Gå til innhold

Enkel kveldsmat å overraske samboer med etter reise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min kommer hjem i morgen etter 1ukes reise. Han kommer hjem i 22-tiden. Tipper han er litt trøtt, men helt sikkert litt sulten også. Tenkte å stelle i stand noe enkel kvelds/liten middag og dele en flakse vin. Har dere forslag til hva jeg kan lage?

Anonymkode: b6695...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god hjemmelaget pizza. 

Anonymkode: ae7ed...f1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du vil overraske ham? Dette sier jeg selvsagt kun basert på meg selv og mine nærmestes erfaringer, men det kan være en idé å høre med ham mens han er på vei hjem om han har lyst på litt mat når han kommer hjem, og i så tilfelle hva. Veldig avhengig av hvordan reisen har vært, har jeg vært alt fra utslitt og kun klar for senga til ulvesulten og relativt opplagt etter lengre reiser hjemmefra. 

Ting jeg selv har servert når noen har kommet sent og har reist langt har vært omelett, ostesmørbrød og forskjellige supper med rundstykker. Ganske lettfordøyelig og enkelt å lage. Ikke akkurat den enkleste maten å kombinere med vin, kanskje, men det kan du jo ta som en utfordring. ;) Alternativt kan det smake med en kald pils til alle disse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Luna Llena skrev:

Nachos.

Enig! Nachos og rødvin 😂♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel og frisk pasta, feks med friske tomater, fennikel, chili, hvitløk, friske urter (persille eller basilikum) og enten kyllingfilet eller ferske reker.

Og en flaske rosé.

Anonymkode: 95dd9...07b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arme riddere?:) Du kan jo også høre om han har lyst på noe spesifikt:) Like fin gest det:)

Anonymkode: a557b...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha pastasalat klar? Vil han ikke ha så kan den fint spises dagen etterpå. Og servere den med focacciabrød. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...