Gå til innhold

Hvor tungt løfter du, og hva veier du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som trener styrke, hvor mye tar dere i øvelser som markløft, benkpress og knebøy med frivekter? Og hvor mye veier dere? 

Hvor mye (i forhold til egen kroppsvekt?) bør man klare om man bare trener "som vanlig", altså ikke driver med styrkeløft som idrett eller noe slikt? Hva regnes som "bra"? 

Anonymkode: 57a1d...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å trene styrke igjen for ca. en måned siden etter en pause på ca. 6 mnd. Har ikke makset noe enda, men kjører 3x5 på baseøvelsene, 1x5 på markløft.

Akkurat nå løfter jeg ganske lett på knebøy og mark (i forhold til før) for å få inn teknikken igjen.

Knebøy: 40 kg x 5 (x 3)

Markløft: 50 kg x 5 

Benkpress: 30 kg x 5 (x 3) 

Benkpress har jeg klart lett å øke raskt fra 20 til 30 kg etter treningspausen, men jeg tror maksen min på benkpress på mitt sterkeste var 55 kg x 1, så jeg er redd jeg kommer til å stagnere der ganske fort. 

 

Anonymkode: 0ba7d...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 i bøy, 70 i benk (107,5 kg med skjorte) og 130 i markløft. Veier 84 kilo. 

Anonymkode: 74cb4...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benkpress 180 kg 5 reps

Knebøy 250 kg 1 rep

Trener ikke markløft pga ryggproblemer

Sittende militærpress 140 kg 8 reps

Nedtrekk 145 kg 10x4

T bar row 180 kg 8x4

Vekt 110 kg

Høyde 180

Anonymkode: 12a83...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maksløft:

knebøy 75 kg

benkpress 42,5 kg

markløft 85 kg

 

Kvinne, veier 50 kg

 

vet ikke hva som regnes som bra- tror man kan finne tabeller på det :) 

Anonymkode: 13800...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frankie1985

Jeg veier 90 kg nesten og trener med en 45-kilos hantel på hver arm, noe mer veit jeg ikke siden jeg bare har trent hjemme de siste årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Benkpress 180 kg 5 reps

Knebøy 250 kg 1 rep

Trener ikke markløft pga ryggproblemer

Sittende militærpress 140 kg 8 reps

Nedtrekk 145 kg 10x4

T bar row 180 kg 8x4

Vekt 110 kg

Høyde 180

Anonymkode: 12a83...552

Oi, du er tung til å være kvinne.

Anonymkode: 0f8fb...4cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, veier 66kg

markløft 100kg

benk 52,5kg

knebøy ca 80kg, har ikke prøvd absolutt max

Anonymkode: 1ebf9...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det skulle være nødvendig å oppgi kjønn også, men jeg mistenker at her er flere menn enn kvinner som har svart - selv om vi er på KVINNEguiden forum 😅

 

TS

Anonymkode: 57a1d...269

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Jeg har en rolig treningsperiode nå å løfter mye mindre enn når jeg er mer aktiv. Vekt er ca 65kg, kvinne.

Arbeidsvekt i benk er 36kg, makset med 40 kg her om dagen. Har ikke fått utviklet meg i benk pga vond skulder....

Arbeidsvekt i knebøy er 32kg, har vært oppe i 46kg for en et par mnd siden.

I markløft bruker jeg nå 63kg, jobber meg opp en og en kilo pr trening. Var oppe i 88kg for en stund siden, gleder meg til jeg kommer dit igjen men da må jeg trener oftere enn en dag pr uke.

Jeg er sterk i flyes om dagen, det er gøy siden jeg jobber med å utvikle brystmusklene. Antar jeg kan løfte mye mer enn det jeg gjør pr nå, men pga lite trening velger jeg å holde det på dette nivået også øker jeg raskt på med vekter når treningene øker i antall pr uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, ca 63 kg og 178 høy. Jeg gidder aldri å kjøre 1RM, så mine tall er for 3 x 8.

Mark: 95 kg

Knebøy: 80 kg

Benk: 35 kg

Overkroppen henger med andre ord en smule etter 😅

Anonymkode: 1c75f...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å trene styrke igjen for ca. en måned siden etter en pause på ca. 6 mnd. Har ikke makset noe enda, men kjører 3x5 på baseøvelsene, 1x5 på markløft.

Akkurat nå løfter jeg ganske lett på knebøy og mark (i forhold til før) for å få inn teknikken igjen.

Knebøy: 40 kg x 5 (x 3)

Markløft: 50 kg x 5 

Benkpress: 30 kg x 5 (x 3) 

Benkpress har jeg klart lett å øke raskt fra 20 til 30 kg etter treningspausen, men jeg tror maksen min på benkpress på mitt sterkeste var 55 kg x 1, så jeg er redd jeg kommer til å stagnere der ganske fort. 

  

Anonymkode: 0ba7d...78c

Glemte å si at jeg veier ca. 72 kg men jobber med å gå ned i vekt, så ligger også i underskudd. 

Anonymkode: 0ba7d...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg trente for flere år siden var pers 110kg i benkpress, knebøy 120kg og markløft 165kg. mann, veide 80-85kg den gang. 

følte jeg aldri fikk til knebøy, skjønt jeg mener jeg har kropp som burde være perfekt til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Raggy skrev:

Jeg har en rolig treningsperiode nå å løfter mye mindre enn når jeg er mer aktiv. Vekt er ca 65kg, kvinne.

Arbeidsvekt i benk er 36kg, makset med 40 kg her om dagen. Har ikke fått utviklet meg i benk pga vond skulder....

I markløft bruker jeg nå 63kg, jobber meg opp en og en kilo pr trening. Var oppe i 88kg for en stund siden, gleder meg til jeg kommer dit igjen men da må jeg trener oftere enn en dag pr uke.

 

Benkpress er en av de vanskeligste baseøvelsene teknisk, å ligge riktig. Spenne ryggmusklaturen skikkelig før stanga løftes av, sparke fra med brystet opp. Ikke så mange som klarer det. Etter jeg startet å trene på en styrkeløfterklubb så fikk jeg helt annen benkpress. Gikk fra 80 til 100 kg med rett teknikk på ganske kort tid.

Markløft kan du fint trene 1 gang i uken, fokuser på lavreps. Med tunge er 1 gang i uka nok, gjør dette selv. 5 sett der jeg løfter 1-5reps. Legg på 1kg i uka.

Anonymkode: c5337...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Benkpress er en av de vanskeligste baseøvelsene teknisk, å ligge riktig. Spenne ryggmusklaturen skikkelig før stanga løftes av, sparke fra med brystet opp. Ikke så mange som klarer det. Etter jeg startet å trene på en styrkeløfterklubb så fikk jeg helt annen benkpress. Gikk fra 80 til 100 kg med rett teknikk på ganske kort tid.

 Markløft kan du fint trene 1 gang i uken, fokuser på lavreps. Med tunge er 1 gang i uka nok, gjør dette selv. 5 sett der jeg løfter 1-5reps. Legg på 1kg i uka.

Anonymkode: c5337...8c9

Har vurdert styrkeløfterklubb, det er eneste organiserte idretten jeg kunne tenkt meg å drive med. Men jeg er redd jeg er for svak og at det blir pinlig. 

Er det vanlig at folk melder seg inn der og ikke klarer mer enn 30 i benk når de starter? He he..

Anonymkode: 0ba7d...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, du er tung til å være kvinne.

Anonymkode: 0f8fb...4cc

Hvor står det at vedkommende er kvinne? Siden personen er 180 cm er det vel mer sannsynlig at det er en mann.

Anonymkode: a27a3...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Paramount
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke det skulle være nødvendig å oppgi kjønn også, men jeg mistenker at her er flere menn enn kvinner som har svart - selv om vi er på KVINNEguiden forum 😅

 

TS

Anonymkode: 57a1d...269

Der tror jeg du tar feil, kan ikke skjønne hvorfor menn skulle svare på dette spørsmålet. Men skjønner at du reagerer på tallene, noen er ganske ekstreme spør du meg, som mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Benkpress er en av de vanskeligste baseøvelsene teknisk, å ligge riktig. Spenne ryggmusklaturen skikkelig før stanga løftes av, sparke fra med brystet opp. Ikke så mange som klarer det. Etter jeg startet å trene på en styrkeløfterklubb så fikk jeg helt annen benkpress. Gikk fra 80 til 100 kg med rett teknikk på ganske kort tid.

Markløft kan du fint trene 1 gang i uken, fokuser på lavreps. Med tunge er 1 gang i uka nok, gjør dette selv. 5 sett der jeg løfter 1-5reps. Legg på 1kg i uka.

Anonymkode: c5337...8c9

Jeg har hatt mange timer med pt og både hun og jeg mener at teknikken min sitter. Jeg utfører løftene slik du beskriver så det kjennes nesten ut som jeg løfter med rygg og kropp istedenfor armer ;)  Utfordringen har vært betennelse i skulder som har ført til en svak arm, mye muskeknuter osv... Dette er på god vei til å løsne nå heldigvis :) 

Jeg liker å trene markløft to ganger pr uke når jeg trener for fult. Kjører repsmål med økning på en kilo pr nådde mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, 67kg og 162 cm. 

Markløft 80kgx10repx3 (100kg max) 

Knebøy 60kgx10repx3

Benkpress 60kgx10repx3

Leg curl 95kgx6repx3

Aner ikke hva som er bra eller ikke, men følte meg sterk da jeg må å 100 i Mark 😅 knebøy hater jeg pga stive ankler. 

Anonymkode: 11ae9...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...