Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nylig jobbet min niese på 19 år dugnad på en større konsert (rydding av søppel, bære forsyninger ut til diverse boder, fylle på dopapir etc). De jobbet i par for å ikke være for sårbare (bare at det er nødvendig er et poeng i seg selv), men likevel var hele dugnaden full av ubehagelige opplevelser. Konserten tiltrakk seg stor overvekt av middelaldrende, og de ble kontinuerlig søkt opp av menn som «bare» skulle gi kompliment om hvor vakre og sexy de var, og når de prøvde å fjerne seg fra situasjonene så var det reaksjoner av typen «så prektige dere er da», «smil», «ikke vær så sure», «prøver bare å være hyggelig». Jada, det er skikkelig hyggelig å bli snakket slibrig til av menn. Dette er heller ikke uvanlig i andre sammenhenger også, feks hvis de tar kollektivtrafikk i helgene så er det også flere menn som føler det er helt innafor og begynne å spørre om hvor de skal hen, hva de har gjort, gi «kompliment» om hvor fine de er, for å så sette seg sammen med de på buss/bane etterpå. 

Selvsagt skal det ikke være sånn at folk skal være redde for å snakke med andre, men det må være et minstekrav at en klarer å vurdere situasjoner og mottaker. Nei, en 18-åring har ikke særlig lyst til å bli snakket til av fulle, middelaldrende menn. Det er lov å bruke huet og ta innover seg reaksjonene en får, lese kroppsspråk og rett og slett oppføre seg skikkelig. Og nei, alle menn er ikke sånn, og ja, selvsagt kan kvinner være ubehagelige de og. Men det rettferdiggjør likevel ikke handlingene til de som driver på sånn, og å si at kvinner «ikke tåler noe lenger» og «får holde seg hjemme» er fullstendig feil ende av problemet. Hvis menn ikke kan lære seg å ta nei for et nei, ikke henge på kvinner som tydelig føler oppmerksomheten som ubehagelig og generelt ikke kan oppføre seg realt, så er det de som burde holde seg hjemme. 

Anonymkode: 75517...41f

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes folk som ikke takler at andre tar kontakt med dem, og heller ikke er i stand til å sette stopper for uønsket kontakt på en voksen måte, burde holde seg innendørs.

Men jeg skjønner jo hva hun neket av et kvinnfolk sier her, egentlig:
"Jeg ønsker bare kontakt fra menn jeg finner attraktive, hvordan VÅGER andre menn å ta kontakt med MEG, JEG FORTJENER BARE DET ALLER ALLER BESTE"

 

Anonymkode: 13c3f...c27

Jeg tror (håper) du ikke har lest alt som er skrevet her, om hvilke erfaringer mange har med å avvise uønsket oppmerksomhet. Det kan i noen tilfeller vise seg å bli en ubehagelig opplevelse. Mulig du synes jeg burde tåle såpass, og det må du gjerne få lov til, men jeg er også i min fulle rett til å bevege meg ute og være den jeg er: en konfliktsky, sjenert og litt for forsiktig dame som synes dette er en veldig ubehagelig situasjon som jeg aller, aller helst gjerne vil slippe.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager altså, men kvinner må nesten bare finne seg i at menn vil kontakte de. Både på nett og ute . Det er ikke ulovlig å komme i kontakt for å snakke eller prate. Om du ikke vil så skjønner jeg det, men da er det bare å si at du ikke er intr. Eller kanskje holde deg hjemme. Helt tullete å klage over dette. Kvinner har bøitt så sykt skjør for tiden. Tåler ingenting. Er vell ikke rart "snøflakk" Betydningen er blitt mainstream

Anonymkode: 890ee...a14

Nå er det vel ikke sånn at temaet har fått så mye oppmerksomhet nå fordi dette er noe kvinner klager over. Vi kommer med tilsvar til de mennene som har tatt opp dette som noe problematisk. Så i bunn og grunn er det vel disse mannfolkene som klager og syter og er blitt så sjukt skjøre..?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus
3 timer siden, Minesveiper skrev:

Problemet disse kvinnene opplever handler jo i større grad om at mennene de har ubehagelige opplevelser med ikke tar nei for et nei, og lar dem være i fred i ettertid. Problemet er ikke at menn sier hei til kvinner. 

100% dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den gjengse debattant virkelig så korka at h*n ikke greier å skille mellom ubehagelig oppmerksomhet og grei/hyggelig/skikkelig hyggelig oppmerksomhet?

En oppegående dame kan jo føle seg utrygg, redd og hate på den innpåslitne mannen som aldri gir seg eller gjør verre ting den ene dagen, men ha en trygg og hyggelig prat med den oppegående og likesinnede mannen den neste dagen. Det er lite reflektert, men typisk dagens samfunn og prosjektere en liten minoritet menn sine dårlige egenskaper over på alle menn bare fordi de er av samme kjønn. 

Anonymkode: 0a9e0...e63

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som en liten andel menn ødelegger for resten. Min egen oppfatning er at menn flest er hyggelige om de tar kontakt og skjønner om jenta er åpen for kontakt eller ikke. Det er vel ofte slik at vi oftere husker de negative hendelsene enn de som er positive og nøytrale. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn if you do damn if you don't, sier jeg bare. 

Jeg snakker med/til både menn og kvinner når jeg har lyst og overskudd til det. På butikken, i køer, på kafe, på trikken - overalt hvor det faller seg naturlig. Når jeg ikke har lyst til å snakke med noen, lar jeg være - og jeg sier i fra hvis noen ønsker å innlede prat med meg og jeg er i mitt introverte hjørne (skjer stadig vekk) 

Jeg synes det er bedre at folk tar kontakt enn at man ikke gjør det for jeg tenker at i utgangspunktet er det en hyggelig gest og det er et sånt samfunn jeg vil ha - at man ser hverandre. Det er den som blir snakket til som får sette grensen. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, RoH skrev:

Jeg foreslår burka til alle kvinner som ikke vil bli kontaktet av kåte menn.

Da vet vi menn at dette er en kvinne som ikke ønsker et seksuelt forhold.

Det er selvfølgelig vanskelig umulig for menn å kunne forstå at kvinner som markedsfører seksualitet ikke ønsker seksuell oppmerksomhet. 

Alternativ er jo selvfølgelig å foreta en lobotomering av alle menn slik at en unngår den slitsomme genetiske feilkonstruksjonen.    

Men er det å markedsføre seksualitet å kle seg i klær man liker? Jeg kan være enig når det er snakk om dype utringninger etc men enkelte av dere mener jo bare man går med stram bukse så "ber man om det"...så ja, for å ikke "be om det" må man visst gå posete kledd...men det er jo seff galt det og da for da er vi plutselig ufeminine.

Kanskje en idé å slutte å se på kvinner som et høl?

Anonymkode: fc247...a15

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nooni skrev:

Damn if you do damn if you don't, sier jeg bare. 

Jeg snakker med/til både menn og kvinner når jeg har lyst og overskudd til det. På butikken, i køer, på kafe, på trikken - overalt hvor det faller seg naturlig. Når jeg ikke har lyst til å snakke med noen, lar jeg være - og jeg sier i fra hvis noen ønsker å innlede prat med meg og jeg er i mitt introverte hjørne (skjer stadig vekk) 

Jeg synes det er bedre at folk tar kontakt enn at man ikke gjør det for jeg tenker at i utgangspunktet er det en hyggelig gest og det er et sånt samfunn jeg vil ha - at man ser hverandre. Det er den som blir snakket til som får sette grensen. 

 

Dette + et samfunn uten seksuell trakassering. Det er det eneste som behøves sagt. Da ser man at det er to forskjellige diskusjoner og at begge deler kan eksistere i samme samfunn.

Tullekampanje.

Og bra skrevet, Nooni.

Anonymkode: 0a9e0...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
6 timer siden, RoH skrev:

Jeg foreslår burka til alle kvinner som ikke vil bli kontaktet av kåte menn.

Da vet vi menn at dette er en kvinne som ikke ønsker et seksuelt forhold.

Det er selvfølgelig vanskelig umulig for menn å kunne forstå at kvinner som markedsfører seksualitet ikke ønsker seksuell oppmerksomhet. 

Alternativ er jo selvfølgelig å foreta en lobotomering av alle menn slik at en unngår den slitsomme genetiske feilkonstruksjonen.    

Så alle kvinner som ikke bruker burka markedsfører seg som sexobjekter?

---

Dette handler ikke om feil arena å ta kontakt på, det handler om feil intensjon. Og at man ikke takler avvisning uten å gjøre den andre utrygg. 

Hadde det blitt normalt for nordmenn med smaltalk hadde jeg ikke hatt noe imot at jeg ble snakket til. Problemet mitt er at jeg er dårlig på akkurat det, så stakkers de som prøver seg. 🤣

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, loveli skrev:

Så alle kvinner som ikke bruker burka markedsfører seg som sexobjekter?

---

Dette handler ikke om feil arena å ta kontakt på, det handler om feil intensjon. Og at man ikke takler avvisning uten å gjøre den andre utrygg. 

Hadde det blitt normalt for nordmenn med smaltalk hadde jeg ikke hatt noe imot at jeg ble snakket til. Problemet mitt er at jeg er dårlig på akkurat det, så stakkers de som prøver seg. 🤣

Hvorfor likestiller du seksualitet og sexobjekter? For meg er sexobjekter svært negativt ladd, tenker da på kvinner (eller menn) som vanker på svingers, eller prostituerte (er forresten ikke sikker på om jeg mener prostituerte er det)

Om du tar deg en tur ut vil du se at 90% av kvinner kler seg for å tiltrekke seksuell oppmerksomhet, det er høye hæler, setter opp / farger håret, klesdrakt, sminke, negler, push-up silikon osv osv. Dette gjør de for å utkonkurrere andre kvinner, søker bekreftelse på sin seksualitet. 

Du kan gjerne kalle det noe annet om du er mer komfortabel med det, men om du reflekterer litt over temaet å legger velviljen til ser du nok det. 

Jeg tror problemet først oppstår når dere blir kontaktet av en de ikke føler gir dem noe, eller at de kun søket en lettere bekreftelse, da er kontakten påtrengende, ubehagelig. 

Kvinner som er i forhold, eller ikke ønsker kontakt med menn bør jo kanskje reflektere over hvem de er og hva slags signaler de sender ut.

Menn bør for all del tåle avvisning, men greit å ikke gjøre orienteringen vanskeligere enn nødvendig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, RoH skrev:

Hvorfor likestiller du seksualitet og sexobjekter? For meg er sexobjekter svært negativt ladd, tenker da på kvinner (eller menn) som vanker på svingers, eller prostituerte (er forresten ikke sikker på om jeg mener prostituerte er det)

Om du tar deg en tur ut vil du se at 90% av kvinner kler seg for å tiltrekke seksuell oppmerksomhet, det er høye hæler, setter opp / farger håret, klesdrakt, sminke, negler, push-up silikon osv osv. Dette gjør de for å utkonkurrere andre kvinner, søker bekreftelse på sin seksualitet. 

Du kan gjerne kalle det noe annet om du er mer komfortabel med det, men om du reflekterer litt over temaet å legger velviljen til ser du nok det. 

Jeg tror problemet først oppstår når dere blir kontaktet av en de ikke føler gir dem noe, eller at de kun søket en lettere bekreftelse, da er kontakten påtrengende, ubehagelig. 

Kvinner som er i forhold, eller ikke ønsker kontakt med menn bør jo kanskje reflektere over hvem de er og hva slags signaler de sender ut.

Menn bør for all del tåle avvisning, men greit å ikke gjøre orienteringen vanskeligere enn nødvendig. 

Man kan jo snu på det. Menn som ønsker å komme i kontakt med kvinner kan reflektere litt over hvordan de oppfører seg, og hvilke signaler de sender ut.

Anonymkode: 4dec5...6c2

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, RoH skrev:

Jeg foreslår burka til alle kvinner som ikke vil bli kontaktet av kåte menn.

Da vet vi menn at dette er en kvinne som ikke ønsker et seksuelt forhold.

Det er selvfølgelig vanskelig umulig for menn å kunne forstå at kvinner som markedsfører seksualitet ikke ønsker seksuell oppmerksomhet. 

Alternativ er jo selvfølgelig å foreta en lobotomering av alle menn slik at en unngår den slitsomme genetiske feilkonstruksjonen.    

Men her er det ikke snakk om "kvinner som markedsfører seksualitet", det er snakk om helt vanlige, hverdagslige situasjoner der noen menn ikke tar et nei for et nei. Hvis jeg smiler til deg på bussen, er det ikke en invitasjon til sex, jeg er bare vennlig og høflig og mener ikke noe mer med det. Skal jeg slutte å være hyggelig og høflig mot mine medmennesker av det motsatte kjønn fordi de(re) er så trange i nøtta at de(re) ikke forstår normal høflighet?

Endret av Roci
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo snu på det. Menn som ønsker å komme i kontakt med kvinner kan reflektere litt over hvordan de oppfører seg, og hvilke signaler de sender ut.

Anonymkode: 4dec5...6c2

Definitivt vanlig folkeskikk er en forutsetning i alle sammenhenger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
12 timer siden, RoH skrev:

Hvorfor likestiller du seksualitet og sexobjekter? For meg er sexobjekter svært negativt ladd, tenker da på kvinner (eller menn) som vanker på svingers, eller prostituerte (er forresten ikke sikker på om jeg mener prostituerte er det)

Om du tar deg en tur ut vil du se at 90% av kvinner kler seg for å tiltrekke seksuell oppmerksomhet, det er høye hæler, setter opp / farger håret, klesdrakt, sminke, negler, push-up silikon osv osv. Dette gjør de for å utkonkurrere andre kvinner, søker bekreftelse på sin seksualitet. 

Du kan gjerne kalle det noe annet om du er mer komfortabel med det, men om du reflekterer litt over temaet å legger velviljen til ser du nok det. 

Jeg tror problemet først oppstår når dere blir kontaktet av en de ikke føler gir dem noe, eller at de kun søket en lettere bekreftelse, da er kontakten påtrengende, ubehagelig. 

Kvinner som er i forhold, eller ikke ønsker kontakt med menn bør jo kanskje reflektere over hvem de er og hva slags signaler de sender ut.

Menn bør for all del tåle avvisning, men greit å ikke gjøre orienteringen vanskeligere enn nødvendig. 

Hahaha!!! 🤣🤣🤣

Jeg pynter meg for meg selv. Driter i hva andre synes er attraktivt. Spesielt driter jeg i stokk dumme menn som tror jeg pynter meg for dem. Hvor innbilsk går det an å bli?

Utkonkurrere andre kvinner? Med den konklusjonen synes jeg det er merkelig at kvinner i etablerte forhold fortsetter å pynte seg, selv når hun skal ut med venninner og mannen ikke engang er tilstede.

At menn tror at det å bruke høye hæler et et tegn på at jeg gjør meg tilgjengelig for dem, er virkelig ikke min skyld. Er man så idiot og har en så snever virkelighetsoppfatning, så ja... da er det ikke mye håp for dem...

Hva med å ta ansvar for egne holdninger og egne syn på saken?

Vi forteller dere at vi ikke pynter oss for dere, hva med å heller høre på hva vi sier enn å tolke "signalene" våre feil? Det hele blir så latterlig. Stakkars dere tragiske menn som tror at alt handler om dere.

Men nå skjønner jeg jo hvorfor dere tar avvisingen så tungt da, dere skjønner plutselig at dere ikke er sentrum av universet. Må være tungt! Som en unge i trassalderen som blir grinete når den må hevde seg selv og finne sin plass i det den skjønner at alt ikke bare handler om den likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
57 minutter siden, RoH skrev:

Definitivt vanlig folkeskikk er en forutsetning i alle sammenhenger. 

Da burde det gå begge veier, eller hva?

Eller skal jeg som kvinne være den som må oppføre meg mens mannfolk kan fortsette å oppføre seg som grisete bavianer?

Et nei er et nei. Og, jeg pynter meg ikke for deg, sorry! Det må være hardt å høre, når dere tydeligvis ikke klarer å tro på det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, loveli skrev:

Hahaha!!! 🤣🤣🤣

Jeg pynter meg for meg selv. Driter i hva andre synes er attraktivt. Spesielt driter jeg i stokk dumme menn som tror jeg pynter meg for dem. Hvor innbilsk går det an å bli?

Utkonkurrere andre kvinner? Med den konklusjonen synes jeg det er merkelig at kvinner i etablerte forhold fortsetter å pynte seg, selv når hun skal ut med venninner og mannen ikke engang er tilstede.

At menn tror at det å bruke høye hæler et et tegn på at jeg gjør meg tilgjengelig for dem, er virkelig ikke min skyld. Er man så idiot og har en så snever virkelighetsoppfatning, så ja... da er det ikke mye håp for dem...

Hva med å ta ansvar for egne holdninger og egne syn på saken?

Vi forteller dere at vi ikke pynter oss for dere, hva med å heller høre på hva vi sier enn å tolke "signalene" våre feil? Det hele blir så latterlig. Stakkars dere tragiske menn som tror at alt handler om dere.

Men nå skjønner jeg jo hvorfor dere tar avvisingen så tungt da, dere skjønner plutselig at dere ikke er sentrum av universet. Må være tungt! Som en unge i trassalderen som blir grinete når den må hevde seg selv og finne sin plass i det den skjønner at alt ikke bare handler om den likevel.

Tullprat fra ende til annen.

Du følger moter som alle oss andre. Tviler på at du går med barkkjoler hjemme på fritiden. 

Så du tror ikke kvinner i forhold søker bekreftelse utenfor forholdet. Ja nettopp. Å tyngdekraften har sluttet å virke på onsdag. 

Høye heler er utviklet for å rette holdning, få en til å skyte frem hofter, virke høyere. Å påstå at det ikke er et tøy for å fremme seksualitet er i bestefall en kortslutning, fottøyet er skadelig, dyrt, totalt upraktisk. 

At menn tar avvisning tungt er vel egentlig ikke så rart. Det koster mot å engasjere å risikere. De menn du sikter til er vel nettopp de som ikke aksepterer en avvisning. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, loveli skrev:

Da burde det gå begge veier, eller hva?

Eller skal jeg som kvinne være den som må oppføre meg mens mannfolk kan fortsette å oppføre seg som grisete bavianer?

Et nei er et nei. Og, jeg pynter meg ikke for deg, sorry! Det må være hardt å høre, når dere tydeligvis ikke klarer å tro på det engang.

Er vel et stykke mellom disse bavianene du sikter til.

I alle fall ser jeg ikke mange av dem i mine omgivelser. Blir egentlig toskete å trekke frem de 5% som mest trolig består 80% av innvandre i en generell debatt å stigmatisere ut fra dette, forvente at alle menn skal nedtone sin oppførsel på disse sitt grunnlag. 

De fleste damer er ikke felleshull, golddiggere, elskerinner, homewrecker osv. men de finnes. 

Men for all del. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 13.16, AnonymBruker skrev:

Det er bare litt komisk at forsøk på å starte en samtale med en kvinne skal hashtagges ihjel fordi det er "feil arena", men hvilken arena som er "riktig", nei det vil man ikke si, for det skal jo alle mennesker vite intuitivt.

Resultat: Ingen kommer til å oppsøke noen på noen arenaer i det hele tatt.

Case closed.

Anonymkode: 0ddd8...037

Så du mener det er helt greit å forstyrre folk som er på vei til noe bare for å prate litt og kanskje med det gjøre at de blir for seine til avtaler de skal til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Så du mener det er helt greit å forstyrre folk som er på vei til noe bare for å prate litt og kanskje med det gjøre at de blir for seine til avtaler de skal til?

Da er buss en arena som er innafor da, eller, siden mengden prat ikke påvirker hvor fort bussen kommer seg fram?

Nei du, jeg venter fortsatt i spenning på en liste over hvilke arenaer det er akseptert for menn å snakke til kvinner på. Mistenker at den er særdeles kort, men det er likevel greit å være konkret når man er så bastant som enkelte.

Anonymkode: 0ddd8...037

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...