Gå til innhold

Typen blir sur når jeg er i dårlig form


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg startet med Ritalin for to uker siden, og har hatt heftige bivirkninger (er alltid verst helt i starten). Jeg kaldsvetter konstant og har null matlyst. Kaster også opp på morgenene (nei, er ikke gravid). I tillegg til det så er jeg knusktørr i munnen og klarer ikke sove mer enn 2 timer hver natt. For eksempel så døgnet jeg i går, og i natt sov jeg bare 45 min. Er enda ikke trøtt, men føler meg helt jævlig. Jeg har også en krevende jobb (12t hver dag), som gjør at jeg er ganske «tom» i det jeg kommer hjem. På jobb må jeg holde maska og være hyggelig med alle kollegaene.

 

Det jeg vil aller mest, er bare å være med typen min når jeg kommer hjem. Det krever utrolig mye av meg å ikke bare legge meg ned i fosterstilling og hulkgråte. Jeg er også veldig påpasselig på det at jeg ikke er frekk/nebbete mot han. Orker bare ikke prate, men vil gjerne se på serier eller noe for å roe ned. Han vet godt hvordan jeg har det, og at de første ukene er verst. Likevel så blir han sur/skuffet og setter seg i et annet rom for å game hvis jeg ikke er i kose-humør. «Det er ikke så koselig å være med deg når du er sånn. Du har vært så mye kjip i det siste, kan vi ikke bare ha et par hyggelige stunder også?».

 

Jeg blir så lei meg av at han får meg til å føle meg slem oppå det hele, og at han ikke viser forståelse for hvordan jeg har det. Føler han får det til å handle om seg selv, mens jeg prøver så godt jeg kan å ikke dra han ned ved å klage over hvor jævlig jeg har det. 

 

Når han reagerer på den måten har jeg 0 krefter til å si ham i mot. Blir bare såret og stille. Hva skal jeg gjøre? Dette har skjedd nesten hver kveld i to uker, og det gjør hele oppstartsperioden min 10x verre.

 

NB: Vet godt at dette ikke er noe kult for han heller, jeg bare.. ja. 

 

 

Anonymkode: ba524...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en empatiløs idiot. Skjønner godt at du blir lei deg. 

Anonymkode: 0947b...583

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen. Har ikke opplevd at det er såpass ille på ritalin at det går utover andre.

Anonymkode: bea27...01c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, min mann lagde et helvete i perioden da jeg stressa med å få ferdig masteren min. Masse krangling, og han truet med å gå fra meg.

Jeg skulle skjønt tegninga da, og brutt med han.

I stedet ble det slutt ti år og to barn senere, mens jeg holdt på å avslutte arbeidet med doktorgradsavhandlingen min. 

Jeg får være glad jeg ikke fikk kreft eller noe, og ble forlatt under en cellegifteunde.

Anonymkode: b6c70...180

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste er slitne når de kommer hjem etter en lang dag. Han er en tosk.

Anonymkode: 10604...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, min mann lagde et helvete i perioden da jeg stressa med å få ferdig masteren min. Masse krangling, og han truet med å gå fra meg.

Jeg skulle skjønt tegninga da, og brutt med han.

I stedet ble det slutt ti år og to barn senere, mens jeg holdt på å avslutte arbeidet med doktorgradsavhandlingen min. 

Jeg får være glad jeg ikke fikk kreft eller noe, og ble forlatt under en cellegifteunde.

Anonymkode: b6c70...180

Nja skulle nå likt å høre hans versjon av det her... Du valgte å ta doktorgrad med 2 små barn. Er ikke sikkert mange hadde likt å vært i hans sko

Anonymkode: c55b7...b82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja skulle nå likt å høre hans versjon av det her... Du valgte å ta doktorgrad med 2 små barn. Er ikke sikkert mange hadde likt å vært i hans sko

Anonymkode: c55b7...b82

Det er da antakelig noe de har snakket sammen om at hun skulle gjøre, når hun tok mastergrad og vurderte fremtidig karrierer. Så han visste nok hva han gikk til. Dessuten er det da mange menn som satser på karrierene sine mens de har små barn. Det er ikke sikkert mange kvinner liker å være den som sitter igjen med hovedansvar for barn og hus og hjem. Selvsagt skal kvinner kunne gjøre det samme, når det tross alt er flere kvinner enn menn som fullfører høyere utdanning. What goes around, comes around!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg startet med Ritalin for to uker siden, og har hatt heftige bivirkninger (er alltid verst helt i starten). Jeg kaldsvetter konstant og har null matlyst. Kaster også opp på morgenene (nei, er ikke gravid). I tillegg til det så er jeg knusktørr i munnen og klarer ikke sove mer enn 2 timer hver natt. For eksempel så døgnet jeg i går, og i natt sov jeg bare 45 min. Er enda ikke trøtt, men føler meg helt jævlig. Jeg har også en krevende jobb (12t hver dag), som gjør at jeg er ganske «tom» i det jeg kommer hjem. På jobb må jeg holde maska og være hyggelig med alle kollegaene.

 

Det jeg vil aller mest, er bare å være med typen min når jeg kommer hjem. Det krever utrolig mye av meg å ikke bare legge meg ned i fosterstilling og hulkgråte. Jeg er også veldig påpasselig på det at jeg ikke er frekk/nebbete mot han. Orker bare ikke prate, men vil gjerne se på serier eller noe for å roe ned. Han vet godt hvordan jeg har det, og at de første ukene er verst. Likevel så blir han sur/skuffet og setter seg i et annet rom for å game hvis jeg ikke er i kose-humør. «Det er ikke så koselig å være med deg når du er sånn. Du har vært så mye kjip i det siste, kan vi ikke bare ha et par hyggelige stunder også?».

 

Jeg blir så lei meg av at han får meg til å føle meg slem oppå det hele, og at han ikke viser forståelse for hvordan jeg har det. Føler han får det til å handle om seg selv, mens jeg prøver så godt jeg kan å ikke dra han ned ved å klage over hvor jævlig jeg har det. 

 

Når han reagerer på den måten har jeg 0 krefter til å si ham i mot. Blir bare såret og stille. Hva skal jeg gjøre? Dette har skjedd nesten hver kveld i to uker, og det gjør hele oppstartsperioden min 10x verre.

 

NB: Vet godt at dette ikke er noe kult for han heller, jeg bare.. ja. 

 

 

Anonymkode: ba524...b21

For en patetisk liten dritt han er. Han der hadde jeg ikke orket være med nei! For et krek. Man skal jo klare å være dere for hverandre både når ting er tunge og vanskelige og bra og fine. Han der er en taper. Grøss. Den der egoistiske eklingen ville jeg dumpet. 

Anonymkode: af59d...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja skulle nå likt å høre hans versjon av det her... Du valgte å ta doktorgrad med 2 små barn. Er ikke sikkert mange hadde likt å vært i hans sko

Anonymkode: c55b7...b82

Var usikker på om jeg skulle svare, for det er jo litt kupping av tråden. 

Det er ikke sånn at hans karierre er blitt nedprioritert. Han hadde bl.a en stilling der han reiste masse, var sikkert borte et par netter i uka i snitt. PhD’en min var rolig i forhold. Bortsett altså fra i innspurtsfasen.

Men selvsagt ville han hatt en noe annerledes versjon uansett...

Anonymkode: b6c70...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...