Gå til innhold

Erfaring med fjerning av rynker under øyne? (Bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har rynker, spesielt en fremtredende, under øynene jeg gjerne vil bli kvitt.

Jeg er slank, men har «bollekinn», og når jeg smiler kommer det en del rynker under øynene.

Hvilken behandling er best? Botox?

Eller blir det rart om jeg fjerner rynkene? Er så i tvil, men de plager meg veldig.

66784EE8-37B6-4364-B4F0-99A2F611896B.jpeg

Anonymkode: 69d66...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok botox i kråketærne, altså rynkene på siden av øynene. Behandleren sa at hun ikke tok botox under øynene, vet ikke om det gjelder kun henne eller om det er generell praksis. 

Jeg synes det er greit å ha rynker under øynene, og spesielt når jeg smiler. Kråketærne er jeg glad for å ha blitt kvitt. 

Anonymkode: 9c948...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du må ta en laserbehandling :)

Anonymkode: f978d...927

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk sted med medisinsk hudpleie for veiledning

Anonymkode: 050b0...3de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du fjerne noe som er «deg»? Dette er helt vanlig ansiktstrekk, og har ingenting med «feil» eller «galt» å gjøre.

Folk har blitt gærne. :sukk:

Anonymkode: cf0a2...669

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo smilerynker, alle får det etterhvert i mer eller mindre grad. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du slutter å bruke ansiktsmimikken din, så blir ikke rynkene større. Lat som om du har Parkinson og ha konstant «maskeansikt». Alternativet er å godta at man får rynker, det er en del av det å være i live. 

Anonymkode: 42044...82d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotona laser smooth eye. 

Anonymkode: bb2c2...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette var ille- men erfaringsmessig kan kosthold utrette mye. 

Anonymkode: 9ec92...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke dette var ille- men erfaringsmessig kan kosthold utrette mye. 

Anonymkode: 9ec92...319

Kosthold fjerner ikke rynker. 

Anonymkode: bb2c2...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er fare for å få «heng» under øyet om botox settes der. Ville ha oppsøkt en profesjonell hudklinikk (type Colosseum e.l) og fått råd/veiledning der. Min personlige mening er at botox sjelden blir fint og naturlig..man får forandret den naturlige mimikken i ansiktet. Tror det har kommet andre, mye bedre tiltak ifht rynker på markedet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? (Du kan umulig være noe gammel).
Du har jo nesten ikke rynker?
Det er helt vanlig at huden folder seg litt rundt øynene når man smiler - noe du gjør på bildet. Dette skjer hos alle, uansett alder. Jeg synes ikke "rynkene" dine er noe du skal tenke på i det hele tatt!

Når rynkene først har dukket opp, spesielt rundt øynene, er det lite man kan gjøre. Man kan forhindre at de blir værre med diverse hudprodukter og solfaktor osv. Man kan også gjøre dem litt mindre synlige med f.eks fuktserum, retanol kremer og kremer som "plumper" og eksfolierer osv.
Hvis man virkelig vil ha effekt så er det laser som gjelder, så vidt jeg har forstått. Selv synes jeg mange som behandler øyerynkene sine fort blir seende kunstige ut. Rynker er vakkert!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.6.2019 den 12.04, Hjertefisk skrev:

Hvor gammel er du? (Du kan umulig være noe gammel).
Du har jo nesten ikke rynker?
Det er helt vanlig at huden folder seg litt rundt øynene når man smiler - noe du gjør på bildet. Dette skjer hos alle, uansett alder. Jeg synes ikke "rynkene" dine er noe du skal tenke på i det hele tatt!

Når rynkene først har dukket opp, spesielt rundt øynene, er det lite man kan gjøre. Man kan forhindre at de blir værre med diverse hudprodukter og solfaktor osv. Man kan også gjøre dem litt mindre synlige med f.eks fuktserum, retanol kremer og kremer som "plumper" og eksfolierer osv.
Hvis man virkelig vil ha effekt så er det laser som gjelder, så vidt jeg har forstått. Selv synes jeg mange som behandler øyerynkene sine fort blir seende kunstige ut. Rynker er vakkert!

Tusen takk for svar til både deg og alle sammen her.

Må si at tilbakemeldingene var veldig annerledes enn det jeg trodde de skulle være, i positiv forstand.

Nå syns jeg faktisk ikke det er så ille lengre, tok til meg det at når man smiler er der jo vanlig at huden rynker seg. 

Så jeg skal gå videre inn i sommeren og smile med de bollekinna jeg har 😄

TS

Anonymkode: 69d66...2fe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rynker under øynene og veldig tydelige kråketær. Også smilerynken ved munnen er ganske definerbar. Altså på siden, der enkelte har smilehull. Jeg kommer ikke til å prøve botox eller andre behandlinger, rynkene er meg og jeg synes ofte folk som bruker botox blir seende mindre sjarmerende ut. Kjenner flere som bruker det så har tenkt over at folk jeg kjenner mister litt av sjarmen. Det har nok noe med ansiktsmimikken å gjøre. Jeg har et ansikt som til tross for rynkene ser ganske barnslig ut og blir ofte tatt for å være yngre enn jeg er. Er redd jeg ikke hadde blitt tatt så seriøst i arbeidslivet om jeg hadde fjernet rynkene, jeg hadde sett mindre klok ut. 

Anonymkode: a5350...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på sidene fjernes med botox. Rett under øyet kan nok bli bedre er en kjemisk peel som er spesiallaget til øyepartiet. Me line tror jeg har en egen peel ( salongbehandling )

Anonymkode: 23d2c...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arwen Undómiel

For ca. 5 år siden fikk jeg beskjed om å begynne å bruke øyekrem. Bruker det hver dag og det hjelper. Må bare være tålmodig.  :) 

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 1.09, AnonymBruker skrev:

Jeg har rynker, spesielt en fremtredende, under øynene jeg gjerne vil bli kvitt.

Jeg er slank, men har «bollekinn», og når jeg smiler kommer det en del rynker under øynene.

Hvilken behandling er best? Botox?

Eller blir det rart om jeg fjerner rynkene? Er så i tvil, men de plager meg veldig.

66784EE8-37B6-4364-B4F0-99A2F611896B.jpeg

Anonymkode: 69d66...2fe

Endring av diett til et mye sunnere kosthold. Vekk med kaffe og sukker, inn med andre ting.

Anonymkode: 95584...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...