Gå til innhold

Gonal f/ovitrelle bivirkning: ekstremt ømme bryster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som har hatt bivirkninger av gonal f og/eller ovitrelle som veldig vonde bryster og at de har vokst? Jeg kjente det allerede et par dpo, så det kan umulig være symptomer på graviditet. Er nå dpo 9. De tre siste nettene har jeg våknet av at det gjør vondt. Og når jeg reiser meg om morgenen, er det smertefullt. 

Vet at jeg mest sannsynlig klarte å skulle to egg. Kan det ha noe med saken å gjøre? 

Håper noen kan hjelpe. 

Anonymkode: 9d899...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ovitrelle har HCG, så ja.

Hos meg dabber det av rett før mens. Har tatt Ovitrelle sikkert 8-9 ganger og det er relativt like bivirkninger hver gang, likner på graviditetssymptomer men er ikke helt tilsvarende.

De 3 gangene HCG har økt pga graviditet (ble barn av det 1 gang) så har brystene også begynt å endre seg i utseende helt merkbart. Brystvortene endrer seg på en måte de aldri gjør med Ovitrelle, og det vedvarer enten en hel graviditet eller til HCG er ganske lav igjen.

Anonymkode: 15041...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at dette med åpenbar endring i bryster først skjer noen dager etter forventet mens, ikke før. Da er de bare ømme - graviditet eller kun Ovitrelle.

Anonymkode: 15041...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har gått på ovitrelle i tre sykluser før, det har aldri vært som dette. Derfor jeg først og fremst mistenker gonal f. 

Slik jeg har forstått varer HCG fra ovitrelle i ti dager. Det er nå 11 dager siden jeg satt sprøyten, og bivirkningen/symptomet har ikke avtatt, men økt på. Derfor gir det ikke helt mening. 

Har vært gravid tre ganger før (bare resultert i 1 barn), og alle ganger har brystene endret seg først etter IKM. 

Hm. 

TS.

Anonymkode: 9d899...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: testet positivt i dag, 11 DPO. Så det må være forklaringen! 😊

 

 TS

Anonymkode: 9d899...148

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg begynner på Ovitrelle nå på søndag tror jeg.. Har gått på Gonal F en periode nå, så skal inn for å sjekke hvordan det ser ut på søndag og om jeg kan sette Ovitrelle da. Både gleder og gruer meg, har prøvd i 2,5 år nå, håper virkelig at det klaffer denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...