Gå til innhold

Synes svigemor behandler mannen min dårlig, velger heller sin svigersønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ,men svigermor kommer ikke.

Han følger oss ut, og han sier takk for besøket som om han bor der. Selv om de skal gå rett etter oss. Han oppfører seg rett og slett som han bor der, og eier huset.

Jeg sier "det var deilig pizza" .

Per : "så bra!"

Jeg sier: "tusen takk for maten, det var hyggelig og bli bedt idag".

Per svarer igjen: "Ja versegod ja".

Vi sier : "da sees vi til uka da , tusen takk igjen for å bli bedt på mat , det var koselig " .

Per tar ordet: " Ja, det var det , ja versegod for det. Hadet bra. Og lukker døra" . 

Jeg synes det er rart svigermor synes det er greit !!!

Anonymkode: 9765f...7a3

Men da lar du svigermor holde på da. Det er hennes valg og hennes hus. Er hun slemmere mot dere, bryr hun seg mindre? Eller er han bare mer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, duplexx skrev:

Men da lar du svigermor holde på da. Det er hennes valg og hennes hus. Er hun slemmere mot dere, bryr hun seg mindre? Eller er han bare mer?

Hun velger dem hele tiden. Behandler han som hennes sønn , er nedlatende mot min mann. F eks som jeg skrev så velger hun alltid dem til høytider. Hun antar at min mann ikke vil hjelpe, og kan si "jeg tar bilnøkklene til du har fikset internett for meg🤔"

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun velger dem hele tiden. Behandler han som hennes sønn , er nedlatende mot min mann. F eks som jeg skrev så velger hun alltid dem til høytider. Hun antar at min mann ikke vil hjelpe, og kan si "jeg tar bilnøkklene til du har fikset internett for meg🤔"

Anonymkode: 9765f...7a3

Hva sier mannen din? Bryr han seg? Eller bry du deg for alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, duplexx skrev:

Hva sier mannen din? Bryr han seg? Eller bry du deg for alle sammen?

Han er lei seg inni seg , for å si det sånn. Han lukker seg ned, og sier han blir ødelagt om han skal tenke på alt som er galt...

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Han der høres jo ikke god ut. Hva skjer om du titulere svigermor? «Ja, Gunn, dette var en god pizza!»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Han der høres jo ikke god ut. Hva skjer om du titulere svigermor? «Ja, Gunn, dette var en god pizza!»

Det er ikke helt meg..

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg hadde vært der og han svarte når jeg takket for maten, hadde jeg spurt om det var han som hadde lagd maten. Herlighet, hvem oppfører seg sånn?! Flaut hele greien. Hadde jekket han kraftig ned.

Anonymkode: d89bd...2cc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Set ikke problemet. Virker som svigersønnen prøver å være til hjelp så godt han kan, mens mannen din sitter i sofaen med lua i hånda.

Anonymkode: 5d116...c37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg hadde vært der og han svarte når jeg takket for maten, hadde jeg spurt om det var han som hadde lagd maten. Herlighet, hvem oppfører seg sånn?! Flaut hele greien. Hadde jekket han kraftig ned.

Anonymkode: d89bd...2cc

Kanskje han faktisk har hjulpet til med å lage maten, koke kaffe, dekke på osv. Kanskje det faktisk er derfor svigermoren er så fornøyd med ham, og da er det naturlig at han også sier værsågod når noen takker. TS skriver jo at de allerede er der når hun og mannen kommer og da er det vel naturlig at de har hjulpet til. 

Anonymkode: a01b4...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Set ikke problemet. Virker som svigersønnen prøver å være til hjelp så godt han kan, mens mannen din sitter i sofaen med lua i hånda.

Anonymkode: 5d116...c37

Enig med dette. Jeg ser virkelig ikke hva som er problemet det som du beskriver. Svigersønnen virker som om er høflig og hjelpsom, mens mannen din virker fraværende og forventer servering. Selvfølgelig, så blir en eldre dame (spesielt om hun bor alene) takknemlig om noen gidder å hjelpe henne med ting. 

Endret av Sylveon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun velger dem hele tiden. Behandler han som hennes sønn , er nedlatende mot min mann. F eks som jeg skrev så velger hun alltid dem til høytider. Hun antar at min mann ikke vil hjelpe, og kan si "jeg tar bilnøkklene til du har fikset internett for meg🤔"

Anonymkode: 9765f...7a3

Hvordan er hun nedlatende mot din mann? Du har ikke beskrevet noe som fremstår som nedlatende eller feil, men om din mann ikke har ville hjelpe henne tidligere så er det jo naturlig at hun ikke spør han. At hun velger dem til høytider kan være nettopp at svigersønn er hjelpsom og dere ikke er det - sånn som du beskriver i tråden. Jeg har vanskelig for å forstå at noen begynner å furte over at noen hjelper til med å skjenke kaffe eller sier farvel i gangen. Hva med å hjelpe til litt selv? 🤔

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS reagerer på en ubalanse. Svigermor steller i stand selskap og svigersønnen, som ikke har gjort noe, tar imot gjestene og takker som om han har gjort alt. Han "tar kontroll" og det virker rart. Ja det er litt rart. 

Svigermor stiller ikke opp for dere. Dere får ikke barnepass, og balansen er igjen ugjevn. 

Kan det være at svigermor prioriterer de andre fordi de er mer frempå? De spør sikkert om mer enn det dere gjør. 

Jeg synes du skal kommunisere hva dere føler og tenker. Si at dere vil også ha av hennes tid. Og når svogeren din kommer og skal hente kopper og sjenke kaffe så kan du si "jassa er det du som holder selskapet i dag? Det går fint vi kan ordne kaffe selv." om han insisterer så insisterer du og. og ta en kopp selv og ta frem kaffe.

Anonymkode: 71b6b...ff4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS reagerer på en ubalanse. Svigermor steller i stand selskap og svigersønnen, som ikke har gjort noe, tar imot gjestene og takker som om han har gjort alt. Han "tar kontroll" og det virker rart. Ja det er litt rart. 

Svigermor stiller ikke opp for dere. Dere får ikke barnepass, og balansen er igjen ugjevn. 

Kan det være at svigermor prioriterer de andre fordi de er mer frempå? De spør sikkert om mer enn det dere gjør. 

Jeg synes du skal kommunisere hva dere føler og tenker. Si at dere vil også ha av hennes tid. Og når svogeren din kommer og skal hente kopper og sjenke kaffe så kan du si "jassa er det du som holder selskapet i dag? Det går fint vi kan ordne kaffe selv." om han insisterer så insisterer du og. og ta en kopp selv og ta frem kaffe.

Anonymkode: 71b6b...ff4

Det er ingen her som vet med sikkerhet at svigersønn ikke har gjort noe i forkant av selskapet. Kanskje han har hjulpet til med både handling, matlaging, pådekking, kaffekoking og sannsynligvis også rydding etter at ts og mannen har gått derifra. TS skriver jo at de allerede er der  da hun og mannen kommer, og at de andre blir igjen etter at de har gått hjem. Og det er vel antagelig for å hjelpe til med rydding og oppvask.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Set ikke problemet. Virker som svigersønnen prøver å være til hjelp så godt han kan, mens mannen din sitter i sofaen med lua i hånda.

Anonymkode: 5d116...c37

Haha nei det gjør han ikke.. 

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg hadde vært der og han svarte når jeg takket for maten, hadde jeg spurt om det var han som hadde lagd maten. Herlighet, hvem oppfører seg sånn?! Flaut hele greien. Hadde jekket han kraftig ned.

Anonymkode: d89bd...2cc

Det er riktig. Takk.

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Det er ingen her som vet med sikkerhet at svigersønn ikke har gjort noe i forkant av selskapet. Kanskje han har hjulpet til med både handling, matlaging, pådekking, kaffekoking og sannsynligvis også rydding etter at ts og mannen har gått derifra. TS skriver jo at de allerede er der  da hun og mannen kommer, og at de andre blir igjen etter at de har gått hjem. Og det er vel antagelig for å hjelpe til med rydding og oppvask.

Hun er bare femti år altså, han har ikke hjulpet til med noe. De sto og tok av sko og jakke mens vi kom inn døra. Men TS skal jo tas ???

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å jeg vet han ikke hjelper til. Han sitter jo i selskapet akkuratt som oss ! Vi hjelper like mye til med avdekking og oppvask.. 

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er bare femti år altså, han har ikke hjulpet til med noe. De sto og tok av sko og jakke mens vi kom inn døra. Men TS skal jo tas ???

Anonymkode: 9765f...7a3

Jeg er ikke ute etter å ta deg på noen som helst måte, men jeg er tydeligvis en del år eldre enn deg og har lært at alle saker og historier har mer enn en side. Og jeg tror dessverre ikke du er helt objektiv, fordi du i utgangspunktet føler deg forskjellsbehandlet. Du må også huske at de svarene du får her inne er på bakgrunn av hva du selv har beskrevet og inntrykket jeg og flere tydeligvis har, er at du og mannen din kanskje er litt passive og sitter der med lua i hånden. 

I alle forhold, også familieforhold, må man gi og ta. Hvis ikke vil man til slutt sitte med den følelsen du sitter med nå. Sørger dere for desserten, eller kanskje en kake til kaffen, neste gang dere samles, så skal du se at det er dere som plutselig lyser dere i glansen. 

Nå virker du bare bitter og det er ingen tiltrekkende egenskap. På med smilet, sjarmen og humøret. Disk opp med en hjemmebakt eplekake med litt is ved siden av neste gang. Det skal mange ganger ikke mer til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg er ikke ute etter å ta deg på noen som helst måte, men jeg er tydeligvis en del år eldre enn deg og har lært at alle saker og historier har mer enn en side. Og jeg tror dessverre ikke du er helt objektiv, fordi du i utgangspunktet føler deg forskjellsbehandlet. Du må også huske at de svarene du får her inne er på bakgrunn av hva du selv har beskrevet og inntrykket jeg og flere tydeligvis har, er at du og mannen din kanskje er litt passive og sitter der med lua i hånden. 

I alle forhold, også familieforhold, må man gi og ta. Hvis ikke vil man til slutt sitte med den følelsen du sitter med nå. Sørger dere for desserten, eller kanskje en kake til kaffen, neste gang dere samles, så skal du se at det er dere som plutselig lyser dere i glansen. 

Nå virker du bare bitter og det er ingen tiltrekkende egenskap. På med smilet, sjarmen og humøret. Disk opp med en hjemmebakt eplekake med litt is ved siden av neste gang. Det skal mange ganger ikke mer til. 

Hahahaha. Du altså, hva vet vel du ?! Og hvor gammel jeg er vet du vel heller ikke!? Hahaha.. ja du kaller meg vel gal nå! Vi ber her til oss over femti prosent av gangene , disker opp med middag og kake ,spesial behandlet til alle mulige slags allergier og spesielle preferanser som f eks vegetarianer og veganer mat, gluten allergi med mer. Ja en selvfølge, men vi gjør det!! 

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hva er det du vil, TS? Hvordan vil du at svigermor på 50 skal oppføre seg? Hva er det du vil hun skal gjøre for dere? - for det er det det er snakk om, ikke sant? Du vil at svigermor skal gjøre noe annerledes overfor dere.

Er det sånn at du føler at din mann (svigermors sønn) ikke er god nok for svigermor fordi svigermor setter pris på din svoger?

Anonymkode: 98d03...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...