Gå til innhold

Forskjell på bleking og farging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har naturlig «kommunegrått» hår. Har farget det mørkt i 3 år, og begynner å bli veldig lei av ettervekst og mørkt hår. Tenker å stripe det lysere, men må det da blekes? Hva er forskjell på bleking og farging? 

Og er det en måte jeg kan få hårfargen mest mulig lik min naturlige uten å gå gjennom en prosess hvor jeg må være «stygg» på håret? 

Har gått fra mørkt til lyst før, men da ble håret mitt så tørt og fælt at det så vidt gikk et år før jeg farget det mørkt igjen og har vært mørk siden. 

Anonymkode: f37ea...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du vil ha håret ditt lysere enn det det er, må det blekes. Det kan ikke farges lysere.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se på pakkene med hårfarge/bleking forventet resultat utifra din hårfarge. Men hvis du har mørkeblondt hår og vil ha det lysere må det nok blekes. Ellers blir det vel bare gult

Anonymkode: e022b...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håret som du har farget må blekes for å bli lysere. Du kan enten helbleke/ta avfarging, eller gå til frisøren å få lagt inn masse foliestriper. Da vil slitasjen bli mindre, spesielt om du ber om å få Ola plex. Vet ikke hvor mørkt du har farget det, men om du får stripet håret 2-3 ganger ila ett år vil jeg tro du etterhvert vil få en ganske naturlig overgang til din egen hårfarge. Så kan du bare la det vokse ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...