Gå til innhold

Når det lekker i skjøten i en takrenne -hva er da feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det lekker nedover takrennen min. Jeg sjekket takrennen på toppen og den var fri for løv og annet som kunne stenge så da må det være noe i den stående takrennen som er feil. Hvordan får man sjekket om det ligger noe inni der? Sprengningsarbeider har pågått like ved og har kanskje forskjøvet noe i takrennen- jeg har prøvd å skru og vende på de ulike delene og må se ved neste kraftige regnvær om det har hjulpet. Da jeg skrudde og vendte på de ulike delene lakk det ut vann i skjøtene fra regnværet som har vært - jeg skrudde til det ikke rant lenger. Veldig frustrerende om problemet fortsetter

Anonymkode: 28d53...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det lekker nedover takrennen min. Jeg sjekket takrennen på toppen og den var fri for løv og annet som kunne stenge så da må det være noe i den stående takrennen som er feil. Hvordan får man sjekket om det ligger noe inni der? Sprengningsarbeider har pågått like ved og har kanskje forskjøvet noe i takrennen- jeg har prøvd å skru og vende på de ulike delene og må se ved neste kraftige regnvær om det har hjulpet. Da jeg skrudde og vendte på de ulike delene lakk det ut vann i skjøtene fra regnværet som har vært - jeg skrudde til det ikke rant lenger. Veldig frustrerende om problemet fortsetter

Anonymkode: 28d53...190

Da kan du sannsynligvis få dekket kostnader til reparasjon dersom det viser seg at sprengningsarbeidene har skadet takrennen din.

Anonymkode: b7ac9...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takrenner går langs takfoten, nedløp går fra takrenne til terrenget.

Var det rister i takrenna i overgang til nedløpet? Hvis ikke kan løv ha dannet en propp i nedløpsrøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 TsDa kan du sannsynligvis få dekket kostnader til reparasjon dersom det viser seg at sprengningsarbeidene har skadet takrennen din.

Anonymkode: b7ac9...73cIkke lett å bevise 

Ikke enkelt å bevise da den ser hel ut men noe kan ha forskjøvet seg uten at jeg vet hva Ts

Anonymkode: 28d53...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, A-hunter skrev:

Takrenner går langs takfoten, nedløp går fra takrenne til terrenget.

Var det rister i takrenna i overgang til nedløpet? Hvis ikke kan løv ha dannet en propp i nedløpsrøret. 

Nei ikke synlig rist i alle fall å se - selv om snekkere la ny øvre takrenne for 5 år siden ,takrennen som lekker vender nedover har fungert i 25 år- siden huset var nytt

Anonymkode: 28d53...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså nedløpet du prater om?  Dra to runder gaffateip rundt lekkasjestedet og se hva som skjer. Rørene om de er skjøtet som du sier kan ha sklidd fra hverandre. Bare å banke sammen om det ikke lekker med teip rundt.

Anonymkode: 6e8a5...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er altså nedløpet du prater om?  Dra to runder gaffateip rundt lekkasjestedet og se hva som skjer. Rørene om de er skjøtet som du sier kan ha sklidd fra hverandre. Bare å banke sammen om det ikke lekker med teip rundt.

Anonymkode: 6e8a5...3a6

Takk for genialt tips! Det skal forsøkes! Ts

Anonymkode: 28d53...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for genialt tips! Det skal forsøkes! Ts

Anonymkode: 28d53...190

Bare hyggelig.  Jeg tok utgangspunkt i at det er i en skjøt på nedløpet det lekker.

Anonymkode: 6e8a5...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...