Gå til innhold

Hva tenker du om hijab på talerstolen i Stortinget?


bjelle bjelle

Anbefalte innlegg

Mot alle odds møtte Marian Hussein på Stortinget denne uka som første norsksomalieren - og den første med hijab.

Hijab på talerstolen er ikke i strid med Stortingets forretningsorden, opplyser presidentskapet til Dagbladet. Det er ikke lov å benytte plagg for å markere politikk fra talerstolen.

- Hva betyr hijab for deg?

- Det er en del av min identitet. Jeg har vokst opp med den.

https://www.dagbladet.no/nyheter/marian-sv-er-forste-pa-stortinget-med-hijab/71164348

Det er ikke helt uproblematisk med hijab på talerstolen i selveste Stortinget da hijab er et politisk plagg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politisk plagg? Religiøst og personlig, mener jeg.

Har ingen problemer med hijab! Og gler meg til den dagen folk driter i hva andre har på hodet!

Anonymkode: 3477d...79e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man skal være religiøs -nøytrale på stortinge, så hijab eller andre religiøse produkter hører ikke hjemme der.

Anonymkode: ba137...54e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politisk plagg? Religiøst og personlig, mener jeg.

Har ingen problemer med hijab! Og gler meg til den dagen folk driter i hva andre har på hodet!

Anonymkode: 3477d...79e

Den dagen folk slutter å bry seg om andres hodeplagg så flytter jeg utenlands

170827-gordon-ku-klux-klan-hero_e727pc

Anonymkode: 57aa4...a57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp, på samme måte som f.eks turban. 

Anonymkode: 95e6d...42a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Listhaug fikk så ørene flagret for å ha et kors rundt halsen på Stortinget. Men hijab er altså helt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Islam her dessverre blitt en like naturlig del av Norge som langrenn. Dette er en villet politikk. Islam kommer til å få en større og større inflytelse på norske samfunnet. I dag er det hijab på Stortinget, i morgen kommer det første islamske poltiske partiet og til slutt er det oss og Saudi-Arabia hånd i hånd.

Anonymkode: 72f41...a94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Luna Llena said:

Listhaug fikk så ørene flagret for å ha et kors rundt halsen på Stortinget. Men hijab er altså helt greit?

Kan ikke huske at noen ville nekte Listhaug å ha kors rundt halsen på Stortinget?  Har du kilde?

Anonymkode: 85e22...e69

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har allerede vært turban på Stortingets talerstol. Ingen brydde seg, fordi turban ikke er politisk. Hijab er annerledes.

Anonymkode: 72f41...a94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grøsser av utviklingen..... 

Jeg har også lest et sted at Sylvi Listhaug ble kritisert for å ha et kors rundt halsen. 

Anonymkode: 28636...9d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det har allerede vært turban på Stortingets talerstol. Ingen brydde seg, fordi turban ikke er politisk. Hijab er annerledes.

Anonymkode: 72f41...a94

Tenke seg til å ytre seg politisk på Stortingets talerstol! 

Anonymkode: 85e22...e69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke huske at noen ville nekte Listhaug å ha kors rundt halsen på Stortinget?  Har du kilde?

Anonymkode: 85e22...e69

Det er et par år siden..https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g2pB9/anklager-listhaug-for-aa-bruke-korset-til-politisk-vinning

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare positivt at muslimene sine stemmer blir hørt. Mener du at majoriteten av den norske befolkningen vil støtte en islamisk parti på stortinget?

Jeg tviler på at du vet hvordan det politiske systemet i Norge fungerer.

Anonymkode: d74dd...4f9

I første omgang kan et islamistisk parti bli størst i Oslo. Det kan skje raskere enn vi tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bjelle bjelle skrev:

I første omgang kan et islamistisk parti bli størst i Oslo. Det kan skje raskere enn vi tror.

Hvor stor oppslutning tror du de vil få om det var valg idag?

Anonymkode: d74dd...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor stor oppslutning tror du de vil få om det var valg idag?

Anonymkode: d74dd...4f9

I visse bydeler kunne de lett ha fått 20-30%.

Anonymkode: 312cd...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, bjelle bjelle skrev:

I første omgang kan et islamistisk parti bli størst i Oslo. Det kan skje raskere enn vi tror.

Det vil ikke skje med et eget parti. De kupper heller et, eller flere, allerede etablerte partier. I praksis har det allerede skjedd, ref AP-saken om kvoterte stemmer.

Se en overføring fra bystyremøter i Oslo. Du vil bli overrasket over at det er umulig å forstå ganske mange representanter. De snakker knapt et norsk ord, men til gjengjeld snakker de mye. Om seg og sitt. Og de andre klapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det hadde vært morsomt om Joan Gahr Støre gjorde det.... haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo blir klart nok den første byen med et muslimsk parti. Og velgergrunnalget her så stort at de fort kan bli det største partiet på første forsøk. Og da blir det andre boller. Muslimske skoler vil poppe opp overalt delfinansiert av wahabbistene i Saudi Arabia. Moskeene vil større ressurser og spillerom til å ta makten i sivilsamfunnet, imamer blir den mektigste yrkesgruppen.

Nye verdier og normer gjør seg gjeldene

https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582

Alle som har råd, flytter. De som blir igjen er de ressursvake som ikke har noenting å stille opp med mot den sterke påvirkningen av islamske normer og verdier. Folk konverterer i hopetall. Hijab og niqab blir brukt av alle, muslim eller ikke, rett og slett for å unngå å bli seksuelt trakassert.

Det høres ut som om jeg beskriver et fantasiland. Men dette er realtiteten i store deler av verden i dag.

Anonymkode: 72f41...a94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, A-hunter said:

Det vil ikke skje med et eget parti. De kupper heller et, eller flere, allerede etablerte partier. I praksis har det allerede skjedd, ref AP-saken om kvoterte stemmer.

Se en overføring fra bystyremøter i Oslo. Du vil bli overrasket over at det er umulig å forstå ganske mange representanter. De snakker knapt et norsk ord, men til gjengjeld snakker de mye. Om seg og sitt.

Og sin klan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...