Gå til innhold

Joggeturer i tidlig svangerskap.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk positiv test i går, noe som kom litt som er sjokk selv om vi er prøvere. Jeg har veldig lyst til å dra å jogge, slik at jeg kan holde meg i form, men dette er noe jeg ikke har gjort så mye tidligere. Er det «farlig» og «dumt» å begynne med det nå da?

Anonymkode: cffca...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lev som normalt! (Utenom alkohol, tobakk OL)

Anonymkode: 2df0b...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke anbefalt å begynne med trening (eller endre treningsopplegg) som gjør at du trener med høy puls i starten av graviditeten. Hvor høy puls det er snakk om er vel ingen sikker vitenskap, men du må i det minste føle deg vel under trening. Du kan ikke heller gå raskt eller gjøre en annen type trening enn jogging da som ikke gir like høy puls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de offisielle retningslinjene: https://helsenorge.no/gravid/trening-graviditet-og-fodsel

Quote

Har du trent regelmessig eller vært fysisk aktiv før svangerskapet, bør du fortsette på omtrent samme nivå. Har du rørt lite på deg før du ble gravid, bør du gradvis øke aktivitetsnivået til anbefalingene. 

 

Anonymkode: 51188...f9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kroppen din er vant til å jogge km du fortsette! Men har du ikke jogget fast bør du heller gå i raskt tempo 

Anonymkode: 88b11...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogg. Går helt fint. Slapp av. 

Anonymkode: d8cef...54a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke riste løst et godt embryo ved å jogge 😊

Anonymkode: 92c6b...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeFare

Tren som normalt. Men vær oppmerksom på kroppen og ikke push deg hardere enn du er vant med. Kan være fint å begynne å planlegge enn annen treningsform enn jogging på sikt. Sånn når blæren kommer i klem og man blir framtung og slikt. 

Og hurra! Gratulerer!! ❤️

Endret av RødeFare
Glemte å gratulere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...