Gå til innhold

hvordan har alle innvandrere råd til å bo i Oslo med masse barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent 3.000 kr til hver husstand altså. Svært luksuriøst!

Anonymkode: 0c946...868

I tillegg til andre stønader.

For å få bostøtte må man ha svært lav inntekt i utgangspunktet, så det sier seg selv at det ikke er lukrativt å motta bostøtte. Likevel, 3000 kr ekstra til å betale strømregningen med kommer vel greit med det.

Anonymkode: 15ea5...ee2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Feil. De fleste bor flere sammen og derfor blir det flere inntekter under en og samme husholdning, og de jobber. NAV gir de ikke en dritt med mindre de er nye flyktninger.

Anonymkode: 22e15...9cb

Har du ikke sett statistikker for hvor stor andel uføretrygdede og AAP mottakere som er ikke vestlige innvandrere? De dukker opp her inne med gjevne mellomrom.

Når der gjelder nyeankimbe flyktninger går de sin «lønn» for å delta i introduksjonsprogrammet for flyktninger. Dette blir betalt ut av kommunen, som får øremerkede midler til dette fra staten. Dette er ikke en NAV stønad, fordi om mange kommuner samlokaliserer og samadministrerer dette med sosialtjenesten, som også er en kommunal tjeneste, men som er lagt under NAV etter lov om sosiale tjenester i NAV. 

Anonymkode: 4c0f3...dae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil. De fleste bor flere og derfor blir det flere inntekter under en og samme husholdning, og de jobber. NAV gir de ikke en dritt med mindre de er nye flyktninger.

Anonymkode: 22e15...9cb

Mange innvandrerkvinenr jobber ikke, de har ikke utdannelse og kan knapt norsk.  Men de har det greit med engangstønaden på 83 000 kr pr unge og kontantstøtte.  Bare å fortsette å sette unger til verden da. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AlkoMann skrev:

Hva med somaliere ?

Hva med de? Jeg er ikke somalier selv, og kan ikke snakke for dem. Jeg kjenner noen somaliere og de jobber for pengene de har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sonush skrev:

Hva med de? Jeg er ikke somalier selv, og kan ikke snakke for dem. Jeg kjenner noen somaliere og de jobber for pengene de har. 

Bare 5 prosent av kvinnelige voksene somaliere jobber . Det burde kanskje ikke bekymre noen. Vi lar humla suse og islam styre .

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, sonush skrev:

Hva med de? Jeg er ikke somalier selv, og kan ikke snakke for dem. Jeg kjenner noen somaliere og de jobber for pengene de har. 

Nei, men offisielle statistikker kan snakke for dem. Og de gir oss ganske entydige svar. Om du kjenner noen somaliere som jobber kunne ikke vært mer irrelevant.

Anonymkode: d777a...b84

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det sier seg selv. Er Nav det veit du. Er forskjell på nordmenn og innvandrere. 

Anonymkode: 4c9b8...41d

Kan du dokumentere dette, eller er du bare ute etter å spre usannheter?

Anonymkode: cf00b...049

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å jobb mye overtid KG-brukere, og ta dere ekstrajobber, slik at dere betaler mer skatt, og på den måten så kan Nav få de midler dem trenger til å kunne fortsatt dele ut penger til alle innvandrere og dems barn som går på Nav. Det blir bare flere innvandrere i Oslo, så finn dere de ekstrajobbene nå.

En innvandrerjente, sa for noen dager siden at hun også skulle få slik elektrisk sparkesykkel som jeg har, så det er veldig viktig at alle dere tar å jobber litt overtid, og sliter dere litt ekstra ut, slik at denne jenta kan få den sparkesykkelen hun har blitt lovet. Nav trenger deres bidrag. Så ikke sitt på KG og heng. Ut å jobb, jobb, jobb.

Endret av TrekStar
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lever godt på staten. 

For rundt 10 år siden jobbet jeg i PiB (post i butikk). Kom inn ei fra trolig Somalia med 4-5 barn på slep og skulle heve en sjekk fra nav (tror det var nav). Ho kunne ikke norsk samt ikke lese og skrive. Dattera på ca 8 måtte forklare alt for mora. 

Sjekken var på 50.000.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AlkoMann said:

Det kan flykte til Oslo av forskjellige grunner .

Det finnes fattige nordmenn og fattige invandrere. Både invandrere og nordmenn kan bo i oslo! Herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

De aller aller fleste norske i Oslo har godt betalte jobber som de har fått på grunn av utdanningen de har tatt.

I tillegg til å være storforbrukere av sosialstønad er det også mange andre stønader man kan få. Dersom man bor mange nok sammen på lite plass så kan man vel sagtens ha råd til å bo i Oslo vil jeg tro, selv på skattebetalernes penger.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/56-prosent-av-sosialhjelpsutbetalingene-gar-til-innvandrere

https://www.dinside.no/okonomi/88000-far-ekstra-stotte-for-hoye-stromregninger/70952352

 

Anonymkode: 15ea5...ee2

Vet du? Jeg kjenner mange norske statsborgere med invandrer bskrund med svært gode jobber også noen jobber som leger noen jobber som advokater noen som piloter noen som jobber i politiet. Både invandrere og nordmenn kan være rike og fattige denne tråden er vel mest lagt for og provosere og fordommer!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

-Barna arver klær fra hverandre.

-Kjøper billig mat og grønnsaker fra Grønland, og spiser aldri ute.

-Barna er aldri med på noe som koster penger, og ihvertfall ikke mye som f.eks ulike aktiviteter osv.

-Bare en ferie en gang i året eller annenhvert år og det er til hjemmelandet der de bor hos slektninger så de bor hos familie.

-Svært mange, spesielt muslimer feirer verken jul eller bursdager, sparer masse penger der.

-Eier ikke bil, ihvertfall sjeldent.

DERFOR har de "råd" til å ha flere barn.

Hilsen en som er av innvandrerbakgrunn og har vokst opp blant flere innvandrere i Oslo.

Anonymkode: 22e15...9cb

Oslo kommune kjøpte rekordmange boliger i fjor og var med på å presse opp prisene betraktelig. 

Ta med kommunal bolig

Mulighet til å ikke eie bil, fordi kommunal bolig er på Grønland. 

Ferie til hjemlandet, hos slektninger er et økonomisk aspekt, barna er på koranskole, et negativt samfunnsmessig aspekt som bør nevnes.

83.000 i engangsstønad pr. barn for mødre som får penger fra NAV fra før er lukrativt. 

Ta med at de på føden i Oslo må krangle med de vordende mødrene, da de fleste sier de er single, men mann og 3 barn har besøkt dem. De bor tross alt o oppgang A og ikke B og blånekter, mens helsepersonellet prøver å ikke la noen undergrave velferdsstaten. Dette resulterer selvsagt i høyere stønader, dobbelt barnebidrag etc. 

 

Hilsen en som bor i Oslo og har god kjennskap til både politikk, bærekraft og jobber med svindel. 

Anonymkode: 7b6c9...a40

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der sa du det på grunn av så masse barn! 😂

Anonymkode: ee266...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, TrekStar skrev:

Bare husk å jobb mye overtid KG-brukere, og ta dere ekstrajobber, slik at dere betaler mer skatt, og på den måten så kan Nav få de midler dem trenger til å kunne fortsatt dele ut penger til alle innvandrere og dems barn som går på Nav. Det blir bare flere innvandrere i Oslo, så finn dere de ekstrajobbene nå.

En innvandrerjente, sa for noen dager siden at hun også skulle få slik elektrisk sparkesykkel som jeg har, så det er veldig viktig at alle dere tar å jobber litt overtid, og sliter dere litt ekstra ut, slik at denne jenta kan få den sparkesykkelen hun har blitt lovet. Nav trenger deres bidrag. Så ikke sitt på KG og heng. Ut å jobb, jobb, jobb.

Neida trenger ikke det. Klarer meg fint med å jobbe mellom 20-35,5 timer i uka, gidder ikke jobbe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oslo kommune kjøpte rekordmange boliger i fjor og var med på å presse opp prisene betraktelig. 

Ta med kommunal bolig

Mulighet til å ikke eie bil, fordi kommunal bolig er på Grønland. 

Ferie til hjemlandet, hos slektninger er et økonomisk aspekt, barna er på koranskole, et negativt samfunnsmessig aspekt som bør nevnes.

83.000 i engangsstønad pr. barn for mødre som får penger fra NAV fra før er lukrativt. 

Ta med at de på føden i Oslo må krangle med de vordende mødrene, da de fleste sier de er single, men mann og 3 barn har besøkt dem. De bor tross alt o oppgang A og ikke B og blånekter, mens helsepersonellet prøver å ikke la noen undergrave velferdsstaten. Dette resulterer selvsagt i høyere stønader, dobbelt barnebidrag etc. 

 

Hilsen en som bor i Oslo og har god kjennskap til både politikk, bærekraft og jobber med svindel. 

Anonymkode: 7b6c9...a40

Ja er de "single" får de jo overgangstønad også, den er på over 18 000 kr mnd. , og med engangstønad, småbarnstillegg,  kontantstøtte, bostøtte, dobbel barnetrygd har de vel mer utbetalt pr måned enn mange som jobber 100%. Det er fett!   Ikke rart mange av de ikke gidder å jobbe. 

https://www.nav.no/print-innhold?book=380089

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De jobber alt de kan.

Anonymkode: ced5e...298

Somaliere?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, sonush said:

Hva med de? Jeg er ikke somalier selv, og kan ikke snakke for dem. Jeg kjenner noen somaliere og de jobber for pengene de har. 

Somaliere er de som i følge SSB hsr lavest yrkesdeltakelse av alle. Tror det var knappe 25%, da kvinnene nesten aldri jobber. Det er også Somalier som ligger høyest av alle på mottak av overgangsstønad for enslige forsørgere. Disse statistikkene linkes det også til her inne jevnlig. 

Anonymkode: 4c0f3...dae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er ikke umulig for etnisk norske folk med normale lønninger å bo i Oslo heller. Det er bare snakk om å slutte og være så himla kresen på beliggenhet. "Alle" vil bo i sentrum, og/eller alle skal ha en nyoppusset eller nybygd leilighet de bare kan flytte rett inn i.

Jeg bor i Oslo selv, i en leilighet jeg kjøpte helt på egenhånd, men jeg kunne ikke være kresen på beliggenhet. Så derfor bor jeg i et strøk med svært høy innvandrertetthet. Det går helt fint, og jeg trives faktisk her. Mange flere norske folk hadde hatt råd til egen bolig i Oslo om de sluttet å være så kresne.

Innvandrere bor generelt mye tettere hjemme enn vi nordmenn er vant til. Det er ikke et soverom pr barn hos innvandrerfamilier. Der er det 3-4-5 stykker pr rom. Noen må kanskje sove i stua også, og privatliv er det ingen som er vant til å ha eller forventer. 

 

Anonymkode: 6b81e...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv de billige bydelene er som regel dyrere å bo i enn de fleste norske småbyer.  Syntes det virker som alle søker seg til Oslo.

Anonymkode: caacf...b42

NAV såklart, de får jo gratis bolig også.

 

Fordi nordmenn skal ikke hjelpes, pensjonister som leier kommunaleboliger må flytte ut!! Jeg er så drittlei systemet i norge som ikke fungerer. Se på sverige, hjemløse svenske pensjonister som ikke har bolig!!! Mens en innvandrerer får automatisk ved ankomst til sverige.

Anonymkode: e3814...9a3

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...