Gå til innhold

Synes svigemor behandler mannen min dårlig, velger heller sin svigersønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir skrevet i alle tråder, "alle" forstår ikke hva svigermor har gjort galt.

Selvom hun krever å være fødestuen under fødsel eller vil møte babyen en time etter fødsel, og trenger seg jordmor og sykepleierene.

Skjønner ikke hva hun er galt, ts du er urimelig for du ikke ønsket mer besøk av bestemor. på en stundt

Når bestemor har vært på besøk i 6 timer hver dag en uke.

 

TS du er fæl som ikke lar bestemor bli kjent med barnebarna hennes!!

Anonymkode: 32e4c...b74

Men svigermor er jo også mor? Og de tingene du skriver nevner jo ikke ts? Selvfølgelig forstår jeg at det finnes trollete svigermødre, og mødre, men i dette innlegget kom det ikke så tydelig frem hva svigermor hadde gjort galt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir skrevet i alle tråder, "alle" forstår ikke hva svigermor har gjort galt.

Selvom hun krever å være fødestuen under fødsel eller vil møte babyen en time etter fødsel, og trenger seg jordmor og sykepleierene.

Skjønner ikke hva hun er galt, ts du er urimelig for du ikke ønsket mer besøk av bestemor. på en stundt

Når bestemor har vært på besøk i 6 timer hver dag en uke.

 

TS du er fæl som ikke lar bestemor bli kjent med barnebarna hennes!!

Anonymkode: 32e4c...b74

Jeg lurer virkelig på hvilke tråder du leser hvor svigermor blir støttet opp og i mente? Jeg får nemlig motsatt følelse av KG, at svigermor er den store, stygge ulven alltid (slik som TS insinuerer her). 

Skrivemåten og agressiviteten til TS og denne ene støttespillereren er for øvrig finurlig lik. 

Anonymkode: e310b...848

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pås skrev:

Men svigermor er jo også mor? Og de tingene du skriver nevner jo ikke ts? Selvfølgelig forstår jeg at det finnes trollete svigermødre, og mødre, men i dette innlegget kom det ikke så tydelig frem hva svigermor hadde gjort galt...

Det sies i alle tråder, selvom når svigermor går på høygravide ts..

Anonymkode: 32e4c...b74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer virkelig på hvilke tråder du leser hvor svigermor blir støttet opp og i mente? Jeg får nemlig motsatt følelse av KG, at svigermor er den store, stygge ulven alltid (slik som TS insinuerer her). 

Skrivemåten og agressiviteten til TS og denne ene støttespillereren er for øvrig finurlig lik. 

Anonymkode: e310b...848

Selfølgelig må det være det, her på kg er det bare 10 medlemmer.

Foreslår du googler svigermor tråder på kvinneguiden, spesielt den med hvor svigermor fysisk angrep høygravide ts

og den som er veldig nylig med mor med en 2 ukers baby, hvor svigermor trengte seg igjennom jordmor og sykepleiere når ts var nettop ferdig med fødsel, som prøvde å si at det var ikke besøk tid nå, svigermor kom HVER dag i 6 timer i disse 2 ukene, og når ts trengte pause ble det ikke respektert og svigemor krevde å komme, hun til og med bare troppet opp, og nektet å gå.

 

Da var det stakkars lille svigermor/bestemor, mens ts var urimelig og jævlig som fravrøvet henne om å bli kjent med barnebarnet hennes.

Anonymkode: 32e4c...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger sine venner, men familie må man bare godta (innen rimelighetens grenser selvsagt). Hvem har vel ikke en svigermor, svoger eller svigerinne som ikke passer helt inn, som man ikke ville valgt selv, som gjerne skulle vært litt annerledes?  Sånn er det bare. Hvis mannen din er lei seg og det faktisk er et problem at dere føler dere forskjellsbehandlet og nedprioritert, må han ta det opp med sin mor. Det har lite med svogers litt for stuevarme oppførsel å gjøre. Hvis svigermor syns det blir feil at han tar over som vert, så går hun gjøre noe med det. Men jeg skjønner ikke annet enn at han er en helt alminnelig mann som er i et selskap der nære familiemedlemmer syns det er unaturlig å henvende seg til vertinnen/moren/svigermoren sin og faktisk takke for maten: «Kari, takk, det smakte nydelig». At du ikke syns det «er helt deg» er jo det rare her, så da overkompenserer han vel og tar over hele den biten. «Velkommen og værsågo og velbekomme og takk for at dere kom». Han syns vel bare noen bør ta den rollen, siden den er ledig. Skjønner det kan virke irriterende, men hei, det kunne vært så mye verre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lou Salome skrev:

Man velger sine venner, men familie må man bare godta (innen rimelighetens grenser selvsagt). Hvem har vel ikke en svigermor, svoger eller svigerinne som ikke passer helt inn, som man ikke ville valgt selv, som gjerne skulle vært litt annerledes?  Sånn er det bare. Hvis mannen din er lei seg og det faktisk er et problem at dere føler dere forskjellsbehandlet og nedprioritert, må han ta det opp med sin mor. Det har lite med svogers litt for stuevarme oppførsel å gjøre. Hvis svigermor syns det blir feil at han tar over som vert, så går hun gjøre noe med det. Men jeg skjønner ikke annet enn at han er en helt alminnelig mann som er i et selskap der nære familiemedlemmer syns det er unaturlig å henvende seg til vertinnen/moren/svigermoren sin og faktisk takke for maten: «Kari, takk, det smakte nydelig». At du ikke syns det «er helt deg» er jo det rare her, så da overkompenserer han vel og tar over hele den biten. «Velkommen og værsågo og velbekomme og takk for at dere kom». Han syns vel bare noen bør ta den rollen, siden den er ledig. Skjønner det kan virke irriterende, men hei, det kunne vært så mye verre. 

Hahahaha, så når jeg ikke sier navnet til svigermor når jeg takke for maten, SÅ er det han jeg altså snakker til???? Maken til Gud han tror han er da isåfall!!! Som krever at jeg må si navnet til den som har laget maten fordi han ikke skal tro det er til han !!!

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Lou Salome skrev:

Man velger sine venner, men familie må man bare godta (innen rimelighetens grenser selvsagt). Hvem har vel ikke en svigermor, svoger eller svigerinne som ikke passer helt inn, som man ikke ville valgt selv, som gjerne skulle vært litt annerledes?  Sånn er det bare. Hvis mannen din er lei seg og det faktisk er et problem at dere føler dere forskjellsbehandlet og nedprioritert, må han ta det opp med sin mor. Det har lite med svogers litt for stuevarme oppførsel å gjøre. Hvis svigermor syns det blir feil at han tar over som vert, så går hun gjøre noe med det. Men jeg skjønner ikke annet enn at han er en helt alminnelig mann som er i et selskap der nære familiemedlemmer syns det er unaturlig å henvende seg til vertinnen/moren/svigermoren sin og faktisk takke for maten: «Kari, takk, det smakte nydelig». At du ikke syns det «er helt deg» er jo det rare her, så da overkompenserer han vel og tar over hele den biten. «Velkommen og værsågo og velbekomme og takk for at dere kom». Han syns vel bare noen bør ta den rollen, siden den er ledig. Skjønner det kan virke irriterende, men hei, det kunne vært så mye verre. 

Famile kan man velge.

Homofile som blir kastet hjemmefra velger en ny familie, de som velger å kutte ut sin familie fordi de blir behandlet dårlig, de velger sin nye familie.

Nei, man må ikke godta alt bare fordi man familie, og nei man ikke bli i familen om de ikke er bra for deg.

 

Det er lov til å sette grenser.

 

 

Anonymkode: 32e4c...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lou Salome skrev:

Man velger sine venner, men familie må man bare godta (innen rimelighetens grenser selvsagt). Hvem har vel ikke en svigermor, svoger eller svigerinne som ikke passer helt inn, som man ikke ville valgt selv, som gjerne skulle vært litt annerledes?  Sånn er det bare. Hvis mannen din er lei seg og det faktisk er et problem at dere føler dere forskjellsbehandlet og nedprioritert, må han ta det opp med sin mor. Det har lite med svogers litt for stuevarme oppførsel å gjøre. Hvis svigermor syns det blir feil at han tar over som vert, så går hun gjøre noe med det. Men jeg skjønner ikke annet enn at han er en helt alminnelig mann som er i et selskap der nære familiemedlemmer syns det er unaturlig å henvende seg til vertinnen/moren/svigermoren sin og faktisk takke for maten: «Kari, takk, det smakte nydelig». At du ikke syns det «er helt deg» er jo det rare her, så da overkompenserer han vel og tar over hele den biten. «Velkommen og værsågo og velbekomme og takk for at dere kom». Han syns vel bare noen bør ta den rollen, siden den er ledig. Skjønner det kan virke irriterende, men hei, det kunne vært så mye verre. 

men jeg kan gi deg det at jeg ikke helt skjønner hvorfor fokuset er svigermor, når den andre parten er problemmet.

Men jeg regner med som hun sier at det har vært mye dårlig oppførsel fra svigermor, og dermed irriterrt.

 

Jeg kjenner meg igjen, til jul fikk jeg den drit gave fra svigerforeldrene, mens alle de andre fikk masse fine gaver av de, til og med hjemmelaget.

Anonymkode: 32e4c...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Famile kan man velge.

Homofile som blir kastet hjemmefra velger en ny familie, de som velger å kutte ut sin familie fordi de blir behandlet dårlig, de velger sin nye familie.

Nei, man må ikke godta alt bare fordi man familie, og nei man ikke bli i familen om de ikke er bra for deg.

 

Det er lov til å sette grenser.

 

 

Anonymkode: 32e4c...b74

Ja. Men innen  rimelighetens grenser bør man holde ut familie. Jeg syns den grensen ligger langt unna en svoger som tar æren for svigermors mat. Venner kan man kutte ut hvis de kun er arrogante og irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selfølgelig må det være det, her på kg er det bare 10 medlemmer.

Foreslår du googler svigermor tråder på kvinneguiden, spesielt den med hvor svigermor fysisk angrep høygravide ts

og den som er veldig nylig med mor med en 2 ukers baby, hvor svigermor trengte seg igjennom jordmor og sykepleiere når ts var nettop ferdig med fødsel, som prøvde å si at det var ikke besøk tid nå, svigermor kom HVER dag i 6 timer i disse 2 ukene, og når ts trengte pause ble det ikke respektert og svigemor krevde å komme, hun til og med bare troppet opp, og nektet å gå.

 

Da var det stakkars lille svigermor/bestemor, mens ts var urimelig og jævlig som fravrøvet henne om å bli kjent med barnebarnet hennes.

Anonymkode: 32e4c...b74

Vet du, den tråden har jeg lest, og jeg leste det motsatte av deg, hvor mange mente TS hadde rett i å føle seg "krenket". Man velger nok hva man fokuserer på i slike tråder. Og den tråden merka jeg meg fordi jeg selv etter fødsel var ekstremt eiersyk, og jeg hadde kastet enhver som dukket opp uanmeldt og uønsket rett på dør. 

Anonymkode: e310b...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lou Salome skrev:

Ja. Men innen  rimelighetens grenser bør man holde ut familie. Jeg syns den grensen ligger langt unna en svoger som tar æren for svigermors mat. Venner kan man kutte ut hvis de kun er arrogante og irriterende. 

Jeg synes det er helt okay å kuttet ut familie, eller begrense kontakten med de, det er ikke opp deg til å mene om det greit eller ikke.

De alller fleste gjør dette har tenkt på det i lengre tider, og har veldig gode grunner.

 

Det er ikke alle familiemedlemmer som ønsker det beste for sine familiemedlemmer,.

 

 

Anonymkode: 32e4c...b74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, den tråden har jeg lest, og jeg leste det motsatte av deg, hvor mange mente TS hadde rett i å føle seg "krenket". Man velger nok hva man fokuserer på i slike tråder. Og den tråden merka jeg meg fordi jeg selv etter fødsel var ekstremt eiersyk, og jeg hadde kastet enhver som dukket opp uanmeldt og uønsket rett på dør. 

Anonymkode: e310b...848

Bare det at du kaller det eiesyk får meg til å tenke du har en skrue løs , det er ikke eiesyk!!!

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at du kaller det eiesyk får meg til å tenke du har en skrue løs , det er ikke eiesyk!!!

Anonymkode: 9765f...7a3

Okei. Nice debating with you, troll. 

Anonymkode: e310b...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at du kaller det eiesyk får meg til å tenke du har en skrue løs , det er ikke eiesyk!!!

Anonymkode: 9765f...7a3

Helt enig! Og det beviser bare poenget mitt!!!

 

Anonymkode: 32e4c...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Nice debating with you, troll. 

Anonymkode: e310b...848

Det er vel heller du som er troll, som enten har en skrue løs, ikke lest tråden helt eller bare av de som må spy ut eder og galler.

Snart blir det vel at hele tråden handler om skrive feil eller "jeg skjønnner ikke tråden", "hvor mange tråder skal du lage", du virker som jævla person fordi ikke skriver bra, merker at jeg er skikkelig lei kg, vært medlem i flere år, on og off.

De 4-5 mnd nå har jeg laget to tråder, fordi folk er bare ute etter å ta deg, kaller deg med løgner når du foklarer mer detaljer, mobbeooppførsel rett og slett.

Anonymkode: 32e4c...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller du som er troll, som enten har en skrue løs, ikke lest tråden helt eller bare av de som må spy ut eder og galler.

Snart blir det vel at hele tråden handler om skrive feil eller "jeg skjønnner ikke tråden", "hvor mange tråder skal du lage", du virker som jævla person fordi ikke skriver bra, merker at jeg er skikkelig lei kg, vært medlem i flere år, on og off.

De 4-5 mnd nå har jeg laget to tråder, fordi folk er bare ute etter å ta deg, kaller deg med løgner når du foklarer mer detaljer, mobbeooppførsel rett og slett.

Anonymkode: 32e4c...b74

Du må ha en eller annen form for psykiske problemer. Lykke til videre i livet, bitre kjerring. :) 

Anonymkode: f1c3c...db7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at du kaller det eiesyk får meg til å tenke du har en skrue løs , det er ikke eiesyk!!!

Anonymkode: 9765f...7a3

Du er jo helt sinnssyk. Haha. Ikke rart at svigermor har et trøblete forhold til dere. ;) Min største sympati til henne! :hjerte: Skjønner ikke at mannen din orker å holde ut med deg. Har han de samme mentale problemene som du har? :) 

Anonymkode: f1c3c...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha en eller annen form for psykiske problemer. Lykke til videre i livet, bitre kjerring. :) 

Anonymkode: f1c3c...db7

Med slike svar som dette forstår jeg godt hvorfor kg er så stille.

Er ikke gøy å starte tråder eller svare i tråder med slike svar.

 

Det er mange syke mennesker her på kg, som må trykke ned mennesker for å føle seg bedre.

Anonymkode: 32e4c...b74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo helt sinnssyk. Haha. Ikke rart at svigermor har et trøblete forhold til dere. ;) Min største sympati til henne! :hjerte: Skjønner ikke at mannen din orker å holde ut med deg. Har han de samme mentale problemene som du har? :) 

Anonymkode: f1c3c...db7

Disse innlegene sier mer om deg enn om meg/oss.

Er du ufør med mentale problemmer, det er ikke normal å oppføre seg på slik måte.

Jeg håper du kommer deg ut for deg litt luft og sosialisering med andre mennesker, tror du kan ha godt ha det.

Ha en riktig god helg.

Anonymkode: 32e4c...b74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha en eller annen form for psykiske problemer. Lykke til videre i livet, bitre kjerring. :) 

Anonymkode: f1c3c...db7

Huff!!! Jeg støtter du som skrev dette med å ikke orke å skrive tråder. 

 

Ts

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...