Gå til innhold

Nå må Norge innføre medisinsk cannabis.


Medisinsk bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hallo. Fikk du med deg spørsmålene? Hvorfor svarer du ikke på den?

Er fornektelse greia di? 

🖕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Medisinsk bruker skrev:

🖕

Håper denne tråden får stå. Mer nyttig å se din ignoranse enn å bare skrive om det. Jaja. Du får ha en fortsatt fin natt i tåka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SoWhat? skrev:

Hallo. Fikk du med deg spørsmålene? Hvorfor svarer du ikke på den?

Er fornektelse greia di? 

Jeg synes du er enspora og uredelig når du hiver deg inn i en ny tråd for å opplyse at jeg utnytter den med cannabis legalisering jeg holder på med. Så er du mindre interessert i sak men meget hissig på detaljer som ikke har noen betydning i sammenhengen. Jeg kunne godt vise deg fra tidligere at jeg er engasjert i voldtektssaken men nå falt det bort.. Du er uønsket i mine debatter. Så lenge jeg (og mange andre) frivillig har tatt ett oppdrag for andre så må ikke andre der igjen begynne å slenge kjepper i hjulene. Du legger også konkurranse inn debatten å da blir det vanskelig å ta deg seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Medisinsk bruker skrev:

Jeg synes du er enspora og uredelig når du hiver deg inn i en ny tråd for å opplyse at jeg utnytter den med cannabis legalisering jeg holder på med. Så er du mindre interessert i sak men meget hissig på detaljer som ikke har noen betydning i sammenhengen. Jeg kunne godt vise deg fra tidligere at jeg er engasjert i voldtektssaken men nå falt det bort.. Du er uønsket i mine debatter. Så lenge jeg (og mange andre) frivillig har tatt ett oppdrag for andre så må ikke andre der igjen begynne å slenge kjepper i hjulene. Du legger også konkurranse inn debatten å da blir det vanskelig å ta deg seriøst.

Nå er det snart på tide at du slutter å misjonere for bruk av narkotika. Jeg har rapportert deg.

Anonymkode: 71d1a...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SoWhat? skrev:

Håper denne tråden får stå. Mer nyttig å se din ignoranse enn å bare skrive om det. Jaja. Du får ha en fortsatt fin natt i tåka. 

Kan ikke se at du bidrar med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov.

Papirfly, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel gått ganske greit i blant annet Spania og Portugal etter at cannabis ble de-kriminalisert der... 

Anonymkode: 0568e...487

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en veldig rotete tråd og jeg klarer ikke helt å få tak i problemstillingen. Du vil at medisinsk cannabis skal være lovlig? Og det er, pr i dag, lovlig? Og du vil at man skal kunne kjøre bil ved bruk av medisinsk cannabis? Og det kan man, pr I dag? Og så vil du at du skal få røyke ikke medisinsk cannabis uten å miste lappen? 

Hvis man kjører bil med promille mister man lappen, og det burde man jo om man har cannabis i systemet og? 

Jeg er helt for at medisinsk cannabis blir tilgjengelig for de det kan hjelpe, men jeg vil ikke møte mennesker som er rusa på veien, heller ikke om de har tatt paralgin forte, ei øl, morfin eller hva du måtte velge å sammenligne med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel gått ganske greit i blant annet Spania og Portugal etter at cannabis ble de-kriminalisert der... 

Anonymkode: 0568e...487

Spania har ikke avkriminalisert cannabis, tvert i mot så det har blitt strengere etter at de satte i verk "kneble-loven" i 2015. Nå skrives det ut bøter på mellom 6000 og 30.000 Kr for røyking av cannabis på offentlig sted, det er også ulovlig å selge og transportere. Besittelse av mengder som ikke kan forsvares med at det er til personlig bruk straffes også.

Mange tror at det er avkriminalisert i Spania på grunn av et smutthull i den spanske konstitusjonen som sier at ingen har noe med hva du gjør i ditt eget hjem så lenge det ikke er til fare andre mennesker eller at det er skadelig for samfunnet.

Jeg røyket cannabis selv i nesten 15 år men sluttet på dagen da jeg ble kjæreste med den jeg er gift med i dag, jeg sluttet fordi jeg ikke viste hvordan kjæresten kom til å reagere. Det er også veldig egoistisk å utsette en annen person for noe som er ulovlig, det skal ikke mye til å få politiet på døren og det er veldig kjipt for den andre personen som ikke bruker cannabis.

Den misjoneringen som Medisinsk bruker driver med her på forumet minner veldig mye om holdningene til personer som nettopp har begynt med cannabis, veldig lite kunnskap om emnet, lite gjennomtenkt argumentering og dårlig oppførsel som ikke akkurat styrker saken.

Diskusjonen rundt avkriminalisering er for såvidt viktig, men den må foregå med på en saklig måte med gode argumenter basert på fakta. Dette gjelder både for de som er i mot og de som er for avkriminalisering, den argumenteringen vi ser i denne tråden hjelper ikke for noen av partene.

Prosessen med å få cannabis på resept vil være veldig komplisert, råvarene må være produsert på en lovlig måte. Legemiddelfirmaer må patentere og kvalitetssikre produktet, man må også finne ut hvilke diagnoser som kan ha et merkbart utbytte av medisinsk cannabis.

Dette er noe som ikke skjer over natten, det kommer til å ta veldig lang tid før det er i nærheten av bli aktuelt.

Anonymkode: e1544...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ikke bare CBD som må legaliseres, legaliser hele vidunderet, MED kreft medisin (THC) 👏 

Endret av Scatcat91
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.7.2019 den 13.12, AnonymBruker skrev:

Spania har ikke avkriminalisert cannabis, tvert i mot så det har blitt strengere etter at de satte i verk "kneble-loven" i 2015. Nå skrives det ut bøter på mellom 6000 og 30.000 Kr for røyking av cannabis på offentlig sted, det er også ulovlig å selge og transportere. Besittelse av mengder som ikke kan forsvares med at det er til personlig bruk straffes også.

Mange tror at det er avkriminalisert i Spania på grunn av et smutthull i den spanske konstitusjonen som sier at ingen har noe med hva du gjør i ditt eget hjem så lenge det ikke er til fare andre mennesker eller at det er skadelig for samfunnet.

Jeg røyket cannabis selv i nesten 15 år men sluttet på dagen da jeg ble kjæreste med den jeg er gift med i dag, jeg sluttet fordi jeg ikke viste hvordan kjæresten kom til å reagere. Det er også veldig egoistisk å utsette en annen person for noe som er ulovlig, det skal ikke mye til å få politiet på døren og det er veldig kjipt for den andre personen som ikke bruker cannabis.

Den misjoneringen som Medisinsk bruker driver med her på forumet minner veldig mye om holdningene til personer som nettopp har begynt med cannabis, veldig lite kunnskap om emnet, lite gjennomtenkt argumentering og dårlig oppførsel som ikke akkurat styrker saken.

Diskusjonen rundt avkriminalisering er for såvidt viktig, men den må foregå med på en saklig måte med gode argumenter basert på fakta. Dette gjelder både for de som er i mot og de som er for avkriminalisering, den argumenteringen vi ser i denne tråden hjelper ikke for noen av partene.

Prosessen med å få cannabis på resept vil være veldig komplisert, råvarene må være produsert på en lovlig måte. Legemiddelfirmaer må patentere og kvalitetssikre produktet, man må også finne ut hvilke diagnoser som kan ha et merkbart utbytte av medisinsk cannabis.

Dette er noe som ikke skjer over natten, det kommer til å ta veldig lang tid før det er i nærheten av bli aktuelt.

Anonymkode: e1544...ed9

Cannabis i Spania er ulovlig for kommersielle formål, men avkriminalisert (1991 ) for personlig dyrking og bruk og andre formål enn salg eller handel. Ved å bruke de LOVLIGE GRÅ-OMRÅDENE i spansk lovgivning, er cannabisklubber en populær måte for entusiaster å skaffe og bruke cannabis som et teknisk-lovlig privat kollektiv.

Omtrent 500 private "cannabisklubber" finnes i Spania, 200 av dem i Barcelona alene, og Spania blir omtalt som det " nye Amsterdam ", et reisemål for marihuana-turister . Alle handlinger relatert til cannabis bortsett fra salg eller handel regnes ikke som straffbare forhold, og er normalt forseelser straffbart med en bot. 

I følge Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_in_Spain

Så det er i beste fall feilinformasjon du driver med her.

Et par artikler:

Cannabis fiendtlige ABC nyheter kaller det også et smutthull i loven men det er altså en lovlig gråsone som politikerne har valgt å ikke gjøre noe med. Avkriminalisering av cannabis i motsetning til legalisering,  er en dårlig løsning og det avskaffer ikke samfunnsproblemene og opprettholder korrupsjon: https://www.abcnyheter.no/reise/2014/07/28/204755/hasjklubber-gjor-barcelona-til-det-nye-amsterdam

Spania avisen:http://www.spaniaavisen.no/wip4/dette-er-den-foerste-spanske-provinsen-som/d.epl?id=2557259                          

Det var hyggelig å høre at du ikke var avhengig etter 15 år og sluttet på dagen. Ellers så betviler jeg dine kunnskaper. Jeg har 30 års erfaring med cannabis som medisin mot Kronisk PTSD. Jeg er medlem av brukerorganisasjonen NORMAL, Foreningen Tryggere Ruspolitikk FTR, Foreningen for en Human Narkotikapolitikk FHN, og Politiorganisasjonen LEAP Scandinavia NORGE. Jeg uttaler meg på vegne av meg selv. I nærmere 4 år har jeg skrevet regelmessig i kommentarfeltene landets største aviser og tidsskrifter. Jeg bruker hovedsaklig Forskningsstudier fra PubMed, Verdens største/mest anerkjente database på medisin og helse, som min dokumentasjon. Der er det over 20.000 studier på cannabis og i skrivende stund 7404 Forskningsstudier på medisinsk cannabis:  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Medical+cannabis                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Selv har jeg rundt 300 relevante studier på min PC som jeg har lest. Om du har noen motforestillinger til medisinsk cannabis så må du gjerne utfordre meg så vi får se på ditt kunnskapsnivå. Helst korte formuleringer og 1 påstand om gangen.

 Jeg har ikke opplevd maken til useriøst forum hva moderering virksomhet angår. Åpenbare sabotører og provokatører får herje som de vil.

 

Endret av Medisinsk bruker
Ord retting.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Medisinsk bruker said:

Omtrent 500 private "cannabisklubber" finnes i Spania, 200 av dem i Barcelona alene, og Spania blir omtalt som det " nye Amsterdam ", et reisemål for marihuana-turister . Alle handlinger relatert til cannabis bortsett fra salg eller handel regnes ikke som straffbare forhold, og er normalt forseelser straffbart med en bot. 

Dagens spanske regjering er ikke interessert i å legalisere, ser det ut til, så det er lite trolig at det skjer de nærmeste par årene. Det finnes smutthull i loven som gjør at det ikke er straffbart å dyrke eller innta cannabis privat, og derfor har antall cannabis-klubber eksplodert de siste årene. Mange av de får ofte politiet på døren, som skal ha razzia, og sjekke lovligheten til klubbene. Klubbene har derimot ingen mengder cannabis som de eier selv, da alt offisielt er "eid" av medlemmene, men de selger cannabis i baren inne på klubbene. Turister kan normalt ikke bli medlem i disse klubbene, men de fleste av de bryr seg fint lite om det.

Privat så er det lov å innta og dyrke cannabis til privat forbruk, så lenge det ikke er på offentlig område, eller synlig derfra. Det vil si at man kan dyrke cannabis hjemme, "til privat bruk", men det finnes ingen definisjon på hva som er privat bruk og ikke, og derfor er det vanskelig for politiet å kunne si at man bryter loven dersom man har flere enn for eksempel 3 planter hjemme når man bor alene. Skal man dyrke hjemme så kan de heller ikke være synlig fra offentlig område, for da bryter man loven. Røyker man på offentlig sted så får man ofte bøter, selv om mange politifolk ser gjennom fingrene, eller bare "beslaglegger" cannabisen.

Anonymkode: 91d0d...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott av Trådstarter å kjøre igang sunn debatt angående emnet.

stort "Ja" til grønt skifte, Minkgårdene står tomme og kunne fått statlig autorisasjon for dyrking av medisinsk cannabis.

Cannabis er så tabubelagt og denne tabuen bærer ingenting godt med seg. ungdommer har alltid og vil alltid utforske andre rusmidler enn alkohol. Vist vi kan klare å åpne for aksept så vil det også bli enklere å hjelpe/forebygge.

Er forøvrig også for rekreasjonelt bruk. Da selvfølgelig innenfor rammer.

 

Riktig god sommer videre!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagens spanske regjering er ikke interessert i å legalisere, ser det ut til, så det er lite trolig at det skjer de nærmeste par årene. Det finnes smutthull i loven som gjør at det ikke er straffbart å dyrke eller innta cannabis privat, og derfor har antall cannabis-klubber eksplodert de siste årene. Mange av de får ofte politiet på døren, som skal ha razzia, og sjekke lovligheten til klubbene. Klubbene har derimot ingen mengder cannabis som de eier selv, da alt offisielt er "eid" av medlemmene, men de selger cannabis i baren inne på klubbene. Turister kan normalt ikke bli medlem i disse klubbene, men de fleste av de bryr seg fint lite om det.

Privat så er det lov å innta og dyrke cannabis til privat forbruk, så lenge det ikke er på offentlig område, eller synlig derfra. Det vil si at man kan dyrke cannabis hjemme, "til privat bruk", men det finnes ingen definisjon på hva som er privat bruk og ikke, og derfor er det vanskelig for politiet å kunne si at man bryter loven dersom man har flere enn for eksempel 3 planter hjemme når man bor alene. Skal man dyrke hjemme så kan de heller ikke være synlig fra offentlig område, for da bryter man loven. Røyker man på offentlig sted så får man ofte bøter, selv om mange politifolk ser gjennom fingrene, eller bare "beslaglegger" cannabisen.

Anonymkode: 91d0d...dd1

Det var en god forklaring. Men Wikipedia definerer det som lovlig gråsone. Jeg leste en plass at det var i ferd med med å skje en politisk forandring eller noe som medførte flertall for legalisering. Men jeg bare skumleste uten å få med meg linken. Her er et tidsskrift fra Valencia som forklarer hvordan du skal gå frem for å få kjøpt cannabis i Provinsen. Det gjelder både medisinsk cannabis og rekreasjons cannabis om jeg forstår det rett i farta. Temmelig komplisert:  https://www.mamasganja.com/dispensaries/nm/valencia/ 

 Men det er ikke det denne debatten dreier seg om så den kan ligge for min del. Det er ikke jeg som begynner å prate om avkriminalisering her heller men det må jo kommenteres. Det er jo en kjent sak at argumentene overlapper hverandre men det går ikke ann og avslutte debatten når det gjelder medisiner som tusenvis av syke nå sitter og venter på. Kvinner også.

                                                                                                                                                                            

Endret av Medisinsk bruker
Rette formatering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 0.28, Scatcat91 skrev:

Ikke bare CBD som må legaliseres, legaliser hele vidunderet, MED kreft medisin (THC) 👏 

Det er jo det som er saken. CBD-olje lav THC er ikke noe tilfredsstillende/fullverdig medisinsk tilbud. Det kan vi si til Stortinget med en gang. For en lang rekke av sykdommer så er det THC innhold som har den medisinske effekten. Blandt annet gjelder det smertepasienter.  Nå må de forskjellige gruppene komme frem i lyset. . Når vi får høre fra helsehold at det må forskes først så er det bare pissepreik. Forskningen er klar i utlandet og det holder for oss.  Den raskeste og beste måten for å få medisinsk cannabis på?. Norge ligger langt på etterskudd.

Endret av Medisinsk bruker
Retting.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Medisinsk bruker said:

Men det er ikke det denne debatten dreier seg om så den kan ligge for min del.

Det er helt greit. Ville bare tilføye litt info når vi var inne på Spania. :)

Anonymkode: 91d0d...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit. Ville bare tilføye litt info når vi var inne på Spania. :)

Anonymkode: 91d0d...dd1

Det er hel topp. Det er bare å tilføre det som passer:)

Endret av Medisinsk bruker
La til en setning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...