Gå til innhold

Troen på at Gud skapte verden, vs. Darwins teori


Gjest livetsgrubel

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg vet ikke, men jeg tror f.eks at ikke vi mennesker stammer fra en sjimpansestamfar eller urangotang f.eks. Så jeg annerkjenner ikke det. Tror ikke du skjønte poenget mitt. Tar sikkert feil.

Evolusjon sier ikke det. Vi har felles avstamning altså på et tidspunkt var vi samme populasjon. Så delte denne populasjon i flere deler og gav opphavet til oss og sjimpanse (og flere)

Det har aldri vært foreslått at vi har en sjimpanse-far (eller noe far av hvilken som helst ape vi kjenner i dag).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arwen Undómiel
På ‎23‎.‎06‎.‎2019 den 22.00, Midgard skrev:

Evolusjon sier ikke det. Vi har felles avstamning altså på et tidspunkt var vi samme populasjon. Så delte denne populasjon i flere deler og gav opphavet til oss og sjimpanse (og flere)

Det har aldri vært foreslått at vi har en sjimpanse-far (eller noe far av hvilken som helst ape vi kjenner i dag).

Du forstår ikke poenget mitt!

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arwen Undómiel said:

Du forstår ikke poenget mitt! Apene og vi mennesker har samme stamfar og det er Gud. Det tror jeg hvert fall!

Men Gud er jo kvinne. Så det må i så fall bli stammor.

Anonymkode: cab9d...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg vet ikke, men jeg tror f.eks at ikke vi mennesker stammer fra en sjimpansestamfar eller urangotang f.eks. Så jeg annerkjenner ikke det. Tror ikke du skjønte poenget mitt. Tar sikkert feil.

Er denne i slekt med gurillaen?

Anonymkode: 6c50d...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev:

Du forstår ikke poenget mitt! Apene og vi mennesker har samme stamfar og det er Gud. Det tror jeg hvert fall!

vel, du tror at gud er en organisme av kjøtt og blod og dermed DNA. 

Jeg tror ikke du ser implikasjon av det du sier du tror på. 

Jeg kan liksom ikke ta deg bokstavelig da det ikke gir noen mening what so ever. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men Gud er jo kvinne. Så det må i så fall bli stammor.

gud må være tvekjønnet for å å gi avkom av to forskjellige kjønn som da går sammen for å danne menneskeheten. 

Det blir liksom ganske så absurd og vanskelig løsning i forhold til evolusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok de som tror på evelusjon, kommer fiskene opp på land og lærer å puste?? Og det ble oss?? 

Anonymkode: cfe3c...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok de som tror på evelusjon, kommer fiskene opp på land og lærer å puste?? Og det ble oss?? 

Anonymkode: cfe3c...530

sier du at fiskene ikke kan puste ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livetsgrubel
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok de som tror på evelusjon, kommer fiskene opp på land og lærer å puste?? Og det ble oss?? 

Anonymkode: cfe3c...530

Er det jeg sliter med å tro. Jeg sliter også litt med troen på Gud. Det blir utenfor tema, men nå som det i helgen har vært Pride. I en kristen gruppe har de lagt ut om at Pride er ett endetidstegn. De mener det er ett endetidstegn fordi det før endedagen vil skje mye syndig, og at dyrets tegn vil vises mye. Dette med chip, strekkoder med tallet 6, og også det med Prideflagget som har seks farger , men hadde syv før. Tallet 6 går visst igjen. Det var også skrevet mye stygt om homofili , de var ikke imot homofile, men homofili var en synd. Jeg ble provosert av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, livetsgrubel skrev:

På land nei...?

Mudskipperene kan "puste" luft. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på bibelen, på oppstandelsen og lignende, men jeg er religiøs. Jeg tror at det finnes noe større enn oss mennesker - noe som har skapt oss og noe som påvirker oss som lever. 

Det som er viktig her er at jeg sier at jeg TROR. Jeg viser ikke til forskning eller noen trosretning, men felles for oss alle troende er at vi erkjenner at vi ikke vet, men vi TROR. 

Jada, jeg vet det er mange kristne/muslimer/andre som opptrer på en helt annen måte, blant annet for å søke makt, undertrykke og annet.. Disse støtter jeg selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nooni skrev:

et som er viktig her er at jeg sier at jeg TROR. Jeg viser ikke til forskning eller noen trosretning, men felles for oss alle troende er at vi erkjenner at vi ikke vet, men vi TROR. 

Det er slettes ikke noe alle troende har til felles, tvert i mot. Min erfaring er at du er en av de få som erkjenner at du ikke vet. Bare i denne tråden finner du troende som vet.

Men flott at du erkjenner det faktum at du ikke vet, men hvorfor ikke bare holde seg der. At man ikke vet er ikke noe skam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Midgard skrev:

Det er slettes ikke noe alle troende har til felles, tvert i mot. Min erfaring er at du er en av de få som erkjenner at du ikke vet. Bare i denne tråden finner du troende som vet.

Men flott at du erkjenner det faktum at du ikke vet, men hvorfor ikke bare holde seg der. At man ikke vet er ikke noe skam.

Jeg holder meg der, jeg tror - jeg vet ikke. 

Når det kommer til andre trosretninger bare understreker jeg at det kalles TROSretninger. At det finnes mange idioter som  mener å vite/ha svaret - vel at disse idiotene finnes er ikke min feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, livetsgrubel skrev:

Er det jeg sliter med å tro. Jeg sliter også litt med troen på Gud. Det blir utenfor tema, men nå som det i helgen har vært Pride. I en kristen gruppe har de lagt ut om at Pride er ett endetidstegn. De mener det er ett endetidstegn fordi det før endedagen vil skje mye syndig, og at dyrets tegn vil vises mye. Dette med chip, strekkoder med tallet 6, og også det med Prideflagget som har seks farger , men hadde syv før. Tallet 6 går visst igjen. Det var også skrevet mye stygt om homofili , de var ikke imot homofile, men homofili var en synd. Jeg ble provosert av det.

Jeg deler din oppfatning.

Nå er dette med endetiden noe som kommer nærmest årlig i kristendommens historie så det er veil ikke noen grunn til å hamstre hermetikk av den grunn.  

Det er uansett trist å se slike personer selverklære seg som konger på den moralske høyborg. De er det motsatte i mine øyne.

 

btw. Jeg mener at det originale Pride flagget hadde 8 farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.6.2019 den 23.47, Midgard skrev:

Jeg deler din oppfatning.

Nå er dette med endetiden noe som kommer nærmest årlig i kristendommens historie så det er veil ikke noen grunn til å hamstre hermetikk av den grunn.  

Det er uansett trist å se slike personer selverklære seg som konger på den moralske høyborg. De er det motsatte i mine øyne.

 

btw. Jeg mener at det originale Pride flagget hadde 8 farger.

Endetiden kan du lese i bibelen om. Det står det om den. Vet ikke hvilke kristne du snakker om når du har hørt de snakke om endetiden eller hva de har sagt. De fleste mener ikke at endetiden er det og det året, men tiden vi lever i. Det er helt klart ikke lenge til. Det kan være i år men også det kan være 10-20 år til. 

Det er mer komplisert enn at man bare tror at det er i år. Det er mye tegn ute å går som står i bibelen. Det som står der skjer nå og har skjedd de siste årene. Derfor er det ikke lenge til enden. Men hvor mange år eller hvor få dager vet vi ikke. Men vi er nærmere den enn noen gang. Selvsagt på grunn av tegnene som står i bibelen vi skal se etter. Det er bare Gud som vet hvilke dag Jesus kommer for å hente sine. Ikke en gang Jesus vet dette. 

Anonymkode: e515c...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livetsgrubel
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endetiden kan du lese i bibelen om. Det står det om den. Vet ikke hvilke kristne du snakker om når du har hørt de snakke om endetiden eller hva de har sagt. De fleste mener ikke at endetiden er det og det året, men tiden vi lever i. Det er helt klart ikke lenge til. Det kan være i år men også det kan være 10-20 år til. 

Det er mer komplisert enn at man bare tror at det er i år. Det er mye tegn ute å går som står i bibelen. Det som står der skjer nå og har skjedd de siste årene. Derfor er det ikke lenge til enden. Men hvor mange år eller hvor få dager vet vi ikke. Men vi er nærmere den enn noen gang. Selvsagt på grunn av tegnene som står i bibelen vi skal se etter. Det er bare Gud som vet hvilke dag Jesus kommer for å hente sine. Ikke en gang Jesus vet dette. 

Anonymkode: e515c...e14

Hva tenker du skjer når han henter sine ??? Med barna våre og med oss ?? Jeg vil jo ikke miste mine barn. Hva tenker du skjer med meg om jeg ikke tror? Helvete??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livetsgrubel
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endetiden kan du lese i bibelen om. Det står det om den. Vet ikke hvilke kristne du snakker om når du har hørt de snakke om endetiden eller hva de har sagt. De fleste mener ikke at endetiden er det og det året, men tiden vi lever i. Det er helt klart ikke lenge til. Det kan være i år men også det kan være 10-20 år til. 

Det er mer komplisert enn at man bare tror at det er i år. Det er mye tegn ute å går som står i bibelen. Det som står der skjer nå og har skjedd de siste årene. Derfor er det ikke lenge til enden. Men hvor mange år eller hvor få dager vet vi ikke. Men vi er nærmere den enn noen gang. Selvsagt på grunn av tegnene som står i bibelen vi skal se etter. Det er bare Gud som vet hvilke dag Jesus kommer for å hente sine. Ikke en gang Jesus vet dette. 

Anonymkode: e515c...e14

Å står det at det er tegn vi faktisk skal se etter?? Hva tenker du om å leve evig? Vil du det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, livetsgrubel skrev:

Hva tenker du skjer når han henter sine ??? Med barna våre og med oss ?? Jeg vil jo ikke miste mine barn. Hva tenker du skjer med meg om jeg ikke tror? Helvete??

Barn blir nok hentet og ja. De som ikke tror blir ikke hentet. Gud er rettferdig så Jesus henter de som skal bli hentet. Om du velger å ikke tro blir du igjen på jorden. Det kommer til å skje store naturkatastrofer som en ikke kan tenke seg til en gang, krig osv.. Om du ikke dør av det rett etter de kristne har blitt hentet kan du fremdeles få evig liv, men sa må du velge Gud uansett hvor hardt det blir her på jorden. Satan skal herske en periode og det kommer til å bli den mest grusomme tiden i hele menneskehetens historie. Verre enn hva en ka se for seg noen gang at det kan bli. 

1 time siden, livetsgrubel skrev:

Å står det at det er tegn vi faktisk skal se etter?? Hva tenker du om å leve evig? Vil du det??

Ja, det står om tegn vi skal se etter. 

Jeg vil leve evig. Det som venter oss i det evige liv blir så fantastisk. Det kommer til å bli evig kjærlighet og glede. Ingenting vondt eller ondt skal være mer. Det er enten Jesus eller Satan. Himmelen eller helvete. 

 

Anonymkode: e515c...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...