Gå til innhold

Hva tenker du om hijab på talerstolen i Stortinget?


bjelle bjelle

Anbefalte innlegg

Personlig mener jeg Islam er en totalitær og antidemokratisk religion . Islam er en lovreligion som 1,6 milliarder av verdens befolkning følger. Koranen gir lov og ikke lov. Et slikt muslimsk påbud er at det er absolutt forbudt å spise svinekjøtt fordi det står i koranen. Er bare sånn å ikke noe man kan kritisere. Jeg vil sammenligner en muslim på stortinget , som det samme som om en kommunist eller nazist entrer talerstolen der. Altså en femte kolonist som egentlig venter på en annen samfunnsordning , som de  vil støtte den dagen den kommer.  Bjørnar Moxnes har sagt på stortingets talerstol at han venter på at en vepnet revolusjon skal komme i Norge og at vi må innføre planøkonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Politisk plagg? Religiøst og personlig, mener jeg.

Har ingen problemer med hijab! Og gler meg til den dagen folk driter i hva andre har på hodet!

Anonymkode: 3477d...79e

Jeg ler litt inni meg når muslimske kvinner sier at de bærer hijab frivillig. Da burde det ikke være et problem å fjerne hijaben i en skole eller arbeidssituasjon. Da blir det plutselig veldig vanskelig å fjerne hijaben likevel. Utsagnet deres er en løgn. Koranene  gir  lov for muslimer å lyve ovenfor vantro , men ikke mot muslimer. Dette uttrykket heter  Taqiya

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kult med hijab på talerstolen. Og vi kommer til å dø av klimaendringer og plast i havet fordi folk er mer opptatt av å ta muslimene, istedenfor å fokusere på andre viktige ting. Hjelper ikke å krangle om religion hvis vi ikke har en planet å leve på. 

Anonymkode: af5ba...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luna Llena skrev:

Listhaug fikk så ørene flagret for å ha et kors rundt halsen på Stortinget. Men hijab er altså helt greit?

Det handler om at den gode venstresiden og makten til å uttrykke seg. Enhver kritikk fra høyresiden mot Islam eller venstresiden blir sett på som høyreekstremisme . Staten, media og domstolene er i dag sterkt venstrevridde . Det er lite demokratisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, bjelle bjelle skrev:

Og sin klan?

Hvem vet. Umulig å forstå hva de sier. De kan proklamere at homofile skal kastes ut fra rådhustårnet, og oppnå vill jubel fra venstresiden for alt jeg vet. Men altså, Oslo Høyre har sin andel gebrokkenister også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, A-hunter skrev:

Hvem vet. Umulig å forstå hva de sier. De kan proklamere at homofile skal kastes ut fra rådhustårnet, og oppnå vill jubel fra venstresiden for alt jeg vet. Men altså, Oslo Høyre har sin andel gebrokkenister også.

Det mest absurde er når homofile støtter Islam. Mange homofile stemmer på venstresiden som ser på alle fra den tredje verden som undertrykkede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AlkoMann skrev:

Det mest absurde er når homofile støtter Islam. Mange homofile stemmer på venstresiden som ser på alle fra den tredje verden som undertrykkede. 

Jeg kaller tiden vi lever i nå for "motsetingens tid", i håp om at de som en gang i tiden skal skrive historien, sannsynligvis på arabisk, skal fange det opp. 

Ingen verdens ting henger på greip lenger. En uhorvelig mengde mennesker har gjennom historien ofret livet sitt for å holde (eller drive tilbake) islam fra Europa. Utallige slag og kriger har skjedd med dette som eneste mål. I 2019 inviteres de rett til sengs, til vill jubel, klapping og uforbeholdent knefall. Stemt frem, hvovedsaklig av kvinner,  men også menn som føler seg misforstått.

Vi skylder de gamle heltene langt mer enn det vi bevitner i dag. Dette vil ikke ende bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, bjelle bjelle said:

Mot alle odds møtte Marian Hussein på Stortinget denne uka som første norsksomalieren - og den første med hijab.

Hijab på talerstolen er ikke i strid med Stortingets forretningsorden, opplyser presidentskapet til Dagbladet. Det er ikke lov å benytte plagg for å markere politikk fra talerstolen.

- Hva betyr hijab for deg?

- Det er en del av min identitet. Jeg har vokst opp med den.

https://www.dagbladet.no/nyheter/marian-sv-er-forste-pa-stortinget-med-hijab/71164348

Det er ikke helt uproblematisk med hijab på talerstolen i selveste Stortinget da hijab er et politisk plagg.

Syns det rart at man blir slaktet for å bære et lite kors rundt halsen på tv men å ha hijab eller nikab det er helt rett og riktig og ingen tør å åpne kjeften om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Luna Llena skrev:

Listhaug fikk så ørene flagret for å ha et kors rundt halsen på Stortinget. Men hijab er altså helt greit?

Selvsagt bør det også være greit med kors rundt halsen på Stortinget, og alle andre steder. Men kritikken mot henne gikk vel på at noen mente hun brukte korset bevisst for å innynde seg hos visse velgere. Til politisk vinning, rett og slett. 

Jeg synes det må være helt greit at en muslimsk kvinne som bærer hijaben av personlig religiøs overbevisning bruker hijab på Stortinget. Om hun begynner å bruke hijab for å sanke stemmer blant muslimske velgere, er det en annen sak. Men hun kan fortsatt ikke nektes det. 

Endret av Thyra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AlkoMann skrev:

Jeg ler litt inni meg når muslimske kvinner sier at de bærer hijab frivillig. Da burde det ikke være et problem å fjerne hijaben i en skole eller arbeidssituasjon. Da blir det plutselig veldig vanskelig å fjerne hijaben likevel. Utsagnet deres er en løgn. Koranene  gir  lov for muslimer å lyve ovenfor vantro , men ikke mot muslimer. Dette uttrykket heter  Taqiya

Og siden jeg bruker bukse frivillig, burde jeg kunne gå bukseløs om arbeidsgiver krevde det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Og siden jeg bruker bukse frivillig, burde jeg kunne gå bukseløs om arbeidsgiver krevde det? 

Det er imot norsk lov. Du kan ikke gå naken på offentlig plass. Du kan gjøre det på tilrettelagte nudiststrender. Jeg oppfordrer deg å dra til Huk nudiststrand om du bor i Oslo .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AlkoMann skrev:

Det er imot norsk lov. Du kan ikke gå naken på offentlig plass. Du kan gjøre det på tilrettelagte nudiststrender. Jeg oppfordrer deg å dra til Huk nudiststrand om du bor i Oslo .

Poenget var at selv om man går med noe frivilkig, er det ikke nødvendigvis uproblematisk å ta det av. Jeg føker meg ikke vel med å være naken offentlig, uansett om det er forbudt, tillatt eller påbudt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, A-hunter skrev:

Jeg kaller tiden vi lever i nå for "motsetingens tid", i håp om at de som en gang i tiden skal skrive historien, sannsynligvis på arabisk, skal fange det opp. 

Ingen verdens ting henger på greip lenger. En uhorvelig mengde mennesker har gjennom historien ofret livet sitt for å holde (eller drive tilbake) islam fra Europa. Utallige slag og kriger har skjedd med dette som eneste mål. I 2019 inviteres de rett til sengs, til vill jubel, klapping og uforbeholdent knefall. Stemt frem, hvovedsaklig av kvinner,  men også menn som føler seg misforstått.

Vi skylder de gamle heltene langt mer enn det vi bevitner i dag. Dette vil ikke ende bra.

Jeg er definitivt pessimist. Jeg bor i Oslo øst. Man kan bruke antall kvinner som bruker hijab i nærmiljøet , som en lakmustest om hvor sterkt Islam står. Spesielt barn med hijab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, A-hunter skrev:

En uhorvelig mengde mennesker har gjennom historien ofret livet sitt for å holde (eller drive tilbake) islam fra Europa. Utallige slag og kriger har skjedd med dette som eneste mål.

Ikke for å skape dissonans i ekkokammeret deres, men jeg regner med du kan underbygge "utallige" og "eneste mål" med kilder? 

Også finner jeg det oppsiktsvekkende hvor lett og raskt parallellen trekkes mellom muslim og ekstremist. 

Anonymkode: dfb6d...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Thyra skrev:

Poenget var at selv om man går med noe frivilkig, er det ikke nødvendigvis uproblematisk å ta det av. Jeg føker meg ikke vel med å være naken offentlig, uansett om det er forbudt, tillatt eller påbudt. 

Det er forskjell på et klesplagg og et politisk symbol. 

Anonymkode: b4264...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thyra skrev:

Poenget var at selv om man går med noe frivilkig, er det ikke nødvendigvis uproblematisk å ta det av. Jeg føker meg ikke vel med å være naken offentlig, uansett om det er forbudt, tillatt eller påbudt. 

Frivillig er annerledes enn den oppfordringen som gis i islam om at kvinner skal bevare sin verdighet ved å tildekke seg. Denne ærbarheten skal muslimske kvinner vise overfor sin familie , klan osv . Da kan man si at  hijab er et religiøst påbud, men det kan stride mot Norges lover. Muslimer følger først og fremst muslimske lover. Islam er en lovreligion om du ikke vet det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å skape dissonans i ekkokammeret deres, men jeg regner med du kan underbygge "utallige" og "eneste mål" med kilder? 

Også finner jeg det oppsiktsvekkende hvor lett og raskt parallellen trekkes mellom muslim og ekstremist. 

Anonymkode: dfb6d...2cd

Klart det. På hver eneste fjelltopp i Bulgaria, for eksempel, står det minnesmerker over helter som ofret livet mot muslimsk ekspansjon. Lite visste de den gangen at norske sosialister og andre venstreradikale skulle bruke dette offeret til å spytte på gravene deres. "Takk" kommer i mange varianter...

Islam er ekstremisitisk, så det er ikke så veldig vanskelig å trekke den parallellen. Man må egentlig bare åpne øynene og forstå det man ser... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt, helt uakseptabelt! Da Listhaug hadde kors rundt halsen fikk hun gjennomgå kraftig, men ingen reagerer på et politisk og religiøst hodeplagg som er verdenskjent symbol på undertrykkelse av kvinner? Bryr meg ikke at hun bærer den frivillig, om hun virkelig gjør det. Det blir greit daget det er greit med hakkekors, KKK klær og sataninske symboler fra talerstolen. Dvs aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stortinget skal uansett være representativt, og hijab er et religiøst/personlig plagg

 

ikke politisk

 

syns det er helt innafor jeg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...