Gå til innhold

Dere som har litt mer peiling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er gravid, men to negative tester gjør meg usikker. 

Siste mens 18.mai, eggløsning 30-31.mai, sex samme tid, skulle hatt mensen 14-16.juni men den er ikke kommet. 

Tok billig graviditetstest 12. og 15.juni, begge negative. Nå er jeg redd for å ta ny negativ test, men mensen kommer ikke og jeg føler meg rar. Masse mensmurringer, småkvalm på ettermiddagen, stikninger i magen, trøtt som bare det. 

Jeg vet at bare en test vil gi meg svaret, men hva TROR dere? 

Anonymkode: f8046...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mensen din stort sett punktlig ellers? Hvis svaret er ja, er det jo stor sannsynlighet for at du faktisk er gravid. Noen får senere utslag på graviditetstester enn andre, så er godt mulig at den ikke ville slått ut som positiv før nå.

Hold oss oppdatert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) 

Ja, den er stort sett veldig punktlig. Følger med i appen Flo, og den er aldri mer enn èn dag for sen. 

Forventer hver dag/natt at den skal komme pga mensmurringer, men ingenting skjer. Tør likevel ikke helt glede meg. 

Har lest litt og tenkt å vente med test til lørdag, da er det over 3 uker siden vi hadde sex og 5 uker siden forrige mens. 

TS

Anonymkode: f8046...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt blodprøver hos legen! Men det er jo også mulig at EL har vært forsinket? Men regner med at du er ganske sikker på at EL var når du sier det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er også mulig at EL var forsinket og at mensen ikke er sååå forsinket ennå. Men syklusen min har alltid vært ganske presis. 

Tok ny test da jeg sto opp, den viste «ikke gravid».. ganske oppgitt nå. Det verste er nesten at jeg ikke forstår hva som skjer med kroppen min 😕 

Anonymkode: f8046...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt normalt at man innimellom er sen uten at man er gravid av den grunn. Vi har naturlige hormonforandringer i kroppen, som gjør at syklusen vår forandres fra tid til annen. Det hender seg også at kroppen hopper over en eggløsning, uten at det er noe galt med kroppen av den grunn, og da vil selvfølgelig også mensen bli forsinket. Viser testen negativ, så er du nok ikke gravid i denne omgang, men er du fortsatt usikker, ville jeg bestilt time til legen og bedt om en blodprøve. Blodprøven er dog ikke mer sikker enn urinprøven, da begge deler krever HCG for å få utslag. 

Anonymkode: cdf3b...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg tro du ikke er gravid og at mensen kommer etterhvert.

Anonymkode: dd81f...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror jo for så vidt det samme selv, det har bare aldri skjedd før. 

Hvis mensen ikke kommer, når bør jeg eventuelt oppsøke lege? 

Anonymkode: f8046...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tror jo for så vidt det samme selv, det har bare aldri skjedd før. 

Hvis mensen ikke kommer, når bør jeg eventuelt oppsøke lege? 

Anonymkode: f8046...910

Ville kontaktet lege hvis du er bekymret, men i utgangspunktet, er det ikke noe poeng i å kontakte lege før det er gått en stund. Kroppen kan som sagt hoppe over en eggløsning uten at det er noe galt. 

Anonymkode: cdf3b...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...