Gå til innhold

Troen på at Gud skapte verden, vs. Darwins teori


Gjest livetsgrubel

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er godt å se at det finnes folk på KG som kan determinere hvorvidt folk går på universitetet eller ikke.

Flinke folk, dette. Rett og slett helproffe.

Anonymkode: 6c50d...226

Ble du såret nå.. Vel kanskje det fåt deg til å studere bedre. 

Nå noen slenger ut kunnskapsløst  søppel, er det faktisk det mest redelige å avsløre det, for alle parter men spesielt for den kunnskapsløse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg tror på mye vitenskap og synes det er veldig spennende og interessant. Den har flyttet oss fremover på mange måter. Jeg tror Gud eksiterer. Som vitenskapsmannen Hawkings sa, så er det meste i livet usynlig, Gud også for de fleste.

Det er ikke lett å forstå alt i bibelen, men man må tenke litt utenfor boksen, mens man leser, og prøve å forstå og ikke minst tro..

Jeg er ikke enig i Darwin om alt og at vi kommer fra apene, jeg tror Gud skapte verden! Men jeg kan være enig i noe av hans vitenskap og synes det er spennede og interessant, har ikke ett vondt ord om Darwin.

Så ironsik at du bruker Hawkins som eksempel da han ikke trodde på gud.

btw så sa Darwin ikke noe om at vi stammer fra apene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel
På ‎23‎.‎06‎.‎2019 den 14.08, Midgard skrev:

Så ironsik at du bruker Hawkins som eksempel da han ikke trodde på gud.

btw så sa Darwin ikke noe om at vi stammer fra apene.

Jeg har respekt for at Hawkings ikke tror!  Mange vitenskapsmenn gjør ikke det. De om det og det har jeg respekt for.

Jeg trodde at Darwin også trodde på at vi stammer fra apene, ikke vet jeg, han har mye interessante teorier. Kan være ening i mye. :)

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Midgard skrev:

Ble du såret nå.. Vel kanskje det fåt deg til å studere bedre. 

Nå noen slenger ut kunnskapsløst  søppel, er det faktisk det mest redelige å avsløre det, for alle parter men spesielt for den kunnskapsløse. 

Slike oppegående folk burde da visst at jeg aldri har ytret et ord om å studere noe.

Ser ut som kunnskapen du har om folk her inne glipper ganske så mye...mulig du er kunnskapsløs...

Anonymkode: 6c50d...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som kunnskapen du har om folk her inne glipper ganske så mye...mulig du er kunnskapsløs...

Du er velkommen til å påpeke hva og hvorfor.

Jeg vil ikke svare med at jeg har gått på universitet og ferdig med det liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjonsteorien er det eneste som er fakta. Ganske enkelt spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg har respekt for at Hawkings ikke tror på Gud. Mange vitenskapsmenn gjør ikke det. De om det og det har jeg respekt for.

Jeg trodde at Darwin også trodde på apene, ikke vet jeg, han har mye interessante teorier. Kanskje han har rett om bigbang, bare at det var Gud som skapte det! :)

Darwin la aldri frem at vi stammer fra apene. Han la heller aldri frem noe om bigbang, som meg bekjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBrukerrr skrev:

Evolusjonsteorien er det eneste som er fakta. Ganske enkelt spørsmål. 

Når jeg nå allerede er i "bitche" modus ;) 

Evolusjon er fakta, og den forklares gjennom Evo.t.

Evo.t per se er ikke og kan aldri bli fakta. Det er en vitenskapelig teori, en forklaringsmodell. 

Edit:

På den måten kan man egentlig si at Evolusjon er både fakta og en teori. 

Og med teori mener man notjustatheory

Endret av Midgard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg har respekt for at Hawkings ikke tror på Gud. Mange vitenskapsmenn gjør ikke det. De om det og det har jeg respekt for.

Jeg trodde at Darwin også trodde på apene, ikke vet jeg, han har mye interessante teorier. Kanskje han har rett om bigbang, bare at det var Gud som skapte det! :)

Hvorfor snakker du om Darwin når du tydeligvis ikke vet noe som helst om hans teorier?.

Anonymkode: a6abf...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva ideer du tillegger deg å tro er sannheten, da dette er på det mentale nivå. 

Hva som betyr noe er hva mening livet gir deg, og ikke hvordan du tenker og vil forklare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt overbevist om at vi er skapt. Har null tro på evolusjonsteorien. Det betyr selvfølgelig at jeg har et annet syn på både verden og vitenskapen enn folk flest, men jeg kjenner flere som deler mitt syn.

Anonymkode: ca6c1...fdb

Har du noe bevis på det, annet enn at du er «overbevist»?

Anonymkode: 45243...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker du om Darwin når du tydeligvis ikke vet noe som helst om hans teorier?.

Anonymkode: a6abf...b8d

Hva vet du om det? jeg har lest om ham og vet om litt av det han beretter. Mulig jeg blander ulike vitenskaps menns teorier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle religioner har en skapelsesberetning. Det er myter om hvor vi kommer fra.  Kristendommen sin går det an å tro på dersom man legger godviljen til og ser på det som en myte og ikke bokstavlig. Rekkefølgen over veldig lang tid er jo ikke så borti staur og vegger.

Evolusjonsteorien, sier dere. Hvilken?

Og Darwin hadde ikke rett i alle sine teorier.

Vitenskapsmenn spør etter bevis. Det er vitenskap

Det du bare tror på kan ikke bevises. Kunne du ha bevist det du tror på, så er det ikke en tro lenger, men vitenskap

Når vitenskapsfolk setter vitenskap opp mot tro, så "vinner" vitenskapen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Nietsoj skrev:

Evolusjonsteorien, sier dere. Hvilken?

Nå er det bare én, så det er ikke så vanskelig å velge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Nietsoj skrev:

Og Darwin hadde ikke rett i alle sine teorier.

Nei, men han hadde rett bl.a m.t.p evolusjon og platetektonikk. Og det er pretty darn good for en enkel person helt "alene" rundt 1800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg tror på mye vitenskap og synes det er veldig spennende og interessant. Den har flyttet oss fremover på mange måter. Jeg tror Gud eksiterer. Som vitenskapsmannen Hawkings sa, så er det meste i livet usynlig, Gud også for de fleste.

Det er ikke lett å forstå alt i bibelen, men man må tenke litt utenfor boksen, mens man leser, og prøve å forstå og ikke minst tro..

Jeg er ikke enig i Darwin om alt og at vi kommer fra apene, jeg tror Gud skapte verden! Men jeg kan være enig i noe av hans vitenskap og synes det er spennede og interessant, har ikke ett vondt ord om Darwin.

Vi kommer ikke fra apene. Men vi har felles stamfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arwen Undómiel
På ‎23‎.‎06‎.‎2019 den 21.30, Lutetium 71 skrev:

Vi kommer ikke fra apene. Men vi har felles stamfar.

Er enig her!

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg tror felles stamfar der er Herren Gud Den Allmektige.

Anerkjenner du felles avstamning mellom mennesket og sjimpansen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bli kjent med Jesus så får man vite det. Jeg trodde det at Gud skapte verden en gang. Men etter å ha blitt kjent med Gud mer og mer så får man vite det. Noe som ikke går ant å fjernes. Det er en viten en aldri kan bli tatt fra en fordi den er gutt til meg av Gud. Uansett hvor mye man vil da tro noe annet så vet man.

Om noen her aldri har prøvd å bli kjent med Jesus anbefaler jeg det på det sterkeste å prøve det uansett hvor lite en tror på Gud. Gud gir. 

Anonymkode: e515c...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...