Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er buss en arena som er innafor da, eller, siden mengden prat ikke påvirker hvor fort bussen kommer seg fram?

 

Anonymkode: 0ddd8...037

Nei, egentlig ikke.

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:



Nei du, jeg venter fortsatt i spenning på en liste over hvilke arenaer det er akseptert for menn å snakke til kvinner på. Mistenker at den er særdeles kort, men det er likevel greit å være konkret når man er så bastant som enkelte.

Anonymkode: 0ddd8...037

Hvilke arena tror du det er greit for menn å henvende seg til fremmede kvinner på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, O.G. skrev:

Nei, egentlig ikke.

Hvilke arena tror du det er greit for menn å henvende seg til fremmede kvinner på?

Nå er jeg jo kvinne selv, og kan ikke komme på noen arenaer hvor jeg synes det bør være en regel om at fremmede kvinner ikke skal snakkes til. Jeg, som alle andre, har jo dager og situasjoner der det ikke alltid passer så bra, men jeg vil heller ha muligheten til å si "ellers takk" enn å aldri bli snakket til.

Anonymkode: 0ddd8...037

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummert:

Mann: Er det ok å ta kontakt med fremmede? Si et par ord på bussen?

Kvinne: NEI!! jeg er lei av menn som "bare skal snakke". Grrrrr.

Mann: Hvordan kan det være så feil å bare si noen ord til en fremmed?

Kvinne: Dere gjør ikke bare det! Noen går av bussen for tidlig bare for å stalke oss! Dere prøver å sjekke oss opp, og tar ikke hint når vi er uinteressert! Ei jeg har hørt om ble til og med voldtatt!

Mann: Hva faen snakker du om? Jeg spurte ikke om det var OK å forfølge noen på gata eller snakke 40 min med folk som er tydelig uinteressert. Jeg spurte om det var lov å ta kontakt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er buss en arena som er innafor da, eller, siden mengden prat ikke påvirker hvor fort bussen kommer seg fram?

Nei du, jeg venter fortsatt i spenning på en liste over hvilke arenaer det er akseptert for menn å snakke til kvinner på. Mistenker at den er særdeles kort, men det er likevel greit å være konkret når man er så bastant som enkelte.

Anonymkode: 0ddd8...037

Det som avgjør er ikke stedet, men om kvinnen synes mannen er tiltrekkende. 

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som avgjør er ikke stedet, men om kvinnen synes mannen er tiltrekkende. 

Anonymkode: 60d53...9f2

Dette 👆

Det er mitt inntrykk av all sjekking egentlig. Hvis ikke utseendet er rett er fyren creepy. Og samme dame kan i neste sekund si at norske menn er så tafatte. 

Anonymkode: 79afc...43e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som avgjør er ikke stedet, men om kvinnen synes mannen er tiltrekkende. 

Anonymkode: 60d53...9f2

Nei, det som avgjør er om mannen kan ta et hint. Prat til hvem du vil, men slutt når hun synes det er ugreit. 

Noen ganger er det nesten alltid ugreit (jente alene på vei hjem midt på natta, for eksempel). 

Andre ganger kan det være greit.

Dette handler om sosial kompetanse. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg jo kvinne selv, og kan ikke komme på noen arenaer hvor jeg synes det bør være en regel om at fremmede kvinner ikke skal snakkes til. Jeg, som alle andre, har jo dager og situasjoner der det ikke alltid passer så bra, men jeg vil heller ha muligheten til å si "ellers takk" enn å aldri bli snakket til.

Anonymkode: 0ddd8...037

Enig. Jeg er forferdelig lite glad i small talk selv og ønsker helst å sitte i fred, men for et kaldt samfunn vi får om det er en "dødssynd" å henvende seg til sidemannen..... Så lenge folk respekterer at jeg ikke ønsker å snakke så gjør det meg ingenting at folk tar kontakt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
41 minutter siden, Isambard skrev:

Kort oppsummert:

Mann: Er det ok å ta kontakt med fremmede? Si et par ord på bussen?

Kvinne: NEI!! jeg er lei av menn som "bare skal snakke". Grrrrr.

Mann: Hvordan kan det være så feil å bare si noen ord til en fremmed?

Kvinne: Dere gjør ikke bare det! Noen går av bussen for tidlig bare for å stalke oss! Dere prøver å sjekke oss opp, og tar ikke hint når vi er uinteressert! Ei jeg har hørt om ble til og med voldtatt!

Mann: Hva faen snakker du om? Jeg spurte ikke om det var OK å forfølge noen på gata eller snakke 40 min med folk som er tydelig uinteressert. Jeg spurte om det var lov å ta kontakt.

Samtalene jeg har hatt har aldri vært slik.

Jeg har alltid vært hyggelig, men prøvd å signalisere at jeg vil være i fred. For det vil jeg, uavhengig av om jeg synes mannen er kjekk.

Den kjekkeste mannen har gjort det ekleste jeg har opplevd, nemlig dratt ned buksa og runket da jeg avviste han. Spurte om jeg kunne suge han...

Så nei, dette handler om at de mennene jeg har erfaring med har vært ekle creeps. Dessverre.

Det er menn som har ødelagt for andre menn, jeg som kvinne nekter å ta skylda for at opplevelsene mine med "snakkesalige" menn er så dårlig. Ikke skyt budbringeren. Brent barn skyr ilden.

Jeg har blitt fulgt etter flere ganger.

Jeg har blitt tatt på utallige ganger.

Jeg har blitt blottet for.

Jeg har fått nedverdigende kommentarer når jeg har avvist.

Jeg har blitt tilbudt 10.000,- for sex fordi jeg gikk med et hodeplagg som en mann ble tent på.

Jeg har blitt tilbudt penger for private bilder.

Jeg har følt meg truet.

Jeg har blitt skjelt ut fordi jeg har virket overlegen.

 

Det er de tingene jeg kommer på. Og flere av tingrne har skjedd flere ganger. Så ikke kom og fortell meg at JEG er problemet. Dere får rette sinnet deres mot andre menn, det er DE som har ødelagt for dere.

Men for å avklare: Det er greit å ta kontakt, men da må det være greit å avvise. 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Roci skrev:

Men her er det ikke snakk om "kvinner som markedsfører seksualitet", det er snakk om helt vanlige, hverdagslige situasjoner der noen menn ikke tar et nei for et nei. Hvis jeg smiler til deg på bussen, er det ikke en invitasjon til sex, jeg er bare vennlig og høflig og mener ikke noe mer med det. Skal jeg slutte å være hyggelig og høflig mot mine medmennesker av det motsatte kjønn fordi de(re) er så trange i nøtta at de(re) ikke forstår normal høflighet?

Er det virkelig så vanlig at menn ikke tar et nei for et nei i hverdagslige situasjoner at det er hastagmateriale?

Jeg har opplevd mye rart i nattestimene, det skal jeg virkelig innrømme, men det er vel temmelig sjeldent at edrue, norske menn er eklinger på bussen på dagtid. Jeg sier ikke at det aldri skjer, men måten enkelte snakker på får det til å virke som om det er det som er normen.

Det er vel bare jeg som er schtøgg eller no, siden jeg ikke opplever slike ting.

Anonymkode: 0ddd8...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er tydeligvis ekle uansett hva de gjør.

Anonymkode: 60d53...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loveli skrev:

Samtalene jeg har hatt har aldri vært slik.

Jeg har alltid vært hyggelig, men prøvd å signalisere at jeg vil være i fred. For det vil jeg, uavhengig av om jeg synes mannen er kjekk.

Den kjekkeste mannen har gjort det ekleste jeg har opplevd, nemlig dratt ned buksa og runket da jeg avviste han. Spurte om jeg kunne suge han...

Så nei, dette handler om at de mennene jeg har erfaring med har vært ekle creeps. Dessverre.

Det er menn som har ødelagt for andre menn, jeg som kvinne nekter å ta skylda for at opplevelsene mine med "snakkesalige" menn er så dårlig. Ikke skyt budbringeren. Brent barn skyr ilden.

Jeg har blitt fulgt etter flere ganger.

Jeg har blitt tatt på utallige ganger.

Jeg har blitt blottet for.

Jeg har fått nedverdigende kommentarer når jeg har avvist.

Jeg har blitt tilbudt 10.000,- for sex fordi jeg gikk med et hodeplagg som en mann ble tent på.

Jeg har blitt tilbudt penger for private bilder.

Jeg har følt meg truet.

Jeg har blitt skjelt ut fordi jeg har virket overlegen.

 

Det er de tingene jeg kommer på. Og flere av tingrne har skjedd flere ganger. Så ikke kom og fortell meg at JEG er problemet. Dere får rette sinnet deres mot andre menn, det er DE som har ødelagt for dere.

Men for å avklare: Det er greit å ta kontakt, men da må det være greit å avvise. 

"Samtalen" jeg skrev var en oppsummering av denne tråden og diskusjonen i avisa. Ikke en tenkt samtale på bussen.

Men den siste setningen viser at vi er helt enige, og da er det jo greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å snakke med folk jeg, det har jeg alltid gjort 😀

-kvinne-

Anonymkode: f09b4...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 1.55, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke dette er noe problem, men vet at andre synes det. Jeg klarer fint å avslutte en samtale jeg ikke vil delta i. Enten ved å halvsmile/se bort/svare tja. Eller å be personen finne noen andre å snakke med! Stort sett synes jeg det er greit og hyggelig å utveksle et par strofer med alle mulige folk. Men hvis de begynner å spørre meg ut, så kjølner jeg fort.

Har også opplevd på lang togreise at personen på siden, en dame, ville veldig prate. Jeg var grei en stund, men hvis jeg skal prate lenge må også jeg like samtalen. Når hun skled ut på det religiøse og som smått begynte å misjonere, så sa jeg enkelt at nå skal jeg lese boken min, småsmilte, og snudde meg vekk. Orker ikke sånt i 6 timer.

Anonymkode: 0e98d...305

"halvsmile/se bort/svare tja"

Det der fungerer ikke på folk som allerede mangler så mange antenner at de ikke skjønner at folk er på bussen for å komme seg fra A til B, altså IKKE for å bli sjekket opp av dem. 

Anonymkode: 22899...e3e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.6.2019 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Da er det fint om noen sier i klartekst nøyaktig hvilke arenaer det ER greit å snakke med fremmede mennesker på. Innspill?

Anonymkode: 0ddd8...037

Skaff deg Tinder. Fikk du match men hun fine du så på bussen? Nei? Så ta et hint. 

Anonymkode: 22899...e3e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette 👆

Det er mitt inntrykk av all sjekking egentlig. Hvis ikke utseendet er rett er fyren creepy. Og samme dame kan i neste sekund si at norske menn er så tafatte. 

Anonymkode: 79afc...43e

Det er jo ganske creepy når noen viser så lav sosial forståelse at de går og bastant prøver seg på noen milevis over sin liga. Det skriker jo raring, minusvariant og sosial avviker!

Anonymkode: 22899...e3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske creepy når noen viser så lav sosial forståelse at de går og bastant prøver seg på noen milevis over sin liga. Det skriker jo raring, minusvariant og sosial avviker!

Anonymkode: 22899...e3e

Merkelig at kvinner som gjør det samme aldri blir omtalt som creepy, raring og sosial avviker.

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.6.2019 den 1.44, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og tar mye tog mellom Oslo og Bergen. Regelmessig begynner både fremmede kvinner og menn å snakke med meg. Jeg liker ikke å snakke med fremmede og synes det er ekstra ille når sidemannen prøver å snakke med meg under hele togturen på 6+ timer. Det er faktisk vesentlig mer slitsomt enn en 5-minutters t-banetur!  Men jeg skriver jo ikke artikler i avisene og kaller det et samfunnsproblem av den grunn! 

ALLE har opplevd småting de irritert over og ALLE har opplevd folk som ønsker mer sosial kontakt enn det en selv ønsker. Sånn er verden. Det går ikke an å få til at man kun blir snakket til av de en selv vil snakke med. 

Blir kvinner sjekket opp oftere enn menn? Ja det stemmer nok. Så er det sånn at man ikke alltid blir sjekket opp av en man finner attraktiv. Det er jo prisen man må betale for å bli sjekket opp. Det går ikke an å garantere at man kun blir sjekket opp av en man finner attraktiv. 

Kan kvinner føle seg utrygge når fremmede menn prater med dem? Ja, men jeg som mann kan jo også føle meg utrygg når fremmede prater med meg. 

Anonymkode: 9c3f8...358

Forskjellen er kanskje at du ikke ofte blir sextrakassert når noen "bare vil prate litt"?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg Tinder. Fikk du match men hun fine du så på bussen? Nei? Så ta et hint. 

Anonymkode: 22899...e3e

Jeg er heterofil kvinne, men:

Er det virkelig slik i dagens samfunn at man må ha bekreftelse på tinder på at begge finner hverandre attraktive før man kan utveksle noen ord? 

Så jævlig trist.

Gjelder dette også kvinner, forresten? Får vi heller ikke ta kontakt med menn? Eller kan vi gjøre som vi vil, siden vår overlegne rase evner å ta et hint og dessuten ikke trakasserer det motsatte kjønn?

Dere som argumenterer for at menn skal slutte å åpne kjeften, fordi menn seksualiserer alt og det ene og det andre, dere ser ikke at tipset du nettopp ga meg vitner om at kvinner selv ser på kommunikasjon med fremmede som seksualisert? Altså virker det sannsynlig, som noen over her sier, at det eneste som betyr noe er hvorvidt mannen er attraktiv eller ei.

Åh, vi nordmenn blir triveligere og triveligere for hver dag som går. Er så stolt.

Anonymkode: 0ddd8...037

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 6.58, herzeleid skrev:

Med tanke på alle de enslige som klager over hvor vanskelig det er å treffe noen, hvor lei de er av kjøttmarkedene osv. burde vi kanskje ha et minimum av takhøyde for å ta kontakt på andre arenaer? Jeg håper folk forstår at når en reagerer på et uskyldig innlegg fra en student som ønsker å gjøre det akseptabelt å ta kontakt i hverdagen bidrar en til å isolere slik kontakt til nettopp kjøttmarkedene, noe jeg har inntrykk av at veldig mange kvinner ikke ønsker. 

Thumbs up

Dette forumet er egentlig helt latterlig. Damene her gjør alt for å "shame" enhver mann som ønsker kontakt med damer. De har faktisk klart det til den grad at mange menn idag skammer seg over å ha seksuell lyst mot damer; fordi damene har lært oss at det er en fryktelig ting,og ikke respektfullt. Man kan ikke snakke med tilfeldige damer, selv en vanlig samtale; for gud forby; tenk om de tror vi er interessert i dem. Man kan absolutt ikke vise noe intensjon at man liker dem, for da er man er voldtektsmann eller meetoo.
Prøver du å sjekke opp en dame?  Jævla creep ! 

Også kontrasten da; damer her som klager over at menn ikke er mandige nok , og at de må tørre å ta initiativ, og at de ikke må være redd for å prøve seg. For fakta er at han mannen som ikke gjør noe, han forblir en jomfru til han er 50, fordi damer tar aldri intiativ på den måten, hvis ikke det er en helt eksepsjonell mann, en kategori de færreste faller inn i.

Det er derfor vi i Norge kommer til å fortsette å treffe i flatfylla og ha kjiipe one night stands, fordi alkohol er det eneste som kan få menn til å bryte gjennom skammen kvinner påtvinger dem.

Anonymkode: db1e0...5c7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, O.G. skrev:

Så du mener det er helt greit å forstyrre folk som er på vei til noe bare for å prate litt og kanskje med det gjøre at de blir for seine til avtaler de skal til?

😂

Du er ikke sann. 

Hvordan går datingprosjektet ditt forresten? 

Anonymkode: 2ee3d...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...