Gå til innhold

Når mannen din ikke eien sympati


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du han har høy selvtillit? Fordi han har en fasade der han ikke lar seg pelle på nesen? Mannen du beskriver er fundamentalt usikker. Mulig han er narssissist, mulig han er et tidligere mobbeoffer, mulig han tror han må ha en selvsikker fasade for å bli respektert. Uansett, han er ikke trygg på innsiden, langt ifra

Anonymkode: 91e98...226

Hvorfor får du inntrykk av at han er fundamentalt usikker? Bare nysgjerrig.

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sympati fordi du har mensen? Ærligtalt: du har vel hatt mensen siden du var 12 år eller noe. Hadde skjønt deg om han trakk på skuldrene etter at du hadde mistet noen nærme, men sympati for at du har mensen? Det får du ikke av andre kvinner heller for å si det sånn. 

Anonymkode: 4d28b...0b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en del av det slaget. Noen av dem ønsker nok faktisk å være støttende men får det ikke helt til uten å føle seg umandige, og så klemmer de ut av seg en sånn kommentar i  stedet. Hvis du legger godviljen til kan du se på det som en form for hjelp og støtte for å unngå at du havner i slike situasjoner igjen, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som har SÅ mye godvilje. Jeg har i alle fall ikke. Jeg hadde snudd, gått til bilen og kjørt hjem uten ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor får du inntrykk av at han er fundamentalt usikker? Bare nysgjerrig.

Anonymkode: 29c88...091

Trygge mennesker har ikke behov for å poengløst kritisere. De tar heller slike situasjoner med godt humør og et smil om det passer seg. De tar ikke oppgitt "du er så dum" rollen. De er rause fordi de har empati og er trygge på seg selv og andre. De velger ikke eskalere enhver situasjon de ikke liker. 

Se for deg en trygg person du kjenner. Hvordan ville den oppført seg i situasjonene du beskriver. Som din mann?

Anonymkode: 91e98...226

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nerine_ said:

Det eneste du kan gjøre er å senke forventningene dine. Du kan ikke be han om å plutselig tilegne seg egenskaper han mangler/er dårlig utstyrt med. Når man blir sammen, og fortsetter å være sammen, betyr det at man godtar hverandre for den man er. 

TS.

Jeg er ikke helt enig her, jeg håper jo ikke at det er det eneste valget. At jeg senker forventningene og ingenting mer.

Jeg har jo håpet at jeg kan lære han litt i tillegg til å senke mine forventinger noe. Jeg blir skuffet når han nekter å ta til seg noe av det jeg sier, om det er så lite å be om som en klem og en forståelse. Mulig han er mye trøtt om dagen pga jobb, men han kan i det minste høre litt på meg.

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er heldigvis svært lite syk, og de få gangene han er det så trekker han seg bare tilbake og snakker veldig lite. Så der er vi jo ganske forskjellige.

Her tror jeg du svarer på ditt eget spørsmål. 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Jeg er ikke helt enig her, jeg håper jo ikke at det er det eneste valget. At jeg senker forventningene og ingenting mer.

Jeg har jo håpet at jeg kan lære han litt i tillegg til å senke mine forventinger noe. Jeg blir skuffet når han nekter å ta til seg noe av det jeg sier, om det er så lite å be om som en klem og en forståelse. Mulig han er mye trøtt om dagen pga jobb, men han kan i det minste høre litt på meg.

Anonymkode: 29c88...091

Altså, du snakker jo egentlig om å endre han, ikke lære. Han har en annen tankegang enn deg, enkelt og greit. Dere har ulike behov. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Trygge mennesker har ikke behov for å poengløst kritisere. De tar heller slike situasjoner med godt humør og et smil om det passer seg. De tar ikke oppgitt "du er så dum" rollen. De er rause fordi de har empati og er trygge på seg selv og andre. De velger ikke eskalere enhver situasjon de ikke liker. 

Se for deg en trygg person du kjenner. Hvordan ville den oppført seg i situasjonene du beskriver. Som din mann?

Anonymkode: 91e98...226

TS.

Det er et godt poeng. De velger jo ikke å eskalere enhver situasjon de ikke liker, for det er jo akkurat det han oppnår.

 

En trygg person jeg kjenner ville ikk oppført seg sånn nei.

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenMinstelønn said:

Her tror jeg du svarer på ditt eget spørsmål. 

TS.

Ikke helt, mener du at jeg burde trekke meg tilbake og ikke si noe? Det blir vanskelig altså, jeg har liksom behov for å prate med den viktigste personen i livet mitt hvis jeg har det vondt 😕 Fint å få mannfolkas mening også her inne.

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Det er et godt poeng. De velger jo ikke å eskalere enhver situasjon de ikke liker, for det er jo akkurat det han oppnår.

 

En trygg person jeg kjenner ville ikk oppført seg sånn nei.

Dette er seriøst. Dette er virkelig "en synes synd på meg tråd!" TS. Skjerpings!

Det var åpningsinnlegget ditt. Jeg skal lese hele tråden nå og se om jeg endrer mening.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Det seriøst. Dette er virkelig "en syes synd på meg tråd!" TS. Skjerpings!

Nei, da har du nok misforstått. Jeg er ikke interessert i at noen skal synes synd på meg, bare etter løsninger for hvordan man kan gjøre forholdet bedre.

Da har det hittil kommet en variasjon av forslag. Det ene er å senke mine forventninger, det andre er å ..ja dumpe han, og venter på flere råd ;)

Anonymkode: 29c88...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt, mener du at jeg burde trekke meg tilbake og ikke si noe? Det blir vanskelig altså, jeg har liksom behov for å prate med den viktigste personen i livet mitt hvis jeg har det vondt 😕 Fint å få mannfolkas mening også her inne.

Nei, nei. Selvfølgelig skal dere prate og det er hans plikt å lytte ordentlig. Men fikk inntrykk av at du forventet total alarm bare fordi du fikk menssmerter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

Må føye på at andre har foreslått av det er sånn majoriteten av mannfolk er, noen har ment at han egentlig har ment det godt selv om det ikke var sånn det kom ut...

 

Anonymkode: 29c88...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, da har du nok misforstått.

Det har jeg sikkert. Det har de fleste. Hver dag, dessverre. Det er en forskjell på empati og sympati også. Empati vil få deg til å hjelpe en opp fra et dypt hull. Sympati vil få deg til å hoppe ned i hullet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenMinstelønn said:

Det har jeg sikkert. Det har de fleste. Hver dag, dessverre. Det er en forskjell på empati og sympati også. Empati vil få deg til å hjelpe en opp fra et dypt hull. Sympati vil få deg til å hoppe ned i hullet.

Det vet jeg, så det positive med at han har svært lite empati og sympati er da slipper vi å være i det dype hullet sammen.

 

Neida, men da er vi enige. Jeg var bare nysgjerrig på det du kommenterte tidligere om at jeg svarte på mitt eget spørsmål. Har du lyst til utdype det?

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Må føye på at andre har foreslått av det er sånn majoriteten av mannfolk er, noen har ment at han egentlig har ment det godt selv om det ikke var sånn det kom ut...

Se det positive i det. Menn generelt holder sin pinsler for seg selv så på et tidspunkt blir det rettferdig:) Men jeg er av den åpne typen som trolig har flere såkalte "kvinnelige" egenskaper som å lytte, vise empati og uten blygsel snakke om følelser. å dette er heller ikke sort hvitt. Mange menn har nok langt mer empati enn mange kvinner. Men statistisk sett kan man bruke generalisering. For å gjøre det enklere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida, men da er vi enige. Jeg var bare nysgjerrig på det du kommenterte tidligere om at jeg svarte på mitt eget spørsmål. Har du lyst til utdype det?

Kan jeg få se ferdig Historien om PI?" Jeg vil vite hva som skjer med tigeren. Så etter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at slike forhold ikke fungerer, prøvde mange runder. Prøvde å bry meg mindre, prøvde å være som han, prøvde å bry meg mer, prat etter prat etter prat. Masse lovnader når det virkelig var krise, men altså noe som holdt seg bra. 

Jeg har det bedre med en fin fyr nå, jeg er veldig glad for at jeg gikk er eksen. Jeg er også veldig glad for at jeg turte å prøve igjen, for det satt langt inne etter noe sånt.

Anonymkode: d7e42...e70

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Kan jeg få se ferdig Historien om PI?" Jeg vil vite hva som skjer med tigeren. Så etter det:)

Haha, ja selvfølgelig. Har ikke sett filmen, men ønsker tigeren masse lykke til :P

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Ikke helt, mener du at jeg burde trekke meg tilbake og ikke si noe? Det blir vanskelig altså, jeg har liksom behov for å prate med den viktigste personen i livet mitt hvis jeg har det vondt 😕 Fint å få mannfolkas mening også her inne.

Anonymkode: 29c88...091

Dere er bare for forskjellige til at begge skal ha det bra. Det innså jeg med min eks, han var ikke slik jeg trengte.

Anonymkode: d7e42...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...