Gå til innhold

Instagram-par ber om penger til å reise – nå hagler kritikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

– Noen sier at vi heller bør få oss en jobb som alle andre i stedet for å tigge. Men når vi har en så stor betydning for andre, er det ikke en mulighet å jobbe, skal paret ha uttalt.
https://www.tv2.no/nyheter/10675750/

Så hvilken betydning har disse personene for deg ?

Anonymkode: c1b89...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

– Noen sier at vi heller bør få oss en jobb som alle andre i stedet for å tigge. Men når vi har en så stor betydning for andre, er det ikke en mulighet å jobbe, skal paret ha uttalt.
https://www.tv2.no/nyheter/10675750/

Så hvilken betydning har disse personene for deg ?

Anonymkode: c1b89...bb3

Ingen. Men jeg skjønner ikke kritikken.

Å være influencer er i de fleste tilfeller jobben deres, de er i mediebransjen og selger tilgang til livet deres gjennom ulike media. 

Normalt betales dette av følgerne gjennom reklame, enten gjennom produktplassering, eller klikkpriser. Så nå skal de gjøre ett større prosjekt som krever større investeringer i forberedelser, og ber følgerne om donasjoner. Dette er altså første gang følgerne får muligheten til å styre hva de skal se. 

Jeg føler at mange mennesker ikke forstår at de betaler for reklamefinansierte produkter. Det er eneste forklaring jeg har. Og det er ekstremt mer relevant for denne delen av mediebransjen enn noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha blir så flau av denne nye IG generasjonen av snøflakk. Spesielt kvinner. Bare klaging, tigging om penger, ingenting er bra nok og skal vise fram et overdådig liv av seg selv på sosiale medier til enhver tid

Anonymkode: 72cca...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Druid skrev:

Ingen. Men jeg skjønner ikke kritikken.

Å være influencer er i de fleste tilfeller jobben deres, de er i mediebransjen og selger tilgang til livet deres gjennom ulike media. 

Normalt betales dette av følgerne gjennom reklame, enten gjennom produktplassering, eller klikkpriser. Så nå skal de gjøre ett større prosjekt som krever større investeringer i forberedelser, og ber følgerne om donasjoner. Dette er altså første gang følgerne får muligheten til å styre hva de skal se. 

Jeg føler at mange mennesker ikke forstår at de betaler for reklamefinansierte produkter. Det er eneste forklaring jeg har. Og det er ekstremt mer relevant for denne delen av mediebransjen enn noen andre.

Gjelder dette egentlig slike wannabe influencere som disse som må ty til kronerulling og å bli forsørget av sine foreldre? Instagram er jo enn så lenge gratis, så om jeg ser akkurat disse menneskene på tandemsykkel i Afrika eller noen helt andre har lite å si for meg. Jeg oppfatter altså ikke at de har et eller annet unikt "produkt" å by på, men at de rett og slett prøver seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha blir så flau av denne nye IG generasjonen av snøflakk. Spesielt kvinner. Bare klaging, tigging om penger, ingenting er bra nok og skal vise fram et overdådig liv av seg selv på sosiale medier til enhver tid

Anonymkode: 72cca...f2e

Her er det en fyr med på tiggingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt om dem og er selvsagt ikke interessert i å sponse turen deres. Samtidig provoserer det ikke meg at de spør. Folk «tigger» om så mye rart. Det er lov å spørre, og det er lov å si nei. 

 

Anonymkode: a6169...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...