Gå til innhold

Hva tenker du om hijab på talerstolen i Stortinget?


bjelle bjelle

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for hatefullt innhold og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islam her dessverre blitt en like naturlig del av Norge som langrenn. Dette er en villet politikk. Islam kommer til å få en større og større inflytelse på norske samfunnet. I dag er det hijab på Stortinget, i morgen kommer det første islamske poltiske partiet og til slutt er det oss og Saudi-Arabia hånd i hånd.

Anonymkode: 72f41...a94

Ikke engang andre muslismke land går hånd i hånd med Saudi Arabia, hvorfor skulle Norge gjøre det? Er det et land som virkelig går hång i hånd med Saudi-Arabia, så er det USA, og det er ikke av religiøse årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Brusmisbruker said:

Stortinget skal uansett være representativt, og hijab er et religiøst/personlig plagg

 

ikke politisk

 

syns det er helt innafor jeg ❤️

Det er uten tvil at hijab er et symbol for islamisme. Altså politisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Folk får gå med det dem vil, også på Stortinget. Denne saken interesserer meg midt i ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg grøsser av utviklingen..... 

Jeg har også lest et sted at Sylvi Listhaug ble kritisert for å ha et kors rundt halsen. 

Anonymkode: 28636...9d3

Dette var en sak for noen år siden, sikkert i forkant av stortingsvalget. Det ble skrevet en lederkommentar i Stavanger aftenblad (tror jeg det var), der leder beskrev Listhaug som spekulativ ved å plutselig begynne å bruke genser med et kors godt synlig over halsen. Ble sett i sammenheng med at FrP ønsket å appellere til de kristne og stjele velgere fra KrF. Hun deltok på masse kristne samlinger osv. Dette melket FrP for det det var verdt- satt det i sammenheng med hijabbruk og reliligionsfrihet osv, akkurat som dere gjør i denne tråden. Dette er fellen venstresiden går i gang på jævla gang: gir de hårsåre mørkeblå slike gavepakker som brukes utelukkende til å fremme enkel retorikk til den delen av befolkningen som søker enkle løsninger på komplekse problemer. Hver gang FrP gjør ubetydelige og idiotiske ting (f eks kler seg ut som idianer på karneval) så OVERSE det og la dem stå der og se ut som lavpanna idiots. Det tok fokus vekk fra statsbudsjettet som fratok vanlige arbeidere og de svake i samfunnet masse midler- og venstresiden var opptatt av å påpeke det åpenbare i kronikk: at å kle seg ut som en minoritet når man er minister er en skam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en sak for noen år siden, sikkert i forkant av stortingsvalget. Det ble skrevet en lederkommentar i Stavanger aftenblad (tror jeg det var), der leder beskrev Listhaug som spekulativ ved å plutselig begynne å bruke genser med et kors godt synlig over halsen. Ble sett i sammenheng med at FrP ønsket å appellere til de kristne og stjele velgere fra KrF. Hun deltok på masse kristne samlinger osv. Dette melket FrP for det det var verdt- satt det i sammenheng med hijabbruk og reliligionsfrihet osv, akkurat som dere gjør i denne tråden. Dette er fellen venstresiden går i gang på jævla gang: gir de hårsåre mørkeblå slike gavepakker som brukes utelukkende til å fremme enkel retorikk til den delen av befolkningen som søker enkle løsninger på komplekse problemer. Hver gang FrP gjør ubetydelige og idiotiske ting (f eks kler seg ut som idianer på karneval) så OVERSE det og la dem stå der og se ut som lavpanna idiots. Det tok fokus vekk fra statsbudsjettet som fratok vanlige arbeidere og de svake i samfunnet masse midler- og venstresiden var opptatt av å påpeke det åpenbare i kronikk: at å kle seg ut som en minoritet når man er minister er en skam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AlkoMann skrev:

Jeg ler litt inni meg når muslimske kvinner sier at de bærer hijab frivillig. Da burde det ikke være et problem å fjerne hijaben i en skole eller arbeidssituasjon. Da blir det plutselig veldig vanskelig å fjerne hijaben likevel. Utsagnet deres er en løgn. Koranene  gir  lov for muslimer å lyve ovenfor vantro , men ikke mot muslimer. Dette uttrykket heter  Taqiya

Om det blir forbud eller de føler seg tvunget til å bruke hijab, blir det å bruke hijab en personlig kampsak. Det blir da et symbol på å bestemme over seg selv. De som har sluttet med hijab påpeker dette- at det var først når de så at hijaben isolerte dem fra å være en del av samfunnet og at det valg de måtte ta for egen del, så var det lettere å ta den av. Man kan jo føle seg krenket og bli litt sta hvis man føler at noen tar valg fra deg og da kan det jo oppleves som et nederlag å gi etter for presset. 

Jeg er imot hijab fordi jeg syns alt som blir gjort av gamle religiøse grunner er meningsløst. Jeg ser på det som kvinneundertrykkende og jeg vet at det er mye sosialt press på å bruke det i disse miljøene. Det gjør også at man gjør seg fremmed for mange nordmenn (ikke meg, jeg er vant til det). Nå har det endret seg, men tidligere innskrenket det jo også jobbmuligheter, fordi man så ut som en underkuet husmor. Hvem vurderer det som en lederkandidat?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tutten skrev:

Om det blir forbud eller de føler seg tvunget til å bruke hijab, blir det å bruke hijab en personlig kampsak. Det blir da et symbol på å bestemme over seg selv. De som har sluttet med hijab påpeker dette- at det var først når de så at hijaben isolerte dem fra å være en del av samfunnet og at det valg de måtte ta for egen del, så var det lettere å ta den av. Man kan jo føle seg krenket og bli litt sta hvis man føler at noen tar valg fra deg og da kan det jo oppleves som et nederlag å gi etter for presset. 

Jeg er imot hijab fordi jeg syns alt som blir gjort av gamle religiøse grunner er meningsløst. Jeg ser på det som kvinneundertrykkende og jeg vet at det er mye sosialt press på å bruke det i disse miljøene. Det gjør også at man gjør seg fremmed for mange nordmenn (ikke meg, jeg er vant til det). Nå har det endret seg, men tidligere innskrenket det jo også jobbmuligheter, fordi man så ut som en underkuet husmor. Hvem vurderer det som en lederkandidat?

Jeg er imot at barn under 15 år skal bære hijab. Bare barn er barn sang Trond Viggo på 80 tallet. Han hadde et viktig poeng. Her er et foredrag av en tidligere meget konservativ koranlærd tysktyrkisk muslimsk mann , som nå er blitt Ex -muslim 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tutten said:

venstresiden var opptatt av å påpeke det åpenbare i kronikk: at å kle seg ut som en minoritet når man er minister er en skam. 

Haha, nå overdriver du veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir helt feil. Dritt lei hele den hijaben. Skal veldig ofte handle om den fæle hijaben. Muslimer skal hele tiden ha en kampsak som omhandler islam. De kan holde på privat , men ikke dra det lenger enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Hijjab er et symbol på et politisk islam og hører ingenting hjemme på Stortinget.

Jeg mener hijab på stortinget hører like mye hjemme der , som Bjørnar Moxnes som er medlem av et revolusjonert parti. Altså han ønsker å styrte kapitalismen med vold. Man kan også sammenligne Marian , med en nazist som kommer inn på tinget. Det er ikke overraskende at hun bruker den første taler tiden sin på stortinget  til å ta opp somalieres bo rettigheter i Oslo. Hennes liv er styrt av Islam og det å innføre Islam i Norge er hennes overordnede politiske mål . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, bjelle bjelle said:

Det er uten tvil at hijab er et symbol for islamisme. Altså politisk.

Islam = religion, aka. religiøst hodeplagg

men når det er sagt er det også flere grunner til at enkelte bruker hijab:

flere steder er det for å beskytte mot sol, sandstormer o.l.

tidligere har det blitt brukt som et symbol for samhold og styrke blant kvinner i krig

det er en integrert del av identiteten, på samme måte som du og jeg tar på bukser eller sokker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...