Gå til innhold

Når mannen din ikke eien sympati


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere her inne som er sammen med en mann som ikke har noe sympati? Hva gjør dere for at forholdet skal fungere?

Jeg kjenner jeg begynner å bli mektig lei av å aldri få noe støtte. Ofte blir jeg møtt tilbake med kritikk som at "hvorfor gjorde du ikke det sånn?". Til og med når jeg er på kjøpesenteret og plutselig får mensen fem dager for tidlig og opplever store mensen-smerter så får jeg bare høre "Hvorfor tok du ikke med smertestillende i veska di du vet jo at du skulle få mensen snart?" Han spør heller ikke om det går bedre med meg etterhvert når jeg har det vondt eller om det er noe han kan gjøre for at jeg skal ha det bedre. Jeg har sagt det til han så mange ganger, at noen ganger ønsker man bare å få en klem og høre ordene "jeg forstår det ikke er så lett". Det er for mye å be om... av en mann jeg kanskje skal leve med resten av livet.

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kjøper du ikke bare smertestillende når du uansett er på kjøpesenteret? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, FrodeF said:

Hvorfor kjøper du ikke bare smertestillende når du uansett er på kjøpesenteret? 

Selvfølgelig blir det til det, men det er ikke poenget her. Av og til i livet så er det godt å få litt støtte og ikke bare kritikk.

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrodeF skrev:

Hvorfor kjøper du ikke bare smertestillende når du uansett er på kjøpesenteret? 

Det var virkelig ikke det innlegget handlet om.

Anonymkode: 00aa3...19e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig - jeg syns du skal dumpe han

Anonymkode: 336c0...156

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har masse sympati, andre lite. Akkurat som at noen er sjenerte, og andre mer frempå. 

Men det er personligheten til mannen din, og det har du sikkert vært klar over en god stund? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sympati er noe alle menn mangler.

Anonymkode: dd1af...709

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Nerine_ said:

Noen har masse sympati, andre lite. Akkurat som at noen er sjenerte, og andre mer frempå. 

Men det er personligheten til mannen din, og det har du sikkert vært klar over en god stund? 

Snart skal bli mannen min ja, så jeg har visst om det lenge. Jeg har jo taklet det greit til nå, men nå har det blitt så mye at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette videre på best mulig måte så ønsker noen råd.

Anonymkode: 29c88...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere her inne som er sammen med en mann som ikke har noe sympati? Hva gjør dere for at forholdet skal fungere?

Jeg kjenner jeg begynner å bli mektig lei av å aldri få noe støtte. Ofte blir jeg møtt tilbake med kritikk som at "hvorfor gjorde du ikke det sånn?". Til og med når jeg er på kjøpesenteret og plutselig får mensen fem dager for tidlig og opplever store mensen-smerter så får jeg bare høre "Hvorfor tok du ikke med smertestillende i veska di du vet jo at du skulle få mensen snart?" Han spør heller ikke om det går bedre med meg etterhvert når jeg har det vondt eller om det er noe han kan gjøre for at jeg skal ha det bedre. Jeg har sagt det til han så mange ganger, at noen ganger ønsker man bare å få en klem og høre ordene "jeg forstår det ikke er så lett". Det er for mye å be om... av en mann jeg kanskje skal leve med resten av livet.

Anonymkode: 29c88...091

Nei, jeg sørger for at slike mannfolk aldri blir mannen min.

Anonymkode: 3b773...de0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sympati er noe alle menn mangler.

Anonymkode: dd1af...709

Haha, ja mange hvertfall. Hadde jeg skulle gått tilbake i tid så hadde jeg nok vært litt ute etter andre kvaliteter på menn. Jeg hadde verdsatt en mann som kan være litt følsom og empatisk, som kanskje ikke alltid gjør eller sier de rette tingene men er hvertfall god i hjertet sitt :)

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har mannen behov for å poengtere disse tingene, tenker jeg. Når man har behov for å påpeke feil andre gjør, så er det som regel et tegn på en dårlig personlighet med egoproblemer

Anonymkode: 91e98...226

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snart skal bli mannen min ja, så jeg har visst om det lenge. Jeg har jo taklet det greit til nå, men nå har det blitt så mye at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette videre på best mulig måte så ønsker noen råd.

Anonymkode: 29c88...091

Det eneste du kan gjøre er å senke forventningene dine. Du kan ikke be han om å plutselig tilegne seg egenskaper han mangler/er dårlig utstyrt med. Når man blir sammen, og fortsetter å være sammen, betyr det at man godtar hverandre for den man er. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig - jeg syns du skal dumpe han

Anonymkode: 336c0...156

Og det synes du klokkeklart etter den bittelille infoen du fikk 😏

Anonymkode: f5809...203

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor har mannen behov for å poengtere disse tingene, tenker jeg. Når man har behov for å påpeke feil andre gjør, så er det som regel et tegn på en dårlig personlighet med egoproblemer

Anonymkode: 91e98...226

Han har veldig høy selvtillig og lite selvinnsikt. Så det kan absolutt være noe med egoet å gjøre. Han har mye andre fine sider som har fått meg til å falle for han tidligere, men merker nå hvor viktig dette med støtte i et forhold er.

Anonymkode: 29c88...091

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde sagt: Jeg kjøper smertestillende, hvilken type bruker du?

 

Sympatiløse personer er liten og ingen plass hos meg. Hvertfall ikke under samme tak! Det er klart man skal støtte sin partner!

Anonymkode: ef607...f15

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Jeg tror menn har en slags løsningsorientert empati, eller hva jeg nå skal kalle det... 

Smerter? Gnagsår? Fyllesyke? Hvordan fikse det, unngå det neste gang? Jo,ta med paracet, ikke de skoene, gnagsårplaster og ikke drikk så mye neste gang. Som om du ikke visste det lissom...

Alltid irriterende med sånne typer/ besservissere når man vil ha sympati, men tror ikke det er vondt ment.

Men trøttende at det ikke går inn i knotten at du bare vil ha en klem.. «Gi meg en klem for fa..! Kanskje du kan si det.

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har veldig høy selvtillig og lite selvinnsikt. Så det kan absolutt være noe med egoet å gjøre. Han har mye andre fine sider som har fått meg til å falle for han tidligere, men merker nå hvor viktig dette med støtte i et forhold er.

Anonymkode: 29c88...091

Hvorfor tror du han har høy selvtillit? Fordi han har en fasade der han ikke lar seg pelle på nesen? Mannen du beskriver er fundamentalt usikker. Mulig han er narssissist, mulig han er et tidligere mobbeoffer, mulig han tror han må ha en selvsikker fasade for å bli respektert. Uansett, han er ikke trygg på innsiden, langt ifra

Anonymkode: 91e98...226

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nina1975 said:

Hvordan er du med han når han er syk ol? 

Han er heldigvis svært lite syk, og de få gangene han er det så trekker han seg bare tilbake og snakker veldig lite. Så der er vi jo ganske forskjellige.

Anonymkode: 29c88...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nina1975 skrev:

Jeg tror menn har en slags løsningsorientert empati, eller hva jeg nå skal kalle det... 

Smerter? Gnagsår? Fyllesyke? Hvordan fikse det, unngå det neste gang? Jo,ta med paracet, ikke de skoene, gnagsårplaster og ikke drikk så mye neste gang. Som om du ikke visste det lissom...

Alltid irriterende med sånne typer/ besservissere når man vil ha sympati, men tror ikke det er vondt ment.

Men trøttende at det ikke går inn i knotten at du bare vil ha en klem.. «Gi meg en klem for fa..! Kanskje du kan si det.

Men han er jo ikke løsningsorientert. Han sier: Hvorfor tok du ikke med smertestillende? Å gi kritikk er ikke å være løsningsorientert. Da hadde han fikset smertene hennes med å få tak i smertestillende.

Anonymkode: ef607...f15

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...