Jump to content
AnonymBruker

Euphoria

Recommended Posts

neon_sun

Skuffa over de siste episodene,serien tapte seg veldig. 

Fortsetter under...

Sirah

Jeg likte den :) Ikke det beste jeg har sett, men den fenget.

Jeg syntes det er merkelig hvordan Nate kan være så stygg med Jules og samtidig fortelle f.eks Rue at han ser så mye positivt i henne? 

AnonymBruker
1 time siden, Sirah skrev:

Jeg likte den :) Ikke det beste jeg har sett, men den fenget.

Jeg syntes det er merkelig hvordan Nate kan være så stygg med Jules og samtidig fortelle f.eks Rue at han ser så mye positivt i henne? 

Jeg tror han både liker henne som person samtidig som han er fryktelig sjalu på henne. Han ser hun er fri, noe han ikke er selv. 
Jeg tror han sliter med sin seksualitet. 

Anonymkode: 8a6e6...c27

Sirah
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han både liker henne som person samtidig som han er fryktelig sjalu på henne. Han ser hun er fri, noe han ikke er selv. 
Jeg tror han sliter med sin seksualitet. 

Anonymkode: 8a6e6...c27

Ja det er inntrykket jeg sitter igjen med også. Har bare stusset så på hans karakter. Han er på noen området så veldig reflektert og fullstendig skutt på andre.

AnonymBruker

Hva handler den egentlig om? Jeg så traileren, men ble ikke klok på handlingen. Er dette er skrekkfilm?

Anonymkode: 6ab2b...bff

AnonymBruker

Jeg ble også litt skuffet over de siste par episodene. Noen som vet om det kommer flere sesonger?

Anonymkode: 4c3bc...dda

Annonse

AnonymBruker

Jeg likte serien veldig godt! Gøy at de hadde fokus på ulike karakterer i flere av episodene slik at man ble godt kjent med flere. Men stusset på slutten, hva skjedde egentlig der?

Anonymkode: 14038...997

AnonymBruker

Svært positivt overrasket, og ble hekta etter et par episoder. Første episode skilte seg ikke særlig ut, da det føltes i overkant overfladisk og klisjé, men det ristet de kjapt av seg. Synes serien tar opp mange viktige og relevante samfunnsproblemer blant dagens ungdom, samtidig som de også går mer i dybden enn hva mange andre ungdomsserier gjør. 

For eksempel er jeg svært imponert over hvordan de har tatt for seg psykisk helse i serien, da spesielt med karakteren Rue. Én ting er de psykiske påkjenningene som etterfølge av rusavhengigheten hennes, En annen ting er de psykiske problemene hun har slitt med siden ung alder, som depresjon, angst, ocd og muligens bipolar lidelse. Her synes jeg de har gjort en bedre jobb en flertallet av andre serier som prøver ta for seg psykiske lidelser. 

Jeg er også svært imponert over handlingen om Jules, hvor de har klart å ta et så tabubelagt tema uten å gjøre det klisjé eller sjokkerende bare for å sjokkere. De har håndtert det på en diskré måte, som jeg liker. Må ærlig innrømme at jeg i løpet av de første episodene ikke skjønte at Jules var transseksuell, selv om jeg etterpå plutselig kunne se helt tydelige tegn fra første stund. 

En annen ting jeg er imponert over er Nate og Maddy, både som individuelle karakterer og deres forhold. Nate gjør helt fryktelige ting, og det er det ingen unnskylding for, men han har likevel en bakhistorie han også som gjør at man i det minste kan ha noe forståelse for hvorfor han har endt opp som den sinte, voldelige gutten han er. Forholdet til Maddy og Nate, er nok lett å kjenne seg igjen i for mange jenter som er i voldelige forhold (som spesielt i USA er svært vanlig), og jeg synes serieskaperne har tatt for seg deres storyline med hensyn uten å romantisere for mye, og de gjør det tydelig at dette er et usunt og skadelig forhold som vi ikke skal like i den forstand, men som likevel er et viktig tema å ta opp. 

Har flere ting jeg liker med serien, men alt i alt er jeg altså veldig positivt overrasket og gleder meg til sesong to! Svært sterke skuespillere også, men Hunter som spiller Jules fortjener MYE creds som våger å spille transe når hun er det selv 👏🏻

Anonymkode: 7554f...d4d