Gå til innhold

Synes svigemor behandler mannen min dårlig, velger heller sin svigersønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sint. 

Vi er nettopp kommet fra middag hos svigemor. Mannens søster var også der. Mannen hennes er en høyt utdannet person , han er sikkert flink til mye, min mann har ikke så høy utdannelse, men har jobbet hele sitt liv. Svigermor har for den saks skyld ingen utdanning heller, og kun jobbet få år av sitt liv. 

Saken er at mannen til svigerinne tar fryktelig styring i svigermors hus. Han spør oss om vi vil ha kaffe når vi kommer , han svarer versegod når vi takker for god mat svigemor har laget, og han løper ut i gangen når vi tar avskjed for å takke for besøket 😖😔 

Jeg fatter ikke hvordan svigemor kan tillate dette. Hun er riktignok en litt stille sjel , og har nok lagt sin respekt hos denne mannen. Hun tror nok at han kan alt. Hun har veldig respekt for mennesker med utdannelse , siklert fordi hun aldri selv har det, og få i hennes familie har det. Jeg føler det blir helt feil ovenfor min mann. Min mann er snekker og kan masse , likevel blir han aldri spurt om hjelp. 

Jeg synes det er vondt og se på. Mannen min bryr seg ikke så mye, han sier at han ikke orker å regne de som familie mer,fordi da blir han skuffet. Han bare sier at vi er der , og det er det. 

De andre er også prioritert i mye større grad, f eks til 17 mai og jul. 

Jeg skjønner ikke hvorfor svigerfamilie gjevnt over  er vanskelig for folk ?

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er msnn og ser ikke problemet. Kjæresten til svigerinnnen prøver bare å være høfflig og din kjæreste, altså svigermors sønn gjør ikke særlig ut av seg. Hva så?

Altså jeg ser ikke helt hva problemstillingen er i denne tråden

Anonymkode: cbb9a...b31

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er msnn og ser ikke problemet. Kjæresten til svigerinnnen prøver bare å være høfflig og din kjæreste, altså svigermors sønn gjør ikke særlig ut av seg. Hva så?

Altså jeg ser ikke helt hva problemstillingen er i denne tråden

Anonymkode: cbb9a...b31

Han gjør mye ut av seg , men har emosjonelt sluttet å bry seg. Uten at de vet det. 

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han gjør mye ut av seg , men har emosjonelt sluttet å bry seg. Uten at de vet det. 

Anonymkode: 9765f...7a3

Du har jo selv beskrevet at han ikke gjør så mye ut av seg...  

Anonymkode: a01b4...362

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har jo selv beskrevet at han ikke gjør så mye ut av seg...  

Anonymkode: a01b4...362

Det var ikke er jeg mente, men ok.

Anonymkode: 9765f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke er jeg mente, men ok.

Anonymkode: 9765f...7a3

Hva mente du da? 

Anonymkode: a01b4...362

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mente du da? 

Anonymkode: a01b4...362

Kjære min tid!! 

Saken er at jeg føler vi blir forskjellsbehandlet...

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med at han er høffelig.

Anonymkode: a8754...bef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dumi skrev:

Han er jo meget høffelig. Er det galt også nå?

I svigermors hjem ??? Er det han har laget maten? Er det han som skal gå i skapet og finne kopper og tilby oss kaffe, bare fordi de kanskje kom fem min før oss til middagsselskap??

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjære min tid!! 

Saken er at jeg føler vi blir forskjellsbehandlet...

Anonymkode: 9765f...7a3

Hvordan konkret blir dere forskjellsbehandlet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hind skrev:

Hvis det ikke er et problem for mannen din er det vel ikke noe problem? La det gå.

Det er ikke ett problem fordi mannen har bestemt seg for å distansere seg,fordi han ikke orker mer.

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Dumi skrev:

Hvordan konkret blir dere forskjellsbehandlet?

At hun hele tiden spør svigersønnen, at hun synes det er ok at han later som han eier hennes hjem, og at hun hele tiden velger de fremfor oss. Alt fra barnepass, gaver til høytider.

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke er jeg mente, men ok.

Anonymkode: 9765f...7a3

Jeg tror ikke du vet hva det betyr at man ikke gjør så mye ut av seg. Når han sier at dere -bare er der og sånn er det. Da betyr det at han ikke gjør noe av seg. Jeg tenker at du mener å si at han er skuffet og at han bryr seg veldig om det, men velger å ikke ta det opp. Det er kanskje ikke bare mannen din og svigermor som ikke har så mye utdannelse... 

Anonymkode: a01b4...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke ett problem fordi mannen har bestemt seg for å distansere seg,fordi han ikke orker mer.

Anonymkode: 9765f...7a3

Da har dere to valg. Godta at det er som det er eller ta et oppgjør med svigermor og den nye favoritten. Det høres ut som mannen din har tatt sitt valg og avfunnet seg med situasjonen, mens du ønsker omkamp?. Dere får vel bli enige om hvilket det skal bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du vet hva det betyr at man ikke gjør så mye ut av seg. Når han sier at dere -bare er der og sånn er det. Da betyr det at han ikke gjør noe av seg. Jeg tenker at du mener å si at han er skuffet og at han bryr seg veldig om det, men velger å ikke ta det opp. Det er kanskje ikke bare mannen din og svigermor som ikke har så mye utdannelse... 

Anonymkode: a01b4...362

😏 vel...

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så sint. 

Vi er nettopp kommet fra middag hos svigemor. Mannens søster var også der. Mannen hennes er en høyt utdannet person , han er sikkert flink til mye, min mann har ikke så høy utdannelse, men har jobbet hele sitt liv. Svigermor har for den saks skyld ingen utdanning heller, og kun jobbet få år av sitt liv. 

Saken er at mannen til svigerinne tar fryktelig styring i svigermors hus. Han spør oss om vi vil ha kaffe når vi kommer , han svarer versegod når vi takker for god mat svigemor har laget, og han løper ut i gangen når vi tar avskjed for å takke for besøket 😖😔 

Jeg fatter ikke hvordan svigemor kan tillate dette. Hun er riktignok en litt stille sjel , og har nok lagt sin respekt hos denne mannen. Hun tror nok at han kan alt. Hun har veldig respekt for mennesker med utdannelse , siklert fordi hun aldri selv har det, og få i hennes familie har det. Jeg føler det blir helt feil ovenfor min mann. Min mann er snekker og kan masse , likevel blir han aldri spurt om hjelp. 

Jeg synes det er vondt og se på. Mannen min bryr seg ikke så mye, han sier at han ikke orker å regne de som familie mer,fordi da blir han skuffet. Han bare sier at vi er der , og det er det. 

De andre er også prioritert i mye større grad, f eks til 17 mai og jul. 

Jeg skjønner ikke hvorfor svigerfamilie gjevnt over  er vanskelig for folk ?

Anonymkode: 9765f...7a3

Ehhhh. Jeg sjenker ofte kaffe til andre når jeg er på besøk hos onkel, mamma, lignende. Og jeg sier mer enn gjerne hade til de andre besøkende i gangen.
Fordi jeg er sosial.

Hva er problemet her?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, duplexx skrev:

Ehhhh. Jeg sjenker ofte kaffe til andre når jeg er på besøk hos onkel, mamma, lignende. Og jeg sier mer enn gjerne hade til de andre besøkende i gangen.
Fordi jeg er sosial.

Hva er problemet her?

Ja ,men svigermor kommer ikke.

Han følger oss ut, og han sier takk for besøket som om han bor der. Selv om de skal gå rett etter oss. Han oppfører seg rett og slett som han bor der, og eier huset.

Jeg sier "det var deilig pizza" .

Per : "så bra!"

Jeg sier: "tusen takk for maten, det var hyggelig og bli bedt idag".

Per svarer igjen: "Ja versegod ja".

Vi sier : "da sees vi til uka da , tusen takk igjen for å bli bedt på mat , det var koselig " .

Per tar ordet: " Ja, det var det , ja versegod for det. Hadet bra. Og lukker døra" . 

Jeg synes det er rart svigermor synes det er greit !!!

Anonymkode: 9765f...7a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser litt hva du prøver å si ...

Det er som om dere er kommet på besøk til søsteren og mannen. Han tar full styring og kontroll i hjemmet til sin svigermor, og hun lar det bare skje. Jeg ville funnet det litt rart om vi kom på besøk til svigermor, og det var mannen til søsteren som hele tiden var "den man var på besøk hos " 

Man ikke si det er slemt, for han er hyggelig. Man kan ikke si at det er feil fordi han er snill. Du er på en måte låst i en litt absurd situasjon der alt du sier blir tatt feil opp. Selv litt sånn her på forumet også :)  ovenfor din mann, så blir det nok oppfattet som litt hersketeknikk.  Det er ikke alle som dette når slikt skjer. mange opplever det kun som hyggelig eller litt overdrevent hyggelig. Men det ligger alltid en eller annen form for agenda bak en slik oppførsel. Ikke alltid negativ, men veldig ofte :) Noen ganger er det fordi man er nervøs for å ikke bli likt, så blir det en litt sånn keitete måte å prøve for hard på.

Det handler mest om mannen til søsteren og ingen andre. Han har nok en behov for å virke best, flinkest, og bli mest likt hos denne svigermoren. Kanskje han har litt komplekser. Eller kanskje han å søsteren gjør hva de kan for å være de som skal arve eller få ting som gjerne ikke begge kan få? 

Hadde dette skjedd på fast basis når vi kom til svigermor så hadde jeg bare ledd av det, og det hadde blitt samtaletema på vei hjem igjen. Min bedre halvdel ville nok tenkt at det var passelig rar oppførsel, men ikke giddet å å henge seg opp i det. 

For min del hadde det vært en pluss, siden jeg ikke kan komme meg fort nok hjem fra svigermor. 

Endret av Amistad
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...