Gå til innhold

Kvifor er det så kontroversielt å væra pittelitt skeptisk til ensidig fokus på co2?


mammahjarte

Anbefalte innlegg

Her om dagen ytra eg litt skepsis mot ensidig fokus på co2. Eg vart kalla klimafornekter, kva i alle dager er det? Korleis går det ann å fornekta klima? Det eg meinte var er at vi har mykje anna å fokusera på. Som forsøppling, metanutslipp, plast i havet, sosial dumping, overbefolkning, sjukdom, utryddelser av arter, avskoging. Seie ikkje at eg kan alt og veit alt! 

Blir stempla som ein slags høgre vridd carl i hagen berre fordi eg synest mykje som blir sendt rett og slett skremmer barn og framstår som propoganda. Kva i alle dagar er klimakrisa om du kunne være så snill å definera det på ein enkel måte?

Trenger ikkje å væra konspirasjonsteoretiker for å sjå at det kan væra økonomiske motiv bak enkelte initiativ i kampen mot global oppvarming. Det betyr på ingen måte at det skal bli eit argument for å ikkje gjera noko som helst. Vi må gjera noko nå! Ponget mitt er at om noko kan utnyttest så blir det faktisk det, uansett bransje/tema. Er korrupsjon plutselig ikkje mogleg fordi det skal redusera co2?

Eg trur på menneske skapte klimaendringer! Avskoging er eit eksempel. Eg synest det er rart at min kritiske sans blir applaudert på alle områder men når det kjem til co2 klikke alle vinkel! Hjelp meg å forstå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler deg å oppsøke alternativ informasjon på f eks YouTube og andre kanaler så vil du se at du ikke er alene om å kanskje tvile litt på den informasjonen vi blir proppet full med nærmest overalt nå.. 

Det virker som det har kommet helt ut av kontroll, "ingen" tør å si imot det som er politisk korrekt, og de få som forsøker, blir fullstendig tiet ihjel av mainstream media. 

Endret av Missfitness
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at land som Kina, India, Indonesia, Saudi Arabia osv. står bak hysteriet om global oppvarming i vesten. De tjener ufattelige summer på at vi gjør oss konkurranse udyktige. Det vil være basisen for at de går forbi oss økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mammahjarte skrev:

Som forsøppling, metanutslipp, plast i havet, sosial dumping, overbefolkning, sjukdom, utryddelser av arter, avskoging. Seie ikkje at eg kan alt og veit alt! 

Mye av det du nevner her har jo med klimaet å gjøre? Vær kritisk til det du leser, undersøk kilder. Godt over 90% av verdens klimaforskere er enig. Litt rart hvis alle disse er kjøpt og betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt
2 hours ago, Anonym27 said:

Det er ingen tvil om at land som Kina, India, Indonesia, Saudi Arabia osv. står bak hysteriet om global oppvarming i vesten. De tjener ufattelige summer på at vi gjør oss konkurranse udyktige. Det vil være basisen for at de går forbi oss økonomisk.

Du tenker at propganda fra asia klarer overkjøre propganda fra europa og usa? At dersom usa og europa mente klimaproblemene var fiksjon, så ville de ikke klare overkjøre propoganda fra asia som sa klimaproblemer var sanne? 

Det høres ganske naivt ut, spør du meg. Det er mer realistisk at den infoen vi får er farget av det europa og usa vil vi skal tenke, heller enn asia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp fordi det finnes mye viktigere ting å fokusere på som de som styrer verden ikke vil at vi skal fokusere på, Co2 er en fin måte å få fokuset bort på. Og over på oss, for det er vi som skal være problemet. 
Det som virkelig forurenser er for eksempel den massive bruken av sprøytemidler, det er jo det som tar livet av biene for eksempel. Og hva med at fisken nå har så høyt innhold av kvikksølv at den er iferd med å bli skadelig å spise? Kvikksølv er noe av det mest giftige på planeten, likevel blir det ignorert at vi bare får i oss mer og mer av det. Det spiller visst ingen rolle i eksplosjonen av kroniske sykdommer, neida. Sannheten er at all gifta vi får i oss er iferd med å ta livet av oss, fruktbarheten går ned også. Det er ikke Co2 som er skyld i dette.

Co2 blir ikke produsert av multinasjonale selskaper som Monsanto...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...