Gå til innhold

"Babyer sover når de er trøtte"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når gjør de egentlig det? Er de ikke ganske gamle før det går helt fint av seg selv?

Man hører jo om de som må trille eller kjøre bil for å få baby til å sove. Det er jo klart det trengs for noen! De trenger da ca 15-16 timers søvn i døgnet til de er over ett år.

Min baby er ca 7 mnd, sover nesten hele natta, og har regulert seg ganske bra på dagen. Men en stund nå har jeg lagt han etter ca 2 timer våken, enten han virker trøtt eller ikke (for ellers kunne han vært våken i maange timer i strekk), og da sovner han som regel fort. En gang tok det lang tid, og jeg fikk kommentar om at babyer sovner når de er trøtte. Ingen grunn til å legge etter 2 våketimer liksom. Og jeg legger konsekvent kl 19. Noen ganger sovner han med en gang, som regel tar det 10-15 min. Noen ganger en time..

Allikevel er det bare såvidt han får den søvnen som trengs. 

Anonymkode: 8d5dd...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke alle som gjør det gitt, vår må hjelpes i søvn. Far som ikke er hjemme tror dette om babyer, at de sover når de er trøtte. Så da klør han seg i hodet når hun blir overtrøtt og rabiat. Byssing og kosing må til gitt, håper det blir bedre.

Anonymkode: 147bf...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vås. De sovner til slutt, selvsagt, men det kan innebære timesvis med hyl og skrik, overtrøtthet, og dårlig søvnkvalitet når de til slutt sovner av utmattelse. 

Det er veldig veldig normalt at babyer trenger hjelp til å sovne, og må læres å finne søvnen selv. Spesielt dagsøvnen.

Vår på 16 mnd har alltid måttet trilles for å sove på dagen. Om natten har han lært å finne søvnen i sengen, men vil fremdeles holdes litt i hånden rett etter legging, og vil vi skal være i rommet. 

Anonymkode: aadec...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...