Gå til innhold

Baby 4,5 mnd nekter å legges av pappa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært den som legger, pga amming først så det er lettvint. De gangene pappa skal fortsette legginga etter amming er det ofte mye skriking og baby må opp på brystet hans og bysses vel og lenge for å roe seg. Er det noe å få gjort med dette? Bør pappa legge oftere så baby blir vant til det?

Anonymkode: 53603...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville prøvd at pappa legger oftere, ja. Et vennepar av meg hadde ordningen at han alltid la når hun var ferdig å amme, deres måte å fordele oppgaver på. Gikk helt fint etter en liten innkjøringsperiode. 

Anonymkode: 584c4...0c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppen er smertelindrende for alt. Det betyr ikke at pappa eller forelder nummer to er ille. Gi barnet tid til å lære seg at man kan få trøst og kjærlighet på andre måter.

Anonymkode: f07b4...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet protesterer mot å miste sin kjære pupp som er så koselig å sovne til. Ikke så rart det. Pappaen må finne sin egen koselige måte, og gjøre det ofte nok til at det blir en kjent og trygg rutine for barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men baby sovner aldri til puppen, er ikke videre interessert i den annen enn for kveldsmaten. Vi synger og forteller historier fram til han har sovnet 😊 Pappa gjør også dette. Får kanskje la han legge oftere da, er jo ikke så gøy om det skal være illskriking hver gang, så greit å få slutt på det så det kan bli kos for han og. 

Anonymkode: 53603...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger annenhver dag. Pupping gjør vi ferdig på stua.  Ofte går det fint, noen ganger slår mini seg vrang og jeg tar over, men vi ser forskjell på sinne og behov. Er mini sinna holder pappa ut, er det pga utrøstelig  behov for meg så sier jeg ikke poeng med å gråte seg i søvn. 

Anonymkode: 468c2...6d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved den alderen har det stort sett vært meg som har lagt dem, ammet i søvn. Har ikke vært noe problem for pappaen å legge dem etterhvert likevel. Vi har gjort det som er enklest, aldri orket tårer og styr med legging "bare fordi man ikke skal lage uvaner". Ser ut til å fungere greit her. 

Anonymkode: 3e62a...051

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, ViljaH said:

Barnet protesterer mot å miste sin kjære pupp som er så koselig å sovne til. Ikke så rart det. Pappaen må finne sin egen koselige måte, og gjøre det ofte nok til at det blir en kjent og trygg rutine for barnet.

Nei pappa må ikke det.  Noen av oss vil ikke ha barn som sovner ved puppen da de ofte er barn som fortsatt våkne på natten langt etter de fyller året.   

Jeg ville hatt det som regel å amme barnet først så overlate til far for å lege de neste ukene fremover slik at babyen blir vant til dette.  Klaging går fort over. 

Anonymkode: 3f5ef...cc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei pappa må ikke det.  Noen av oss vil ikke ha barn som sovner ved puppen da de ofte er barn som fortsatt våkne på natten langt etter de fyller året.   

Jeg ville hatt det som regel å amme barnet først så overlate til far for å lege de neste ukene fremover slik at babyen blir vant til dette.  Klaging går fort over. 

Anonymkode: 3f5ef...cc0

Vet ikke om det er meg du sikter til, men som sagt sovner ikke baby på puppen, spiser ferdig og vi ligger så ved siden av hverandre og skravler/synger alt fra et par minutter til en time til han sovner 😊

Men får overlate til pappa så ofte som mulig framover, er jo veldig praktisk at begge to kan legge baby 😊

TS

Anonymkode: 53603...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vet ikke om det er meg du sikter til, men som sagt sovner ikke baby på puppen, spiser ferdig og vi ligger så ved siden av hverandre og skravler/synger alt fra et par minutter til en time til han sovner 😊

Men får overlate til pappa så ofte som mulig framover, er jo veldig praktisk at begge to kan legge baby 😊

TS

Anonymkode: 53603...0b1

siktet til den jeg siterte selvfølgelig. 

Anonymkode: 3f5ef...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...