Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.6.2019 den 1.25, AnonymBruker skrev:

Menn som "bare vil snakke litt" vil ikke snakke litt - det er som oftest ønske om en seksuell oppmerksomhet.

Legg merke til at artikkelen som startet dette ikke nevnte å "bare snakke litt" med den slitne tobarnspappaen med barnevogn i pappaperm, ikke med den gamle mannen som sitter på benken i gågata og ser på folkelivet for å ikke føle seg helt glemt, ikke fylliken i oppgangen som har hatt et hardt liv og kunne trenge et øre.

Nei. Ingen av dem. 

Han brukte - "tilfeldigvis" - kun eksempelet, å "bare snakke litt" med ei søt jente en ser.


Og dette er faktisk et problem - veldig mange kvinner og unge jenter føler seg utrygge i det offentlige rom. Fordi svært ofte, når menn tar kontakt og "skal bare snakke litt" tar et svar som invitt - og et nei som en fornærmelse.

Det tryggeste for kvinner i mange situasjoner, er å unngå å gi åpning for å starte en dialog. 

Anonymkode: 1b85a...94e

Ja jeg har tatt lærdom, og fra nå av så skal jeg bare se bort og unngå kvinner så mye jeg kan. Og late som at jeg ikke hører eller ser hvis de prøver å ta kontakt med meg. For jeg vil jo ikke risikere å gi en kvinne uønsket oppmerksomhet... Nei da er det bedre å bare unngå dem helt og holdent.

Anonymkode: dd805...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.6.2019 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter ikke hva som kan være så vanskelig å forstå med dette. Er menn i dag virkelig så lettkrenka?

Anonymkode: 5ce00...2fc

Ja jeg har forstått at å si ting som "hei", "god morgen", "hallo", "hvordan går det?" osv. til en kvinne er trakassering. Slik som dere alle sammen reagerte på 10 timer i New York klippet. Så jeg lover og aldri mer snakke til en kvinne.

Anonymkode: dd805...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har forstått at å si ting som "hei", "god morgen", "hallo", "hvordan går det?" osv. til en kvinne er trakassering. Slik som dere alle sammen reagerte på 10 timer i New York klippet. Så jeg lover og aldri mer snakke til en kvinne.

Anonymkode: dd805...2a4

Du virker som et voksent og reflektert menneske med høy sosial intelligens. 

Anonymkode: 65c2b...89d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
5 timer siden, student86 skrev:

Noen av disse mennene burde si i fra om urettferdigheten i dette, ta damene i forsvar og fortelle hvordan man kan takle avvisning på en sunn måte.

Hva hjelper det? Tror du idiotmannfolka hører på andre menn? Skal de plutselig forstå hvor teite de er fordi en mann sier at de skal slutte? Enda en gang. Hvorfor er det randome snille menn sitt ansvar hva drittsekker gjør? Desuten er det mange menn som griper inn når de ser slikt også.

Dette er samme greiene som i voldtekssaker. Man tror man kan appelere til disse mennene's fornuftige side? Slike menn har ikke fornuftige sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
På 28.6.2019 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Hele denne diskusjonen er helt fjern, folk snakker forbi hverandre. For denne influenceren startet feil. 

Den unge student snakket om positiv kommunikasjon med andre mennesker. Snakket om potensielle venner og kjærester man aldri blir kjent med, fordi man ikke våger å ta første forsiktige kontakt. 

Så kommer den influenceren og sammenligner denne unge student med en innpåsliten full ekling hun hadde møtt på nattbussen. 

Tror de fleste ikke synes det er stor stas med innpåslitne eklinger. Tror derimot de aller fleste takler å veksle noen vennlige ord med fremmede.

Jeg har i alle fall tenkt å fortsette med det 😊

Anonymkode: f09b4...e75

Problemet er at man ikke vet om mannen som prøver å snskke med deg er av den hyggelige typen eller den ekle typen. Hvis jeg ikke er i humør til å ta kampen dersom han er av den ekle typen, så må jeg få lov til å være avvisende.

La oss vri på det. Menn skulle vært skikkelig imøtekommende og hyggelige mot alle menn de møtte. Men, det er slik at 50% av alle menn som prater med andre menn plutselig begynner å yppe til bråk. Hvor lenge tror du menn ville vært hyggelig mot fremmede menn som kom opp til dem for å "bare prate litt?".

Jeg tipper at hvis du ikke er typen som liker å sloss, så ville du ikke orket å komme i kontakt med andre menn på vei hjem fra jobb, på nattbussen, i butikken osv. Fordi du bare ikke orker å ta kampen om det viser seg at den som tok kontakt bare vil sloss.

Og sånn er det for oss damer. Vi skyr ilden fordi vi har blitt brent før. Vi orker ikke mer.

Og som jeg har skrevet i tråden tidligere, dere får skylde på andre menn og ikke legge skylda på oss kvinner! Det er ikke vi som har valgt å bli avvisende, vi har måttet bli det for å beskytte oss selv. Håper dere menn som "bare vil prate litt" kan forstå det etterhvert...

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HarryDotter skrev:

Hva hjelper det? Tror du idiotmannfolka hører på andre menn? Skal de plutselig forstå hvor teite de er fordi en mann sier at de skal slutte? Enda en gang. Hvorfor er det randome snille menn sitt ansvar hva drittsekker gjør? Desuten er det mange menn som griper inn når de ser slikt også.

Dette er samme greiene som i voldtekssaker. Man tror man kan appelere til disse mennene's fornuftige side? Slike menn har ikke fornuftige sider.

Mange menn er forbausende stille og sier eller gjør ingenting for å si sin mening om dette. Det reagerer jeg på. Det er ikke deres ansvar, men skjønner de ikke at de kan påvirke mer enn de tror? Kanskje ikke de andre mennene, men kanskje det kan hjelpe desillusjonerte damer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
45 minutter siden, student86 skrev:

Mange menn er forbausende stille og sier eller gjør ingenting for å si sin mening om dette. Det reagerer jeg på. Det er ikke deres ansvar, men skjønner de ikke at de kan påvirke mer enn de tror? Kanskje ikke de andre mennene, men kanskje det kan hjelpe desillusjonerte damer?

Joda, men kanskje mange menn er redde for selv å bli angrepet/slått ned dersom de blander seg? Menn har lettere for å slå andre menn. Det skal gå langt før de slår damer. Og menn flest er veldig klare på sitt syn på dette. Vi støtter damer som opplever slik truende adferd. Men å trekke dette opp i en ny #knagg er ikke veien å gå. Det skaper mer irritasjon og dårlig fokus på menn som kjønn. Kommende generasjoner kvinner kommer ikke til å tørre å omgåes menn på generellt grunnlag, pga all denne negative driten rettet mot menn. Vil dere ha hjelp, så be om hjelp uten å putte oss som kjønn i bås, som onde hjerneløse overgripere.

#ViErDrittleiSyting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, student86 skrev:

Noen av disse mennene burde si i fra om urettferdigheten i dette, ta damene i forsvar og fortelle hvordan man kan takle avvisning på en sunn måte.

Ja, for det løser nok mye. Mange eksempler på dette hele veien, og fort roten til mange slåsskamper og bråk på byn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, herzeleid skrev:

Igjen er det vanskelig å se at det du skriver faktisk svarer på noe av det du prøver å svare på. Kan du vise oss noen her som forsvarer dårlig oppførsel, som var spørsmålet? 

Skal jeg virkelig gå igjennom en hel tråd? Det klarer du vel fint selv?

Det må da være lov å si ifra om at det ikke er greit med seksuell trakassering? Eller skal man holde kjeft og godta det fordi sånn er det bare?

Ingen som bryr seg om du spør om klokka eller slår av en liten prat INGEN! Det man bryr seg om er å bli forfulgt, presset til noe, får kjeft fordi man ikke ønsker å snakke,truende oppførsel etc. Det skal da ikke være sånn at man skal godta det vel?

Anonymkode: fc247...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, HarryDotter skrev:

Prøver å åpne øynene på menn?? Hvilke menn? De som ikke har IQ nok i utgangspunktet til å forstå at det å trenge seg på en fremmed jente på nattbussen ikke er normal oppførsel? Når de ikke evner å åpne øya for at dét er galt, hvordan tror dere en #kampanje skal vekke dem opp? Hvor naiv kan man bli?

Igjen...hvem menn er denne kampanjen rettet mot? Jeg vet godt hvem den rammer. Det er de hundretusener av menn som er normale, og som aldri er truende mot fremmede på bussen. De blir skulet stygt på. De klarer snart ikke sjekke opp jenter lenger pga frykten.

Du tror virkelig det bare er et fåtall menn som holder på slik?

Hehehehehehe....jaja..

Nei det er ikke galt å ta kontakt men det er galt å eskalere når kontakten ikke er ønsket. Selvom du er mann sånn at du ikke krav på kvinner. Vi er mennesker vi og, få det inn i nøtta en gang for alle.

Anonymkode: fc247...a15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, student86 skrev:

Mange menn er forbausende stille og sier eller gjør ingenting for å si sin mening om dette. Det reagerer jeg på. Det er ikke deres ansvar, men skjønner de ikke at de kan påvirke mer enn de tror? Kanskje ikke de andre mennene, men kanskje det kan hjelpe desillusjonerte damer?

Så uansett hva menn gjør så klager kvinner.

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HarryDotter skrev:

Joda, men kanskje mange menn er redde for selv å bli angrepet/slått ned dersom de blander seg? Menn har lettere for å slå andre menn. Det skal gå langt før de slår damer. Og menn flest er veldig klare på sitt syn på dette. Vi støtter damer som opplever slik truende adferd. Men å trekke dette opp i en ny #knagg er ikke veien å gå. Det skaper mer irritasjon og dårlig fokus på menn som kjønn. Kommende generasjoner kvinner kommer ikke til å tørre å omgåes menn på generellt grunnlag, pga all denne negative driten rettet mot menn. Vil dere ha hjelp, så be om hjelp uten å putte oss som kjønn i bås, som onde hjerneløse overgripere.

#ViErDrittleiSyting

Dette

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har tatt lærdom, og fra nå av så skal jeg bare se bort og unngå kvinner så mye jeg kan. Og late som at jeg ikke hører eller ser hvis de prøver å ta kontakt med meg. For jeg vil jo ikke risikere å gi en kvinne uønsket oppmerksomhet... Nei da er det bedre å bare unngå dem helt og holdent.

Anonymkode: dd805...2a4

DRAMA....

Anonymkode: fc247...a15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er feminist, tro meg. Jeg har gått i mine tog og kjempet mine saker i politikken. MEN denne kampanjen synes jeg er litt teit. Den får oss kvinner til å se svake ut. At menn "bare vil prate litt" gjør oss ikke til offer. Ja, det er irriterende å bli lagt an på av menn man overhodet ikke er interessert i, men so what? Jeg tipper at attraktive menn får like mye mas som det attraktive kvinner får.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HarryDotter skrev:

Joda, men kanskje mange menn er redde for selv å bli angrepet/slått ned dersom de blander seg? Menn har lettere for å slå andre menn. Det skal gå langt før de slår damer. Og menn flest er veldig klare på sitt syn på dette. Vi støtter damer som opplever slik truende adferd. Men å trekke dette opp i en ny #knagg er ikke veien å gå. Det skaper mer irritasjon og dårlig fokus på menn som kjønn. Kommende generasjoner kvinner kommer ikke til å tørre å omgåes menn på generellt grunnlag, pga all denne negative driten rettet mot menn. Vil dere ha hjelp, så be om hjelp uten å putte oss som kjønn i bås, som onde hjerneløse overgripere.

#ViErDrittleiSyting

Det er ikke syting å ikke ønske å bli seksuelt trakassert eller voldtatt...Eller er det blitt syting? Neimen slutt å sur da, han måtte jo bare tømme pikken sin i deg,slitt å syt...

Greit at menn tar kontakt, ikke greit at de presser seg på. Ser forskjell?

Og her inne så er det ingen menn så tar damene i forsvar men heller mennene. Ingen som har skrevet at de synes det er galt bare masse butthurte kommentarer om at jeg er ikke sånn samtidig som man nærmest beskytter menn som er sånn.

Hvorfor synes du det er ok at menn er sånn? Hvorfor sier du ikke imot? Hvorfor skal kvinner gå rundt og være utrygge?

Anonymkode: fc247...a15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har forstått at å si ting som "hei", "god morgen", "hallo", "hvordan går det?" osv. til en kvinne er trakassering. Slik som dere alle sammen reagerte på 10 timer i New York klippet. Så jeg lover og aldri mer snakke til en kvinne.

Anonymkode: dd805...2a4

Det å si helt normale ting er ikke trakassering i seg selv, men jeg regner med at kvinner ofte opplever at slike ting gjerne ender opp med nettopp trakassering, og at de derfor kan føle det ubehagelig selv om det ikke er direkte trakassering?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, jabx skrev:

Det å si helt normale ting er ikke trakassering i seg selv, men jeg regner med at kvinner ofte opplever at slike ting gjerne ender opp med nettopp trakassering, og at de derfor kan føle det ubehagelig selv om det ikke er direkte trakassering?

Helt riktig. Jeg er fremdeles for respektfull kommunikasjon, også mellom fremmede mennesker. Men ja, kvinner kan bli usikre av samtaler med menn på grunn av tidligere erfaringer. De fleste kvinner har erfaring med flere asosiale og ekle, slibrige fremmede menn, gjerne på transport eller på benker, steder hvor man ikke så lett slipper unna.

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg virkelig gå igjennom en hel tråd? Det klarer du vel fint selv?

Du påstod det var "en viss beskyttelse av fenomenet", i konteksten dårlig oppførsel. Du burde dermed ikke trenge å gå gjennom hele tråden om du hadde hatt dekning for det du påstod i utgangspunktet. 

Sitat

Det må da være lov å si ifra om at det ikke er greit med seksuell trakassering? Eller skal man holde kjeft og godta det fordi sånn er det bare?

Igjen, det du skriver gir ingen mening gitt at ingen har sagt at en skal godta dårlig oppførsel. 

Sitat

 

Ingen som bryr seg om du spør om klokka eller slår av en liten prat INGEN! Det man bryr seg om er å bli forfulgt, presset til noe, får kjeft fordi man ikke ønsker å snakke,truende oppførsel etc. Det skal da ikke være sånn at man skal godta det vel?

Anonymkode: fc247...a15

 

Det virker ikke som du har forstått saken. Kampanjen tråden handler om startet som en reaksjon på at en ung student tok til orde for at en kunne slå av en liten prat. Dette ble han hengt ut for og denne kampanjen ble opprettet som et direkte svar på hans oppfordring. Med andre ord er ikke bare påstanden din om at ingen bryr seg direkte feil, den viser at du overhodet ikke har forstått saken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, HarryDotter skrev:

Joda, men kanskje mange menn er redde for selv å bli angrepet/slått ned dersom de blander seg? Menn har lettere for å slå andre menn. Det skal gå langt før de slår damer. Og menn flest er veldig klare på sitt syn på dette. Vi støtter damer som opplever slik truende adferd. Men å trekke dette opp i en ny #knagg er ikke veien å gå. Det skaper mer irritasjon og dårlig fokus på menn som kjønn. Kommende generasjoner kvinner kommer ikke til å tørre å omgåes menn på generellt grunnlag, pga all denne negative driten rettet mot menn. Vil dere ha hjelp, så be om hjelp uten å putte oss som kjønn i bås, som onde hjerneløse overgripere.

#ViErDrittleiSyting

Tror menn på KG er mye mer opplyste, så det at det finnes fornuftige her betyr ikke at slik er det så fort man går ut døren. Da kan det være mye skremmende for en kvinne, mange som har opplevd å bli forfulgt av fremmende menn f.eks. Hvordan skal da hun som sitter på nattbussen vite at han som prater er helt ufarlig? Jeg forstår at mange her er gode mennesker, men ute er virkeligheten ganske skummel! :(

Anonymkode: 754e6...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Du påstod det var "en viss beskyttelse av fenomenet", i konteksten dårlig oppførsel. Du burde dermed ikke trenge å gå gjennom hele tråden om du hadde hatt dekning for det du påstod i utgangspunktet. 

Igjen, det du skriver gir ingen mening gitt at ingen har sagt at en skal godta dårlig oppførsel. 

Det virker ikke som du har forstått saken. Kampanjen tråden handler om startet som en reaksjon på at en ung student tok til orde for at en kunne slå av en liten prat. Dette ble han hengt ut for og denne kampanjen ble opprettet som et direkte svar på hans oppfordring. Med andre ord er ikke bare påstanden din om at ingen bryr seg direkte feil, den viser at du overhodet ikke har forstått saken. 

At en del menn beskytter hverandre er ikke utypisk. Se på nobelpriskomiteen. Selv kjenner jeg til flere kvinner som har sagt fra om  ting som tydelig er seksuell trakassering, og de har blitt beskyttet av andre mannfolk, som har trakassert selv. Ikke alle som trakasserer er asosiale grønnsakshoder. Noen av dem vet hva de gjør, og beskyttes for det. Jeg sier ikke at du beskytter noen, jeg bare sier at det er et fenomen.

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...