Gå til innhold

Hvor tungt løfter du, og hva veier du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinne, 81 kg, 169 cm 

Benkpress: 40 kg (8x4)

Markløft: 50 kg (6x4)

Knebøy: 50 kg (8x4)

Jeg kunne nok klart mer, men vil unngå belastningsskader så jeg tar det veldig rolig når jeg går opp i vekt. Har klart 80 kg i Hip thrust, men hadde pause så nå er jeg på 60 kg (8x4)

Anonymkode: 0f85f...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel standard for menn?

Anonymkode: 0ba7d...78c

Står kvinner der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Raggy skrev:

Jeg har hatt mange timer med pt og både hun og jeg mener at teknikken min sitter. Jeg utfører løftene slik du beskriver så det kjennes nesten ut som jeg løfter med rygg og kropp istedenfor armer ;)  Utfordringen har vært betennelse i skulder som har ført til en svak arm, mye muskeknuter osv... Dette er på god vei til å løsne nå heldigvis :) 

Jeg liker å trene markløft to ganger pr uke når jeg trener for fult. Kjører repsmål med økning på en kilo pr nådde mål.

De fleste PT har ikke gode nok kunnskaper om baseløft, spesielt benkpress. Så sjansen for at du gjør det rett er liten.

Men jeg kjenner ikke din PT, så skal ikke krangle på det 🙂 Å bue seg opp som en styrkeløfter gjør ser man svært sjelden på et vanlig treningsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne, 67kg og 162 cm. 

Markløft 80kgx10repx3 (100kg max) 

Knebøy 60kgx10repx3

Benkpress 60kgx10repx3

Leg curl 95kgx6repx3

Aner ikke hva som er bra eller ikke, men følte meg sterk da jeg må å 100 i Mark 😅 knebøy hater jeg pga stive ankler. 

Anonymkode: 11ae9...8aa

Hehe. Du aner nok at det du gjør er bra! 

Jeg har hørt en gang at:

1x egen vekt i bennpress

1,5x egen vekt i knebøy

2x egen vekt i markløft

Dette er "bra", i følge "noen" 

Det gjelder nok for menn. For en kvinne på 70kg f.eks er 70kg i benken nesten ekstremt. De fleste menn på 70 kg vil nok klare det med noe trening.

For styrke i beina er det nok mindre forskjell. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
10 timer siden, Nyttig skrev:

De fleste PT har ikke gode nok kunnskaper om baseløft, spesielt benkpress. Så sjansen for at du gjør det rett er liten.

Men jeg kjenner ikke din PT, så skal ikke krangle på det 🙂 Å bue seg opp som en styrkeløfter gjør ser man svært sjelden på et vanlig treningsenter.

Hva er hensikten med å kommentere at du ikke tror folk kan dette? Jeg trener ikke hos en stor kjede og min pt er utdannet hos Erik Sandvik. Vi trener og øver på teknikk omtrent hver eneste økt. Å du vet, ingen blir noen gang ferdig utlært når det kommer til styrketrening, alle kan lære noe nytt så lenge de trener.

Vi gjør benk som en fullkropps øvelse, pakker skuldre, kropp i bue, presser fra helen og opp igjennom hele kroppen. Hva får deg till å tro at det er så sjelden at folk kan klare å gjøre benk riktig? Det synes jeg er rart ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Raggy skrev:

Hva er hensikten med å kommentere at du ikke tror folk kan dette? Jeg trener ikke hos en stor kjede og min pt er utdannet hos Erik Sandvik. Vi trener og øver på teknikk omtrent hver eneste økt. Å du vet, ingen blir noen gang ferdig utlært når det kommer til styrketrening, alle kan lære noe nytt så lenge de trener.

Vi gjør benk som en fullkropps øvelse, pakker skuldre, kropp i bue, presser fra helen og opp igjennom hele kroppen. Hva får deg till å tro at det er så sjelden at folk kan klare å gjøre benk riktig? Det synes jeg er rart ;) 

Fordi flertallet gjør ikke benkpress riktig. Det er få som spenner seg opp riktig, eller vet hvordan det skal gjøres.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2019 den 11.01, Nyttig skrev:

De fleste PT har ikke gode nok kunnskaper om baseløft, spesielt benkpress. Så sjansen for at du gjør det rett er liten.

Men jeg kjenner ikke din PT, så skal ikke krangle på det 🙂 Å bue seg opp som en styrkeløfter gjør ser man svært sjelden på et vanlig treningsenter.

Det ser jeg hele tiden. Og gjør det selv også. På et helt ordinært senter. 

Anonymkode: 176ee...d53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...