Gå til innhold

Eksen min tok med seg barnet vårt på tinderdate


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Det har snart vært slutt i 2 år og vi har et bra samarbeid. 

I dag fant jeg ut at barnefar tok med seg datteren vår på tinderdate med en dame som også har barn, og de tilbrakte hele dagen sammen. Når jeg snakket med barnet for å si god natt fortalte hun ivrig om en jente hun hadde lekt med i dag som var hennes nye bestevenn og de hadde hatt det så gøy sammen. Barnefar la det hele frem som at dette var noen de tilfeldigvis hadde møtt på en lekeplass, men jeg har funnet ut at det ikke er tilfellet. 

At far går på date og treffer nye damer har jeg et avslappet forhold til. Men ikke at han introduserer ukjente damer han ikke kjenner for vårt barn med engang. Han hadde klikket på meg om jeg hadde gjort det samme og vi har hele veien vært enige om at barnet vårt ikke skal introduseres for potensielle partnere før det har gått noe tid og at den andre har fått beskjed om det. Han kan selvsagt drite i det og gjøre som han vil, men jeg føler meg lite respektert som mor 

Hvordan hadde du reagert? Ja det kan hende at dette blir den store kjærligheten, men også at hun blir en av mange, og at han kommer til å gå på date med utallige damer før han finner en å dele livet med. Han har 22-23 dager i mnd han kan være singel og gå på dates. Forstår ikke helt at han MÅ gå på tinderdate de dagene han først er med vår datter

 

Anonymkode: 42966...64f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at det ikke er tilfeldig?

Ikke bra at far introduserer nybdame så fort, men så lenge barnet fortsatt tror det er tilfeldig og det går rolig for seg fra nå ser jeg ikke problemet :) 

Anonymkode: 399a2...d61

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har kvinnelig intuisjon. Jeg får alltid masse snapper, i dag fikk jeg 0. De var i samme by som meg og han spør alltid om jeg vil bli med når de først er her (han bor 1,5 time unna m.ferge) og det gjorde han ikke i dag. Og barnet vårt sa at de hadde gått tur sammen med hun jenten. Det stusset jeg over, og spurte om et fremmed barn bare hadde fulgt etter de 🤦‍♀️ (De var på fjellet)

Hun sa hva barnet het og da jeg spurte hvor gammel hun var sa barnefar at han ikke visste det fordi det bare var en hun hadde lekt med på samme lekeplass. 

Så ser jeg at han nylig har blitt venn med en dame på facebook som har en datter med samme navn. Da var det enkelt å legge to og to sammen. 

 

Anonymkode: 42966...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er paranoid. Dessuten, hvilken skade gjør det at datteren deres har brukt noen timer av livet sitt på å leke med et barn hun ikke vet at er datter av en dame faren hennes kanskje eller kanskje ikke har sendt noen meldinger med på tinder, så lenge ikke jenta involveres i det? 

Anonymkode: b0915...1f3

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har kvinnelig intuisjon. Jeg får alltid masse snapper, i dag fikk jeg 0. De var i samme by som meg og han spør alltid om jeg vil bli med når de først er her (han bor 1,5 time unna m.ferge) og det gjorde han ikke i dag. Og barnet vårt sa at de hadde gått tur sammen med hun jenten. Det stusset jeg over, og spurte om et fremmed barn bare hadde fulgt etter de 🤦‍♀️ (De var på fjellet)

Hun sa hva barnet het og da jeg spurte hvor gammel hun var sa barnefar at han ikke visste det fordi det bare var en hun hadde lekt med på samme lekeplass. 

Så ser jeg at han nylig har blitt venn med en dame på facebook som har en datter med samme navn. Da var det enkelt å legge to og to sammen. 

 

Anonymkode: 42966...64f

Og hvor kommer tinderdate fra? Din intuisjon som spesifikt fortalte deg at det var tinder? 😂

Anonymkode: 9c906...8b0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er paranoid. Dessuten, hvilken skade gjør det at datteren deres har brukt noen timer av livet sitt på å leke med et barn hun ikke vet at er datter av en dame faren hennes kanskje eller kanskje ikke har sendt noen meldinger med på tinder, så lenge ikke jenta involveres i det? 

Anonymkode: b0915...1f3

Enig, det har da null å si. Det høres mest ut som om du er sjalu. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet har hatt en kjekk dag, kost med med å leke og hatt en ansvarlig forelder til å passe å seg, hva er problemet? For alt datteren din vet er faren og damen venner. Null stress. 

Anonymkode: 193f4...ad3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du dessverre ikke styre over. Han bryter ikke loven heller, selv om det helt sikkert ikke er bra for barnet å møte mange kjærester. Jeg ser ikke hvordan en playdate i dette tilfelle kan skade. Barnet tenker nok ikke over det slik dere voksne gjør. Det er forskjell på å møtes på en slik måte og gjøre noe gøy med barna, fremfor at et nytt kvinnfolk flytter inn hos han annenhver mnd. Evt å få introdusert en ny stemor ofte. 

Jeg hadde nok kjent på deg selv, men det er egentlig ikke noen big deal. Så lenge barnet har det gøy og ikke skjønner greia, hadde jeg ikke hengt meg opp i det. 

Anonymkode: e04fe...60e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke kjærester etter ett møte, tviler på at det var sex på første date når ungene var med. 

Anonymkode: 0b173...046

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Det har snart vært slutt i 2 år og vi har et bra samarbeid. 

I dag fant jeg ut at barnefar tok med seg datteren vår på tinderdate med en dame som også har barn, og de tilbrakte hele dagen sammen. Når jeg snakket med barnet for å si god natt fortalte hun ivrig om en jente hun hadde lekt med i dag som var hennes nye bestevenn og de hadde hatt det så gøy sammen. Barnefar la det hele frem som at dette var noen de tilfeldigvis hadde møtt på en lekeplass, men jeg har funnet ut at det ikke er tilfellet. 

At far går på date og treffer nye damer har jeg et avslappet forhold til. Men ikke at han introduserer ukjente damer han ikke kjenner for vårt barn med engang. Han hadde klikket på meg om jeg hadde gjort det samme og vi har hele veien vært enige om at barnet vårt ikke skal introduseres for potensielle partnere før det har gått noe tid og at den andre har fått beskjed om det. Han kan selvsagt drite i det og gjøre som han vil, men jeg føler meg lite respektert som mor 

Hvordan hadde du reagert? Ja det kan hende at dette blir den store kjærligheten, men også at hun blir en av mange, og at han kommer til å gå på date med utallige damer før han finner en å dele livet med. Han har 22-23 dager i mnd han kan være singel og gå på dates. Forstår ikke helt at han MÅ gå på tinderdate de dagene han først er med vår datter

 

Anonymkode: 42966...64f

Hvordan vet du at det var en tinderdate og ikke playdate for barna? For alt du vet så kan det være ei gamel venninne som han har fått kontakt med igjen. Og si rett ut at det er bestemt en tinderdate utifra den lille infoen du har og gå rett gjennpm myra. For at fossen skal kunne renne og en dam skal bli til så må det regne. Her er det absolutt ingenting av det. Tror du ikke på han så får du be han om legge fram messenger samtalen. Men dette har du så ifall ikke noe krav på om han sier nei.

Anonymkode: 04dbd...f86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg nok opp i det fordi at han ikke ærlig, korrigerer barnet når hun snakker sant, og hadde blitt lynings om jeg gjorde det samme. Som jeg skrev lenger oppe, han kan selvfølgelig drite i avtalen vi hadde og gjøre som han vil. Takk for svar 😊

Og for the record, jeg er ikke sjalu. Var jeg som gjorde det slutt og jeg misunner ikke den neste kjæresten han kommer til å få. Har aldri hatt det så jævlig som de årene vi var sammen og det var helt magisk å bli singel igjen

Anonymkode: 42966...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henger meg nok opp i det fordi at han ikke ærlig, korrigerer barnet når hun snakker sant, og hadde blitt lynings om jeg gjorde det samme. Som jeg skrev lenger oppe, han kan selvfølgelig drite i avtalen vi hadde og gjøre som han vil. Takk for svar 😊

Og for the record, jeg er ikke sjalu. Var jeg som gjorde det slutt og jeg misunner ikke den neste kjæresten han kommer til å få. Har aldri hatt det så jævlig som de årene vi var sammen og det var helt magisk å bli singel igjen

Anonymkode: 42966...64f

Altså, man kjenner jo folk. Man legger sammen to og to, og vet hvem man har med å gjøre. Hver gang jeg har mistenkt noe slikt, at noen prøver å skjule noe for meg, gjør noe de ikke skal, bryter avtaler o.l. så har det stemt. Det skjer ikke ofte, men det skjer. Har ikke noe problem med å tro at det du mistenker stemmer. Du sitter ikke og spekulerer i om jorda er flat, du snakker om et menneske du kjenner godt, og som har (brutt) sine vaner. 

Jeg hadde krevd å få sannheten, og sagt at jeg ikke ønsker å sitte tilbakelent og se på at vårt gode og åpne samarbeid forvitrer på denne måten. Hvis han først går over slike grenser kan ting skeie ut, og plutselig har barnet to foreldre som gjør stikk motsatt av hverandre og som ikke lenger har en god tone.

Anonymkode: 3a0c6...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har belegg for å si at det er en tinderdate. Skjønner ikke helt hvorfor dere henger dere opp i hvordan jeg kan vite det. Jeg har mine grunner uten at jeg trenger å utbrodere det her. 

Jeg vet også at de ikke er gamle venner osv.

Alle er forskjellige. Jeg kommer i allefall til å kjøre samme stil, og ikke ha hverken besøk av fremmede folk her når hun er hjemme og sover, eller la henne treffe noen som det kanskje kan bli noe med før jeg selv har blitt bedre kjent med personen. 😊 Og når det skjer at jeg treffer noen og det har gått litt tid,  jeg vil at hun skal møte ham, skal jeg ut av respekt for faren hennes si det til ham i forkant, både fordi det for meg er det riktige å gjøre, og også fordi jeg ikke vil at han skal høre det fra vårt barn. Men det er meg. 

God natt

 

Anonymkode: 42966...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magefølelsen din er mest sannsynlig korrekt. Helst dust av han, men gjort er gjort. Hva med å bare ta en litt overlegen tone neste gang han henter ungen og be han la være å bruke ungen som agn for å få seg ny dame. 

Anonymkode: 9f1e5...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt både sur og irritert. Dating får foregå uten barn. Trodde det var en selvfølge for alle. 

Anonymkode: cf0f7...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er råttent gjort av han. Man introduserer ikke barnet for en date samme dagen som man selv møter de for første gang.. Veldig trasig for datteren din om hun og den nye «bestevenninna» leker mer sammen og blir knyttet til hverandre, før det kanskje ender opp i brudd for barnefar og tinderdaten.

Anonymkode: 99317...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at barna var med og de gikk på tur så syntes jeg du overreagerer litt. 

 

Anonymkode: 99f55...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet.  De møtes og går tur med barna og barna har det fint.  Kanskje møtes de igjen,  kanskje ikke.  Vil ikke karakterisere dette som at far introduserer nye kjærester.  Man trenger ikke unngå å møte folk selv om man har barn.  Barn tar ikke skade av å møte nye mennesker.  Synes ts overdramatiserer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv to barn og av og til har jeg møtt mannlige venner ute (feks tivoli). Kun venner, det ikke har skjedd eller kommer til å skje noe mere med! Menn som ikke barna har møtt før. De har også barn. Krise? Burde jeg informert barnefar? Du overreagerer maksimalt mener jeg. Så lenge de ikke har hatt en middagsdate med vin og sex foran barna ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 37813...277

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...