Gå til innhold

Blir ikke tatt på alvor av psykologen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Folk kan ha kjæreste, men være sammen med en psykopat som mishandler. 

Folk kan ha barn, men barn med utfordringer og kroniske sykdommer og diagnoser. 

Folk kan ha familie som misbruker en seksuelt eller er voldelige. 

Folk kan ha venner som har dårlig påvirkning. 

Folk kan ha manglende evner til å opprettholde gode forbindelser til andre mennesker- selv om menneskene rundt er gode. 

 

Dette var bare noen tilfeldige eksempler. Alt i alt, å ha relasjoner vil IKKE nødvendigvis si at relasjonene er gode/uten store påkjenninger-  eller at man selv fungerer godt i en relasjon, at man klarer å sette grenser for seg selv, at man klarer å behandle andre bra og at man klarer å regulere seg nok i møte med andre. 

Det du ramser opp der gjelder de aller aller færreste. Selv jeg vet om flere som får hjelp på dps, men som har masse venner og legger ut bilder av at de er på fest eller henger med venninner til stadighet. Det syns jeg er dumt at dps kun prioriterer de friskeste og håper at de psykeste håpløse skal ta selvmord så de slipper å betale trygda dems mer. 

Du har jo selv sagt kjærlighetstøv at du har venner. Vil du ikke si at en som har akkurat samme diagnoser og oppvekst som deg med traumer osv, men som IKKE har eller har hatt venner/kjæreste og er helt isolert burde prioriteres før deg som HAR venner/kjæreste og et sosialt liv?

Men selvfølgelig det beste hadde jo vært om alle som ønsker hjelp hadde fått hjelp, men nå har jo dps og psykologer forøvrig veldig trangt om plassene og må prioritere. Spørsmålet jeg stiller meg er heller hvordan i alle dager de prioriterer.

 

Anonymkode: 1a9d8...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ta 4 måneder til 1 år ettersom hvor du er i landet. Er bare å instille deg på å vente. Jeg fikk en svært dødelig diagnose, og måtte vente uten beskjed, så tror ikke det har så mye med å bli tatt seriøst å gjøre. Jeg kunne vært død før jeg slapp inn for å bearbeide det. Latterlig system, men sånn er det.  

Anonymkode: fd1ea...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du ramser opp der gjelder de aller aller færreste. Selv jeg vet om flere som får hjelp på dps, men som har masse venner og legger ut bilder av at de er på fest eller henger med venninner til stadighet. Det syns jeg er dumt at dps kun prioriterer de friskeste og håper at de psykeste håpløse skal ta selvmord så de slipper å betale trygda dems mer. 

Du har jo selv sagt kjærlighetstøv at du har venner. Vil du ikke si at en som har akkurat samme diagnoser og oppvekst som deg med traumer osv, men som IKKE har eller har hatt venner/kjæreste og er helt isolert burde prioriteres før deg som HAR venner/kjæreste og et sosialt liv?

Men selvfølgelig det beste hadde jo vært om alle som ønsker hjelp hadde fått hjelp, men nå har jo dps og psykologer forøvrig veldig trangt om plassene og må prioritere. Spørsmålet jeg stiller meg er heller hvordan i alle dager de prioriterer.

 

Anonymkode: 1a9d8...a9a

Wow, for en stygg uttalelse! Det er da for pokker meg ikke de friskeste som får hjelp! Faktisk så ble ei i gruppen jeg går i kastet ut for 1 mnd siden fordi hun var for frisk og tok opp plassen til noen som trengte det. En til holder på å blir kastet ut av samme grunn. Det vil si de blir henvist videre systemet, utav dps. Mens jeg går gruppe og individualterapi samtidig. Så ifølge deg da så skal jeg ha blitt kastet ut fordi jeg er for syk. 

Anonymkode: 119eb...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle svarene over her, men hva med å kontakte psykisk helsetjeneste i kommunen? I alle fall mens du venter på en evt psykolog? Der er det ofte kortere ventetid og du får noen å snakke med! 

Masse lykke til! Håper du får god hjelp med dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få samtaler med psykiatrisk sykepleier mens du venter på å få komme inn. De kan også hjelpe. 

Anonymkode: fd2f8...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Wow, for en stygg uttalelse! Det er da for pokker meg ikke de friskeste som får hjelp! Faktisk så ble ei i gruppen jeg går i kastet ut for 1 mnd siden fordi hun var for frisk og tok opp plassen til noen som trengte det. En til holder på å blir kastet ut av samme grunn. Det vil si de blir henvist videre systemet, utav dps. Mens jeg går gruppe og individualterapi samtidig. Så ifølge deg da så skal jeg ha blitt kastet ut fordi jeg er for syk. 

Anonymkode: 119eb...541

Har du tenkt på at kanskje nettopp du er en av de friskeste og at det er derfor du får gå der? Eller har du så dårlig funksjonsevne mener du? Hvor mye preger problemene dine deg i hverdagen sånn egentlig?

Anonymkode: 1a9d8...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at kanskje nettopp du er en av de friskeste og at det er derfor du får gå der? Eller har du så dårlig funksjonsevne mener du? Hvor mye preger problemene dine deg i hverdagen sånn egentlig?

Anonymkode: 1a9d8...a9a

Jeg er ikke den du siterte her, men jeg lurer på hva du vet om sykdommen til denne anonyme brukeren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at kanskje nettopp du er en av de friskeste og at det er derfor du får gå der? Eller har du så dårlig funksjonsevne mener du? Hvor mye preger problemene dine deg i hverdagen sånn egentlig?

Anonymkode: 1a9d8...a9a

At jeg er veldig psykisk syk og trenger mange år i terapi på grunn av alvorlige traumer. Jeg er en av de du mener dps ser på som for syk, som bare kan gå å ta selvmord. 

Anonymkode: 119eb...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg er veldig psykisk syk og trenger mange år i terapi på grunn av alvorlige traumer. Jeg er en av de du mener dps ser på som for syk, som bare kan gå å ta selvmord. 

Anonymkode: 119eb...541

På hvilken måte er du så psyk da? Bare fordi du hadde en traumatisk oppvekst? Jeg tror nok at grunnen til at du fortsatt får gå der er fordi de mener du er ganske velfungerende, det er håp i deg, du klarer bra å ta del i samtalene og behandlingen. Derfor får du gå der og ikke de psykere som sliter mye mer og ikke klarer dette.

Anonymkode: 1a9d8...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du ramser opp der gjelder de aller aller færreste. Selv jeg vet om flere som får hjelp på dps, men som har masse venner og legger ut bilder av at de er på fest eller henger med venninner til stadighet. Det syns jeg er dumt at dps kun prioriterer de friskeste og håper at de psykeste håpløse skal ta selvmord så de slipper å betale trygda dems mer. 

Du har jo selv sagt kjærlighetstøv at du har venner. Vil du ikke si at en som har akkurat samme diagnoser og oppvekst som deg med traumer osv, men som IKKE har eller har hatt venner/kjæreste og er helt isolert burde prioriteres før deg som HAR venner/kjæreste og et sosialt liv?

Men selvfølgelig det beste hadde jo vært om alle som ønsker hjelp hadde fått hjelp, men nå har jo dps og psykologer forøvrig veldig trangt om plassene og må prioritere. Spørsmålet jeg stiller meg er heller hvordan i alle dager de prioriterer.

 

Anonymkode: 1a9d8...a9a

Bullshit! Jeg er ekstremt syk og har aldri fått avslag på dps

Anonymkode: dfc2b...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...