Gå til innhold

Myter om forhold, dating og sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Basert på egne erfaringer, venninner sine erfaringer og ting jeg leser om her inne og andre steder, har jeg et par myter jeg merker jeg er lei av å høre.

- Kvinner vil ikke sjekke og menn vil ikke sjekkes. Bullshit. Veldig mange forhold starter med at kvinnen bestemmer seg og går inn for det. Det fremstår kanskje ikke som sjekking etter lærebøkene skrevet av og for menn, men vi har våre måter å sjekke på 

- Sex er best i forhold. La meg si det sånn: ingenting er bedre enn om man opplever å ha den beste sexen med én man elsker. Men det er veldig vanlig å oppleve bedre sex med sexvenner eller tilfeldige partnere. Mange slapper mer av og er flinkere til å slippe seg løs, mange verdsetter råskapen når det ikke er sterke følelser involvert.

- De fleste samboere/ektefolk vil være utro. Bullshit! Hvis statistikken stemmer og 30-40 prosent har vært utro I LØPET AV LIVET så inkluderer det ungdomsforhold, korte forhold, mindre seriøse forhold. I ordentlige forhold er det bare en liten minoritet som er utro.

Flere myter dere vil til livs?

 

Anonymkode: af202...277

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn vil alltid ha mer sex enn kvinner. I alle mine forhold har det vært omvendt, og alle venninnene mine har klaget på dårlig sexlyst hos partneren. 

Anonymkode: 90a45...a7a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn vil alltid ha mer sex enn kvinner. I alle mine forhold har det vært omvendt, og alle venninnene mine har klaget på dårlig sexlyst hos partneren. 

Anonymkode: 90a45...a7a

Den hadde jeg også på lista mi, men glemte den i farten. Takk! 

Akkurat samme med meg og mine venninner.

Anonymkode: af202...277

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er alt for kresne. Det er umulig å få dame hvis:

- Man er snill (ikke bad boy)

- Man er under 1.80

- Man er introvert

- Man går på trygd

- Man har liten penis

- Man er etnisk norsk

- Man har under middels utseende

- Man er tynn i håret

- etc etc etc.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Isambard skrev:

Damer er alt for kresne. Det er umulig å få dame hvis:

- Man er snill (ikke bad boy)

- Man er under 1.80

- Man er introvert

- Man går på trygd

- Man har (edit: litt) liten penis

- Man er etnisk norsk

- Man har under middels utseende

- Man er tynn i håret

- etc etc etc.

 

 

Hehe. Uthever alt som gjelder kjæresten min. Bare sånn for å understreke poenget ditt. 

Anonymkode: af202...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Size matters.

Drep den myten for 80% av alle menn og et stort antall kvinner sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn vil alltid ha mer sex enn kvinner. I alle mine forhold har det vært omvendt, og alle venninnene mine har klaget på dårlig sexlyst hos partneren. 

Anonymkode: 90a45...a7a

Gud som jeg hater den myten! Jeg har i løpet av mitt liv truffet en mann, EN eneste mann, som har hatt tilsvarende sexlyst som meg. Resten skrøt på seg en kåtskap som ikke var reell. 

Menn, å TENKE på sex flere ganger dagen betyr ikke at dere er hingster. Det er hvor mange ganger man faktisk orker å HA sex som er det reelle. At dere en gang i ungdommen hadde sex 5-8 ganger på en dag betyr heller ikke at dette er normalen dere evner å prestere. Gjort en gang betyr ikke at "Jeg er slik!". Isåfall er det mye jeg kunne ha skrytt på meg å være også, men litt selvinnsikt er ok. 

Jeg er forøvrig ikke en nymfoman heller. Sex 1-2 ganger daglig i ferier, og annenhver dag ellers er helt ok. At det går en uke mellom hver gang, samtidig som mannen hevder å være kåt hele tiden (fordi han har TENKT på sex noen ganger hver dag), er derimot rimelig frustrerende. 

Jeg har ikke mange venninner som er glad i den myten heller. 

Anonymkode: 31612...936

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner over 25 år er utgått på dato, kvinner på 30 må ned i krav og attraktivitet for å lykkes i dating. Har mannen fått vom, tynt hår og grov hud? Null stress, for alle menn blir magisk nok mer verdifulle på markedet etter 30 uansett 🙄

Anonymkode: 1db16...3f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner i alle aldre har det lettere enn menn på "kjønnsmarkedet"

Anonymkode: 6fbf1...442

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud som jeg hater den myten! Jeg har i løpet av mitt liv truffet en mann, EN eneste mann, som har hatt tilsvarende sexlyst som meg. Resten skrøt på seg en kåtskap som ikke var reell. 

Menn, å TENKE på sex flere ganger dagen betyr ikke at dere er hingster. Det er hvor mange ganger man faktisk orker å HA sex som er det reelle. At dere en gang i ungdommen hadde sex 5-8 ganger på en dag betyr heller ikke at dette er normalen dere evner å prestere. Gjort en gang betyr ikke at "Jeg er slik!". Isåfall er det mye jeg kunne ha skrytt på meg å være også, men litt selvinnsikt er ok. 

Jeg er forøvrig ikke en nymfoman heller. Sex 1-2 ganger daglig i ferier, og annenhver dag ellers er helt ok. At det går en uke mellom hver gang, samtidig som mannen hevder å være kåt hele tiden (fordi han har TENKT på sex noen ganger hver dag), er derimot rimelig frustrerende. 

Jeg har ikke mange venninner som er glad i den myten heller. 

Anonymkode: 31612...936

 

Enig!! Dette er min erfaring også. Kanskje mannen er spesielt kåt når han skal ligge med en dame første gangen. Men når forholdet er etablert, da dabber sexlysten av hos mannen, i hvert fall så fort han bikker 30 år....

 

Anonymkode: b9b44...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud som jeg hater den myten! Jeg har i løpet av mitt liv truffet en mann, EN eneste mann, som har hatt tilsvarende sexlyst som meg. Resten skrøt på seg en kåtskap som ikke var reell. 

Menn, å TENKE på sex flere ganger dagen betyr ikke at dere er hingster. Det er hvor mange ganger man faktisk orker å HA sex som er det reelle. At dere en gang i ungdommen hadde sex 5-8 ganger på en dag betyr heller ikke at dette er normalen dere evner å prestere. Gjort en gang betyr ikke at "Jeg er slik!". Isåfall er det mye jeg kunne ha skrytt på meg å være også, men litt selvinnsikt er ok. 

Jeg er forøvrig ikke en nymfoman heller. Sex 1-2 ganger daglig i ferier, og annenhver dag ellers er helt ok. At det går en uke mellom hver gang, samtidig som mannen hevder å være kåt hele tiden (fordi han har TENKT på sex noen ganger hver dag), er derimot rimelig frustrerende. 

Jeg har ikke mange venninner som er glad i den myten heller. 

Anonymkode: 31612...936

Haha! Denne måtte jeg le av. Men det er jo litt trist... Hadde selv en eks som var "konstant kåt", men likevel sjelden orket sex når det kom til stykket. Gjør ikke underverker for selvfølelsen når han sender meldinger gjennom dagen om hvor kåt han er, men er helt fraværende og uinteressert når han kommer hjem.

Anonymkode: af202...277

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én til, inspirert av en annen tråd: At menn blir bedre og bedre i senga med årene. Mer hensynsfulle, mer opptatt av vår nytelse, tar seg bedre tid... Ok, men hva med dette, som jeg har opplevd med begge mine kjærester som har bikket 40: Lavere sexlyst. Ereksjonsproblemer. Lavere fysisk utholdenhet. Mindre begjær. Konstant opptatthet av andre damer, som går utover både hans lyst på meg og min lyst på han. 

Anonymkode: af202...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er kun ute etter sex, og vil ikke ha noe langvarig og forpliktende forhold med en kvinne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sokkar skrev:

Menn er kun ute etter sex, og vil ikke ha noe langvarig og forpliktende forhold med en kvinne. 

Dette gjelder jo endel menn da, så det er ikke bare en myte. I perioder av livet virker det jo som nesten alle menn sånn. 

Anonymkode: 771e8...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...