mann fikk dårlig samvittighet og har snakket med sin far i enerom i snart to timer.. 

Trivelig med familie! 

 

Anonymkode: 112d2...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne hatt en svigerfar, eller far, mor, søster, tante, kusine, fetter eller slekt som jeg kunne ha diskusjoner med. Vær takknemlig for at du har familie.

Anonymkode: 3780c...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne hatt en svigerfar, eller far, mor, søster, tante, kusine, fetter eller slekt som jeg kunne ha diskusjoner med. Vær takknemlig for at du har familie.

Anonymkode: 3780c...115

Seriøst? Man skal være så takknemmelig for å ha famile, at man skal godta all slags oppførsel fra de?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen og jeg hadde diskusjon med min svigerfar om klassikeren «utlendinger som får trygd uten å jobbe» Dette er vi ikke enige i og ble motargumentert av mannen og meg. Da eskalerte det til» folk som får uføretrygd uten å ville jobbe» Dette ble motargumentert med at man kan ikke alltid se på at folk er syke og at vi vet ingenting om folks livssituasjon.

Da gikk han til angrep på offentlig ansatte som ikke har ansvarsfølelse for jobben sin og er syke uten grunn. Høyt arbeidspress er tull og tøys i følge han. ( Jeg er offentlig ansatt og begynner å få nok. Nå begynner begeret å renne over) 

Svigerfar blir konfrontert av sønnen sin med at en person i hans nærmeste familie oppriktig at uttrykt et ønske om å slutte å jobbe for å motta trygd. Da blir svigerfar så sint at han forlater diskusjonen i sinne.. Min mann fikk dårlig samvittighet og har snakket med sin far i enerom i snart to timer.. 

Trivelig med familie! 

 

Anonymkode: 112d2...b37

Hvorfor diskuterer dere slike ting? Jeg har for lengst lært meg til å unngå slike samtaleemner, der er jo veldig typisk en generasjonsgreie. 
Jeg synes ærlig talt alle er like teite i en slik diskusjon. Hvorfor legge mer ved på et bål du vil skal slukne?

Har flere i familien jeg er dypt uenige med i mange temaer, men vi klarer da å omgår for det. Og skulle noen begynne likevel, så later jeg som om jeg ikke er int, Det nytter ikke å la seg provosere på den måten,

Anonymkode: 78eca...280

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ufyselig grandtante i svigerfamilien som har alle de holdningene svigerfaren din har. I tillegg elsker hun å kritisere barneoppdragelsen vår, mener at ungen er hyperaktiv (hen er ikke det, bare et et aktivt småbarn), hun mener også at hun er berettiget til å komme med anbefalinger for hvordan vi skal leve livene våre (hvor og hvordan vi skal bo). Jeg bare jatter med. Hun er så uhøflig at resten av familien hennes sier fra at vi må ikke ta det innpå oss hva enn hun sier. Jeg tenker for å være ærlig at hun har mye snillere slekt enn hva jeg ville vært! Men, ja, poenget er altså at man jatter med, snakker om vær og vind, Melodi Grand PRIX, et eller annet teit tv-program, lette og fluffy ting. 

Anonymkode: d64eb...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor diskuterer dere slike ting? Jeg har for lengst lært meg til å unngå slike samtaleemner, der er jo veldig typisk en generasjonsgreie. 
Jeg synes ærlig talt alle er like teite i en slik diskusjon. Hvorfor legge mer ved på et bål du vil skal slukne?

Har flere i familien jeg er dypt uenige med i mange temaer, men vi klarer da å omgår for det. Og skulle noen begynne likevel, så later jeg som om jeg ikke er int, Det nytter ikke å la seg provosere på den måten,

Anonymkode: 78eca...280

Har ei jeg jobber sammen med, de har en grei regel når de har familieselskaper. Det er tre ting man ikke diskuterer, det er politikk, rase og relgion Og dermed så unngår de å slike krangler som fort kan eskalere, slik som i TS sitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er jeg relativt rød og resten av familien relativt blå. Vi unngår i stor grad å snakke politikk. De lurer av seg noen fraser inn i mellom som jeg overser og skifter tema til været. Ingenting annet funker om jeg skal tåle å ha kontakt med dem

Anonymkode: 5d712...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om å ta de rette kampene? Så mye bråk ville vært unngått. 

Anonymkode: 4fa35...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en onkel som antageligvis ville kommet godt overens med svigerfaren din. Jeg må rett og slett holde meg langt unna snakk om politikk og særlig innvandring/islam når vi møter ham og tanten min. Han er en trivelig fyr ellers (utrolig nok med de holdningene han har, tenker jeg i mitt stille sinn). Men min far lar seg provosere, og provoserer tilbake, og det blir alltid utrivelig når de to møtes. Jeg er definitivt mest enig med faren min, men blir likevel sur på ham også når han må pirke i dette, og sette ting ekstra på spissen og være ufin. Jeg mener ikke dere gjør som min far, altså. Det er noen som bare kaster brannfakler tilbake, selv om man prøver å komme med saklige argumenter og vise forståelse for at motparten har sin mening. Og det er ikke lett heller når det kommer til temaer som man syns er virkelig viktige. Vi lar det ligge for å bevare god stemning, men om det føles helt feil, er vel alternativet å ha mindre kontakt. 

Anonymkode: 76a04...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...