Gå til innhold

14 godterier du bare digger om du er en pensjonist - mentalt sett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, hind said:

Ja. At jeg omtrent ikke spiser godteri, men det sier ikke noe om hvorfor.

Du burde prøve Cuba Rom-Rosin. Om den skulle komme på markedet igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker alt fordi det smaker godt sett fra mine smaksløker, men nå er jeg ikke så vanskelig heller da. :spise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker mandelstang! Og spiste masse cuba da jeg var liten. 

Anonymkode: a1f37...a3d

Hva er det egentlig inni en mandelstang? Fant et bilde, og det ser litt marsipanaktig ut... (men det var fra en artikkel om noen som fant en mark inni pakken, så kanskje ikke fyllet som var i fokus...).

Kjøpte forresten noen av disse tradisjonssjokoladene for et år eller to siden da det var tilbud, for å ha prøvd ut det jeg ser i hyllene men aldri velger - blant annet Krembanan og Cuba. De forble halvspiste, og jeg gikk raskt tilbake til min elskede Lohengrin :hjerte:

Endret av applestories
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, T-Rex said:

Du burde prøve Cuba Rom-Rosin. Om den skulle komme på markedet igjen.

Jeg skal gi den en et forsøk hvis det skjer, men sånn ellers er det salte og ikke det søte min svakhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist Fruktnøtt siden jeg var i tredveårene en gang. Min favorittsjokolade.

Ellers spiste jeg noen av de godteriene som barn, som var på den 14-lista. Mandelstang har jeg nok ikke smakt eller spist på 30 år eller mer. Også mange, mange år siden jeg spiste engelsk konfekt (lakriskonfekt). 

Ting som Lohengrin (tatt ut av produksjon nå, såvidt jeg vet) og mokkatopper og After Eight har jeg aldri likt, selv ikke da jeg smakte det som barn, og spiser derfor aldri.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om har jeg aldri kjøpt After Eight i eske. Har kjøpt de posene med enkeltpakkede sjokolader til jul.

Men fikk blant annet en eske After Eight til jul fra en kollega for to år siden. Hun var 35 og jeg 33, så enten tror hun jeg var pensjonist, eller så liker hun den også :arwen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Million skrev:

Jeg har spist Fruktnøtt siden jeg var i tredveårene en gang. Min favorittsjokolade.

Ellers spiste jeg noen av de godteriene som barn, som var på den 14-lista. Mandelstang har jeg nok ikke smakt eller spist på 30 år eller mer. Også mange, mange år siden jeg spiste engelsk konfekt (lakriskonfekt). 

Ting som Lohengrin (tatt ut av produksjon nå, såvidt jeg vet) og mokkatopper og After Eight har jeg aldri likt, selv ikke da jeg smakte det som barn, og spiser derfor aldri.

 

Er 34 og har aldri smakt den - den har alltid virket litt... ekkel. Har aldri sett noen spise den, aldri vært i en situasjon der jeg har mulighet til å smake den uten å kjøpe en hel plate.

Så... jeg lurer vel på hva den smaker og innholder..?
Likte du den før du var i trettiårene, eller hadde du ikke smakt den før?

For tiden er jeg sint på Freia så jeg kommer ikke til å kjøpe den i overskuelig fremtid, men har nysgjerrig på dette nesten hele livet siden jeg voks opp på en butikk på bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker halvparten av disse.

Hvor ble det forresten av fylt kamfer og de der fylte dropsene med sjokolade i? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg liker halvparten av disse.

Hvor ble det forresten av fylt kamfer og de der fylte dropsene med sjokolade i? 

Aldri hørt om silkeputer, men kan det være Marianne?
1501440326_spo_spo_720x.jpg.6dd7c046e8b6ec333aa05f5a91d9217a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, applestories said:

Aldri hørt om silkeputer, men kan det være Marianne?
1501440326_spo_spo_720x.jpg.6dd7c046e8b6ec333aa05f5a91d9217a.jpg

De kjøpes alltid på Tax-freen. :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SVK skrev:

De kjøpes alltid på Tax-freen. :arwen:

Og puttes i baklommen i noen minutter slik at sjokoladen smelter :tongue:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, applestories said:

Og puttes i baklommen i noen minutter slik at sjokoladen smelter :tongue:

Jeg spiser dem nok alt for fort til at de kan havne i noen baklomme. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hind said:

Jeg skal gi den en et forsøk hvis det skjer, men sånn ellers er det salte og ikke det søte min svakhet. 

Hold utkikk. Du kan ha noe til gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

Aldri hørt om silkeputer, men kan det være Marianne?
1501440326_spo_spo_720x.jpg.6dd7c046e8b6ec333aa05f5a91d9217a.jpg

Nei, de finnes jo enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Silkeputer? De er utgått dessverre https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Nidars_produkter

Anonymkode: b7900...fc2

Tror ikke de het silkeputer.  Var på pose og hadde forskjellige farger som hvit, rosa, burgunder og muligens grønn. Jeg får dropsnerde litt og finne ut hva det var. 

Edit: Nå har jeg nerdet og de het rett og slett konfektdrops. 

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alt utenom engelsk konfekt, de er fæle. After Eight er digg! Elsker sjokolade med mint i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Liker alt utenom engelsk konfekt, de er fæle. After Eight er digg! Elsker sjokolade med mint i.

Jeg også! Det fine er at resten av de jeg holder hus med, ikke liker dette særlig godt, så jeg får ha det i fred. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, applestories skrev:

Er 34 og har aldri smakt den - den har alltid virket litt... ekkel. Har aldri sett noen spise den, aldri vært i en situasjon der jeg har mulighet til å smake den uten å kjøpe en hel plate.

Så... jeg lurer vel på hva den smaker og innholder..?
Likte du den før du var i trettiårene, eller hadde du ikke smakt den før?

For tiden er jeg sint på Freia så jeg kommer ikke til å kjøpe den i overskuelig fremtid, men har nysgjerrig på dette nesten hele livet siden jeg voks opp på en butikk på bygda.

Den inneholder hasselnøtter og rosiner, foruten selve sjokoladen. Ikke noe annet "rart".

Husker ikke hvordan jeg kom til å smake den første gangen, eller hvor gammel jeg var. Men det var en gang mens jeg var i tredveårene (nå er jeg i femtiårene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...