AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 Hei! Jeg har en gutt på 8 uker som ikke klarer å finne søvnen på egenhånd. Uansett hvor trøtt han e blir han lys våken når han legges i seng, babynest eller lignende. Han sovner kun dersom han ammes i søvn. På natta kan han ammes i søvn så legges over i egen seng og sove videre der, men på dagtid våkner han med engang han blir koblet fra brystet. Andre med samme erfaring som har tips og råd? Når begynte dere foresten med egne leggetider og faste tider for soving på dagtid? Og hvilke tider har dere? Her legger lille seg samtidig som oss, men har gjerne sovet et par timer på sofaen i forkant (med puppen i munnen 🙈) Anonymkode: 40f75...e9e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 Det er veldig normalt at en på 8 uker ikke finner søvnen selv eller har noe særlig rutiner. Fremover må dere bare følge hva deres barn viser behov for, hva andre gjør kan liksom ikke brukes som mal her. Prøv dere frem etterhvert som lille vokser Dere kan gjerne starte med "kveldsrutiner" likevel allerede nå, feks bade og pysj. På dagtid må man bare la de sove etter behov, jo eldre de blir jo lenger er de våkne. Til slutt er man nede i 2 dupper på dagtid, så er det kanskje bare 1. Vår minte er 11 mnd nå og vi sliter med å få henne til å ta mer enn 1 dupp på dagen (hun trenger egentlig 2), så det er hele tiden nye utfordringer Har aldri bare kunnet legge mine i en seng som babyer, har enten ammet i søvn, trillet, eller ligget ved siden av. Anonymkode: e7f3f...49c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #3 Skrevet 21. juni 2019 Bruker han smokk? Jeg har nesten tvunget min datter til å bruke det, hun dytter den ut og jeg dytter inn. Hun roer seg veldig når hun har noe i munnen.. Anonymkode: 002a4...ba9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #4 Skrevet 21. juni 2019 Min jente på 11 uker sovner ikke uten pupp i munn. Men jeg stresser ikke! Anonymkode: 771e0...993 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #5 Skrevet 21. juni 2019 Babyen er bare 8 uker da. Det er helt normalt.. Les deg opp om fjerde trimester Amming er ikke bare mat for mange babyer, det er kos, trygghet, den ultimate ro, og søvndyssende. Du kan jo tenke på hvordan du vil gjøre det, begynne med grøt i 4 mnd alder eller fullamme til 6 mnd (avhengig av behov og vekt selvsagt).. For hvis det blir slitsomt med dette å sovne til puppen, kan du jo prøve på andre soveassosiasjoner som smokk eller sutteklut... Jeg må prøve det med neste baby. Her sovnet hun til puppen idet hun fylte to, men så orket jeg ikke mer. Jeg har vært hjemme med henne og for lat til å ta kampen. Hun har storkost seg. Men er dette noe du ikke vil, begynn å innfør andre soveassosiasjoner idet du innfører fast føde.. men ikke nekt puppen.. For det kan være at plutselig en dag mister barnet interessen.. Anonymkode: e17e8...f2f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #6 Skrevet 21. juni 2019 Har du forsøkt å amme ham i søvn i liggende stilling, slik at du slipper å forflytte ham når du kobler fra? Uansett: Kos deg på sofaen med puppen ute så lenge det varer, og vær glad du slipper å vandre hvileløst rundt med gråtende baby som kanskje nekter pupp, og sovner først etter to timers hardt arbeid. Om to eller fire uker kan situasjonen være en helt annen, og baby kommer uansett til å sovne av seg selv før eller siden. La ham signalisere hva han har behov for, og ikke tenk for mye på hva andre gjør. Fokuser på hva som fungerer for dere. Anonymkode: 06084...c65 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #7 Skrevet 21. juni 2019 Jeg lot min sovne til puppen til han var ca 4mnd. Men idet han sovnet dyttet jeg inn en smokk i stedet, fordi jeg ble så sår hvis han smokket i en evighet uten å faktisk die. Etterhvert aksepterte han å sove andre steder, så lenge han hadde smokk. På natten sov han inntil meg, og på dagtid sov han litt lunere i babynest e.l. (under oppsyn selvsagt). Å bare legge han flatt et sted var ikke aktuelt før han var langt over året. Anonymkode: a1de5...d6c
popstar Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 Min gjør det samme og er fire måneder. Han er nesten umulig å få til og sove, så jeg gjør det jeg må så lenge han sover. Har prøvd smokk, og den spytter han bare ut. Koseklut har han ikke skjønt ennå. Vi har ingen faste tider på dupper, jeg hjelper ham bare i søvn når han virker trøtt. Han blir bare sint hvis jeg skal få ham til å sove uten at han er trøtt.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Skrevet 22. juni 2019 Baby er 8 uker.... slapp av og kos deg istedet for å stresse med dette nå. Alt for tidlig å ta fra baby kosen med puppen😊 Anonymkode: 0d5dd...29f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå