Gå til innhold

Dere som er lyse men farger dere mørke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trives best som brunette men ga opp for noen år siden da jeg merket at fargen satt seg dårligere i hårrøttene rundt ansiktet. Har hvitt/grått dunhår som går over til kommunefarget hår. Det er litt lysnet må men jeg savner å være brunette. Har også gjennomsiktige bryn og vipper så man kan vel trygt påstå at jeg har vært ganske uheldig med genene 😔

Anonymkode: 74adb...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte spørsmålet i all sytingen 😅

Farger dere selv eller hos frisør? Hvor ofte? Hva gjør dere for å skjule lysere ettervekst og hvite dunhår? Spesielt ved ørene sitter fargen dårlig. Føler den sklir ut etter første vask.

Anonymkode: 74adb...98b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mellombrunt hår og farget det svart en periode. Gjorde det selv og tok etterveksten når det trengtes. Du kan jo evt barbere/vokse bort disse dunhårene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nok ikke jeg fullt så lys, men mørk blond/grå. Det er et par steder rundt ansiktet/ved ørene at håret ikke tar farge, men hos meg er det så lite synlig at jeg ikke bryr meg om det. 

Jeg farger håret selv, må farge det hver 4-6 uke litt avhengig av årstid. Etterveksten skjuler jeg ikke, men vet om flere som bruker en form for hårmaskara, gjerne i sprayform. Jeg foretrekker å farge ofte i stedet for. Farget det mørk brunt. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig lys blond fra naturens side, sånn typ surfeblond, og jeg bruker å legge inn mørkere striper hos frisøren, riktig nok ikke brune striper men ei kald mørkblond farge. Særlig om vinteren synes jeg det er finere med litt mørkere hår. I tillegg er brynene og vippene  mine naturlig mørke/brune, så jeg synes det passer best med litt mørkere blondfarge 

Dessverre så sitter ikke farge noe særlig godt i håret mitt, fargen vaskes ut selv om det blir brukt permanent farge og ikke minigloss/toning. Både farge hos frisøren og hjemmefarge. Men legger inn mørkere striper likevel om høst/vinter selv om det må gjøres ofte og blir dyrt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste farga som sitter på meg er fargene fra korres, da kan det gå en stund før jeg må farge ettervekst og det er da fordi håret vokser. Syntes dog det er slitsomt så vurderer å bli blond igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...