Gå til innhold

Mensen av sex??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ferdig med mensen på tirsdag. Hadde sex igår. Våknet til massiv blødning ala mensen idag. 

Dette har skjedd før også. Skjer kun hvis jeg har sex rett etter mensen. Blødning varer da alt fra 1-3 dager. Som en ekstramens. Hvorfor skjer dette?

Anonymkode: 8205d...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo være en million grunner til hvorfor dette skjer. 

Rifter i slimhinnen, for "røff" sex, sykdom m.m. Et raskt googlesøk sa meg at det er normalt å blø etter sex og at man ikke trenger stresse med det, men skulle det forekomme hele tiden kan det være lurt å oppsøke lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at dersom mensen er sen, så utløser "røff sex" det :P Mulig det kan være det?

Anonymkode: b0c4a...69e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et sånt spørsmål som du sikkert synes er frekt. Hva er det som gjør at du tror mensen kan komme av sex? Vet du ikke hva mensen er og hva som forårsaker det? Vet du ikke hva det er som blør ved menstruasjon? 

Trodde dette var allmenn kunnskap....

Anonymkode: c71c4...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare et sånt spørsmål som du sikkert synes er frekt. Hva er det som gjør at du tror mensen kan komme av sex? Vet du ikke hva mensen er og hva som forårsaker det? Vet du ikke hva det er som blør ved menstruasjon? 

Trodde dette var allmenn kunnskap....

Anonymkode: c71c4...a7e

Jo, men det er ingen rifter, og ikke spesielt røff sex. Skjer kun de gangene jeg har sex RETT ETTER mensen, som en slags bonusmens. Har selvsagt googlet men ingen av beskrivelsene der passer. syns bare det er veldig rart. I tillegg klusser dette til syklusen min totalt. 

Anonymkode: 8205d...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd at dersom mensen er sen, så utløser "røff sex" det :P Mulig det kan være det?

Anonymkode: b0c4a...69e

Jeg har også opplevd dette, men nå er det snakk om rett etter mensen, ikke mens jeg venter på mens.

Anonymkode: 8205d...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde forrige syklus at mensen kom til normal tid - men at jeg bare blødde noen timer, for så at mensen stoppet opp/mellomblødning de neste 4 dager.

Jeg har alltid 5 dager med mensen og hadde denne syklusen sex på dag 5. Rett etter sex blødde jeg MASSE og fikk skikkelig menssmerter/murring. Hadde da SKIKKELIG mensen (mer enn normalt) og i 4 dager til 🤔

Anonymkode: b2010...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde forrige syklus at mensen kom til normal tid - men at jeg bare blødde noen timer, for så at mensen stoppet opp/mellomblødning de neste 4 dager.

Jeg har alltid 5 dager med mensen og hadde denne syklusen sex på dag 5. Rett etter sex blødde jeg MASSE og fikk skikkelig menssmerter/murring. Hadde da SKIKKELIG mensen (mer enn normalt) og i 4 dager til 🤔

Anonymkode: b2010...ec1

Ja, merkelig opplegg. Våkna med skikkelig styrtblødning etter sexen liksom. Rare greier. Blødde i 3 dager denne gangen. EL er utsatt også 

Anonymkode: 8205d...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du få sjekket ut med en eneste gang. Blødninger utenom mens skal man ta på alvor selv om det mest sannsynligvis ikke er noe.
Jeg blødde ofte etter sex, eller også under sex. Det visste seg at jeg har en "sår livmormunn" som blør lett, type ektopi. Men, da de oppdaget dette, oppdaget de også at jeg hadde hyperplasi og HPV. Kjønnssykdommer osv kan også ha sin årsak.

De 5 minuttene den GUen tar er for alt i verden verdt det istede for at det kan ulme og gå noe ufattelig galt der nede.

Anonymkode: 6b18c...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette skal du få sjekket ut med en eneste gang. Blødninger utenom mens skal man ta på alvor selv om det mest sannsynligvis ikke er noe.
Jeg blødde ofte etter sex, eller også under sex. Det visste seg at jeg har en "sår livmormunn" som blør lett, type ektopi. Men, da de oppdaget dette, oppdaget de også at jeg hadde hyperplasi og HPV. Kjønnssykdommer osv kan også ha sin årsak.

De 5 minuttene den GUen tar er for alt i verden verdt det istede for at det kan ulme og gå noe ufattelig galt der nede.

Anonymkode: 6b18c...1d7

Tok celleprøve for 2mnd siden. Viste ingenting. Som sagt, dette har skjedd før, kun dersom jeg har sex rett etter mensen. da får jeg liksom en bonusmens. Kjekt😭

Anonymkode: 8205d...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 8.53, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd at dersom mensen er sen, så utløser "røff sex" det :P Mulig det kan være det?

Anonymkode: b0c4a...69e

Samme her!

Anonymkode: a76ee...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Det skjer meg og innimellom, ser bare på det som om orgasmen rister løs siste rest som ellers ville ha kommet ut neste mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammentrekninger ved orgasmen fungerer slik at ved eggløsning går bølgene innover (for å øke sannsynligheten for befruktning), mens den går nedover ved mensen (for nå rense opp) . Kroppen er fantastisk! 

Anonymkode: e5c2d...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har skjedd meg meg også noen ganger. Jeg har også veldig kort mensperiode (1-2 dager med skikkelig mensblødning), for så noen dager med bare litt. Min mistanke er at det for meg alltid ligger igjen noe mensblod etter de 1-2 dagene, som vanligvis kommer ut litt etter litt som restblødninger, men som blir «ristet» ut alt på én gang om jeg har sex rett etter de 1-2 dagene.

Jeg har nylig testet meg både for seksuelt overførbare sykdommer og tatt celleprøve (og har gjort det samme flere ganger før også), og det har aldri vært noe galt. Det er tydeligvis bare sånn min kropp fungerer med mens og sex.

På tilsvarende måte kan sex sette igang mensen for meg. Altså om jeg har sex dagen før enn samme dag jeg venter mensen, så kommer den gjerne for fullt rett etter sex. Som at blodet ligger der nesten klart til å komme, men ikke har «rent over» ennå. Det er jo ikke sånn at blodet produseres og renner ut i samme sekund. Litt forsinkelse er det jo. Mensen ville jo kommet like etter uansett, men kanskje dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...