Gå til innhold

hvordan har alle innvandrere råd til å bo i Oslo med masse barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Example said:

Da kan man gjerne heller kutte litt i budsjettene til foreldrene, og tvinge de ut i jobb. Noen av pengene man sparer på dette kan fint brukes på å aktivitisere disse barna og ungdommene i gratis frtitidstilbud.

Det spørs om det er mulig i praksis uten å forskjellsbehandle. I vesten er status i stor grad knyttet til yrke og inntekt, mens i andre kulturer gir det høyest status å ha mange barn og slippe å jobbe. Da skal man ha det ganske dårlig før man heller velger å jobbe enn å gå hjemme og få flere barn.

Anonymkode: 3bb02...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Tøytigern skrev:

Jeg har aldri hatt en hijab på mitt hode da jeg er mann...

Det ble ihvertfall skrevet fra ditt brukernavn, så da må det ha vært noen andre som brukte kontoen din da.

Anonymkode: 22e15...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎06‎.‎2019 den 1.00, TrekStar skrev:

Bare husk å jobb mye overtid KG-brukere, og ta dere ekstrajobber, slik at dere betaler mer skatt, og på den måten så kan Nav få de midler dem trenger til å kunne fortsatt dele ut penger til alle innvandrere og dems barn som går på Nav. Det blir bare flere innvandrere i Oslo, så finn dere de ekstrajobbene nå.

En innvandrerjente, sa for noen dager siden at hun også skulle få slik elektrisk sparkesykkel som jeg har, så det er veldig viktig at alle dere tar å jobber litt overtid, og sliter dere litt ekstra ut, slik at denne jenta kan få den sparkesykkelen hun har blitt lovet. Nav trenger deres bidrag. Så ikke sitt på KG og heng. Ut å jobb, jobb, jobb.

Du tar litt feil da Norge akkurat nå har et oljefond på 8000 milliarder pluss 1/3 av BNP , altså 400 milliarder kommer inn i rene oljeinntekter. Ditt svar er mer tilpasset nordmenn i år 2040. Fra 2030 vil verden og Norge produsere mindre olje fordi man ikke greier å erstatte dagens oljebrønner som går tomme i 2044 . Uten oljen hadde Norge vært det nye Sverige ,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs om det er mulig i praksis uten å forskjellsbehandle. I vesten er status i stor grad knyttet til yrke og inntekt, mens i andre kulturer gir det høyest status å ha mange barn og slippe å jobbe. Da skal man ha det ganske dårlig før man heller velger å jobbe enn å gå hjemme og få flere barn.

Anonymkode: 3bb02...d71

Det man egentlig burde gjort var å nekte slike stønader til utenlandske statsborgere, men det kan jeg ikke se for meg at vi vil gjøre. 

Mer realistisk kan man kutte ut kontantstøtten, og eventuelt basere eventuell støtte på tidligere inntekt. Kanskje man bare kan gi støtte til barn nummer en og to, og man gjøre støtten lik for single og par. På den måten vil man ikke allerede svindle staten ved å hevde at man er skilt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 20.6.2019 den 20.30):

Det sier seg selv. Er Nav det veit du. Er forskjell på nordmenn og innvandrere. 

Anonymkode: 4c9b8...41d

Så alle kg folka som naver er innvandrere? 

Anonymkode: 64121...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, vi bor på Bygdøy og begge mine foreldre har jobbet som bareeeee det. Vi kjøpte huset for 5 år siden, for rundt 45 millioner norske kroner og før det bodde vi ved Frogner. Vi er 4 stk i familien og begge mine foreldre har utdanning. (De kommer begge fra Midtøsten)😊 Hvis det var så relevant for deg…

Anonymkode: 208fc...f33

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bor i kommunale leiligheter eller små leiligheter på østkanten, så mange bor ganske trangt, flere må dele rom og foreldrene har ikke råd til å sende barna på fritidsaktiviteter. Men det er jo også innvandrere som har gjort det bra og tjener gode penger og bor i enebolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blessedmoom skrev (På 20.6.2019 den 22.16):

Jeg snur spørsmålet ditt til Hvordan har nordmenn råd til og bo i oslo med barn? 

De fleste jeg kjenner som bor i Oslo kjøpte seg lite krypinn som student og oppgraderte gjennom kjøp og salg og sitter nå i 40-årene opp med bolig verdt mange penger uten å ha større lån enn meg som bor et sted uten så stor verdiøkning.

Anonymkode: 6f0a3...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2019 den 20.30):

Det sier seg selv. Er Nav det veit du. Er forskjell på nordmenn og innvandrere. 

Anonymkode: 4c9b8...41d

Den kommentaren synes jeg var direkte rasistisk!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonush skrev (På 20.6.2019 den 20.54):

Jøss. Jeg har med mine flere tiår i Norge ikke fått med meg at jeg som innvandrer kunne få allting gratis. Så kjipt at jeg har betalt alt fra det største jeg eier, bolig, til minste jeg eier leppepomade, med mine egne hardtjente penger. 🙄🙄😒🙄😒🙄🙄

Samme her😅Jeg vil gjerne også få slippe å betale ned lånet,bilen etc. Så fortell meg alle dere etnisk norske hvordan jeg får det til? Hvilken skjema skal sendes til NAV? For en gjeng med idioter dere er. Verken jeg eller noen annen i min familie hat fått noe gratis her i landet. 

Anonymkode: 51175...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MuggenKanari
Grüner skrev (19 minutter siden):

Mange bor i kommunale leiligheter eller små leiligheter på østkanten, så mange bor ganske trangt, flere må dele rom og foreldrene har ikke råd til å sende barna på fritidsaktiviteter. Men det er jo også innvandrere som har gjort det bra og tjener gode penger og bor i enebolig. 

Leste en artikkel i avisen for noen uker siden om noe de kalte utebarn. Det er eldre barn som må vente ute sent på kvelden til småsøsken har sovnet så de ikke blir forstyrret. Da bor du lite. Når du ikke kan være inne fordi det er for mye folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2019 den 10.43):

Får innvandrerkvinner lov å jobbe da? De må være hjemme å passe hus og barnekull mens menna sitter på kafe

Anonymkode: 7ba65...8b0

Ja,ikke sant. Ta deg en tur innom sykehuset eller tannlege kontoret så får du se hvor mange innvandrer kvinner er leger. Og hva jobber du med? Har du kanskje også gått på livets harde skole som de fleste etnisk norske her på KG?

Anonymkode: 51175...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MuggenKanari skrev (5 minutter siden):

Leste en artikkel i avisen for noen uker siden om noe de kalte utebarn. Det er eldre barn som må vente ute sent på kvelden til småsøsken har sovnet så de ikke blir forstyrret. Da bor du lite. Når du ikke kan være inne fordi det er for mye folk. 

Det var nok denne artikkelen i VG (om "utebarn")

Anonymkode: 6b81e...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MuggenKanari skrev (18 minutter siden):

Leste en artikkel i avisen for noen uker siden om noe de kalte utebarn. Det er eldre barn som må vente ute sent på kvelden til småsøsken har sovnet så de ikke blir forstyrret. Da bor du lite. Når du ikke kan være inne fordi det er for mye folk. 

Og i Helene sjekker ut, hvor hun besøkte Mortensrud som er blitt en "belastet" bydel. Her fortelle miljøterapeutene på ungdomsskolen at ungene ikke ser fedrene sine, for de har gjerne 2 - 3 jobber for å få det til å gå rundt. Bo trangt og bare jobbe, da får man råd til å bo i Oslo. Og så er det vel som det var her, "før i tida",  hvis ungdommene får seg jobb, så er det ikke får å gå på konsert, kjøpe seg klær e.l., da er det for å hjelpe til økonomisk hjemme.

Anonymkode: 33cee...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MuggenKanari skrev (2 timer siden):

Leste en artikkel i avisen for noen uker siden om noe de kalte utebarn. Det er eldre barn som må vente ute sent på kvelden til småsøsken har sovnet så de ikke blir forstyrret. Da bor du lite. Når du ikke kan være inne fordi det er for mye folk. 

Og det er helt forkastelig at foreldrene utsetter dem for det, kun fordi de absolutt skal bo I norges dyreste by.

Ikke få flere barn enn man har råd til, og i hvert fall ikke bo det dyreste stedet i landet om man ikke har råd til det.

Anonymkode: 6005b...f18

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og det er helt forkastelig at foreldrene utsetter dem for det, kun fordi de absolutt skal bo I norges dyreste by.

Ikke få flere barn enn man har råd til, og i hvert fall ikke bo det dyreste stedet i landet om man ikke har råd til det.

Anonymkode: 6005b...f18

Likevel skal de på død og liv få flere barn enn de har plass og råd til fordi mange barn er status i kulturen deres.  

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Og det er helt forkastelig at foreldrene utsetter dem for det, kun fordi de absolutt skal bo I norges dyreste by.

Ikke få flere barn enn man har råd til, og i hvert fall ikke bo det dyreste stedet i landet om man ikke har råd til det.

Anonymkode: 6005b...f18

Oslo er jo en småby. Å bo ute på bygda, i en liten distriktsby e l vil jo være veldig vanskelig for dem som er MYE mer familieavhengig enn oss. Mange kulturer der de rett og slett er mye mer sammen. Og det er i Oslo det er flest innvandrere, så forstår godt de vil bo her.

En annen sak er at det er het jobbene er også.

Anonymkode: 2d6ca...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MuggenKanari skrev (5 timer siden):

Leste en artikkel i avisen for noen uker siden om noe de kalte utebarn. Det er eldre barn som må vente ute sent på kvelden til småsøsken har sovnet så de ikke blir forstyrret. Da bor du lite. Når du ikke kan være inne fordi det er for mye folk. 

Huff, ja. Og de blir de mer utsatt for å ende opp i dårlige miljøer. Men familien har vel ikke råd til mer hvis mor er hjemmeværende og de må leve bare på fars inntekt + barnetrygd. Men jeg så på det programmet til Helene Sandvig fra Mortensrud at de hadde begynt å holde skolen åpen på kveldstid, slik at de kunne få drive med aktiviteter der. Så det er bra at noen prøver å gjøre noe med problemet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...