Gå til innhold

Troen på at Gud skapte verden, vs. Darwins teori


Gjest livetsgrubel

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest og siterer deg ordrett: "Ikke annet enn at den som laget koden godt kunne ha laget løsningen på kødd:-)"

 

Anonymkode: 6c50d...226

Stemmer det..... godt kunne ha laget.....     

Hele poenget er at vi ikke vet. Jeg skriver ikke at det ble laget med tanke på å oppfylle en profeti.

For øvrig er vel profetien at et hvert menneske som skal handle må ha dyrets tegn enten i pannen eller på høyre hånd. EAN merket sier bare hvilket produkt det har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Joda, du skrev virkelig at det var på kødd. Om det er den beste forklaringen du har, er det fint liten vits å diskutere videre.

Poenget mit er at tallet 666 dukket opp som dyrets tall leeeeenge før det kom på strekkodene.

Og så "tilfeldigvis" ble tallet 666 på strekkodene...

Anonymkode: 6c50d...226

De strekene er ikke tall, men styrelinjer. Tallene er de andre strekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, linsejesus skrev:

De strekene er ikke tall, men styrelinjer. Tallene er de andre strekene.

Det kan man kalle de. Poenget er at de ser ut som tallet 6 sine linjer.

Anonymkode: 6c50d...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev:

666 er menneskenes tall.

Alle tall er menneskets tall. 

Anonymkode: 6c50d...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel
På ‎20‎.‎06‎.‎2019 den 12.43, Illuminatum skrev:

Jeg skrev vel ikke at det er kødd men at det ikke er noe bevis for sannhet i bibelen om det hadde stått 666 noe sted. Men som du kan se er det ikke hold i det du skriver.

666 står i min bibel og det står også at det er menneskenes tall. Sorry for at jeg gjentar meg.

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev:

666 står i min bibel og det står også at det er menneskenes tall. Sorry for at jeg gjentar meg.

"For it is a human number. Its number is 666"

Anonymkode: 6c50d...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frankie1985

Jeg er litt skeptisk til denne såkalte evulosjonsteorien, for ser man på for eksempel mennesket så er det allerede perfect, samme med dyr også, det finnes selvfølgelig ulike raser av både dyr og mennesker men de har alltid vært det samme, det er ikke sånn at mennesket ser annerledes ut idag enn før, det var andre litt side-raser av oss bare og en ting til med evulosjonsteorien som ikke stemmer er at vi utvikler oss personlighetsmessig over tid også, men tror ikke det stemmer heller for mennesket er så bevisst som det alltid har vært, samme med dyr også, det er ikke sånn at mennesket var dummere før, de utviklet kanskje dårligere teknologi men det er bare normal progresjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, frankie1985 skrev:

Jeg er litt skeptisk til denne såkalte evulosjonsteorien, for ser man på for eksempel mennesket så er det allerede perfect, samme med dyr også, det finnes selvfølgelig ulike raser av både dyr og mennesker men de har alltid vært det samme, det er ikke sånn at mennesket ser annerledes ut idag enn før, det var andre litt side-raser av oss bare og en ting til med evulosjonsteorien som ikke stemmer er at vi utvikler oss personlighetsmessig over tid også, men tror ikke det stemmer heller for mennesket er så bevisst som det alltid har vært, samme med dyr også, det er ikke sånn at mennesket var dummere før, de utviklet kanskje dårligere teknologi men det er bare normal progresjon

Perfekt katastrofe er vel mere treffende.

Det er vel ingenting med mennesket som er perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livetsgrubel
3 timer siden, Arwen Undómiel skrev:

666 står i min bibel og det står også at det er menneskenes tall. Sorry for at jeg gjentar meg.

Hvordan religion har du?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, livetsgrubel skrev:

Hvordan religion har du?!

Bibel = kristen

Anonymkode: b613f...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gjest frankie1985 skrev:

det er ikke sånn at mennesket var dummere før, de utviklet kanskje dårligere teknologi men det er bare normal progresjon

Nå er det uomtvistelig bevist at mennesket og sjimpansen en gang har vært en og samme populasjon. Denne var forskjellig fra den vi, både mennesket og sjimpansen, er som populasjon nå i dag. 

 - Var vi like smarte da ?

- Har vi fulgt normal utvikling og hva er denne forskjellig fra evolusjon

- Hvordan utvikling har sjimpanse fulgt, unormal ?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel
10 timer siden, livetsgrubel skrev:

Hvordan religion har du?!

Troende nok :) 

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Troende nok :) 

Eller troende til litt av hvert ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 11.27, Lillfrid skrev:

Dette er selvmotsigende.

Evolusjonsteorien er en TEORI. Jeg studerer på universitetsnivå, og forskerne selv innrømmer at det fremdeles er hull og svakheter i denne teorien. Denne tilnærmingen til jordens opprinnelse er bare det vitenskapen per dags dato finner mest sannsynlig. "Fakta" idag, men kanskje ikke om 50 år. 

Evolusjonsteorien er kun et forsøk på å forklare hvordan universet ble til, men svarer ikke på hvorfor og om det er noen større mening bak. 

Studerer du astrologi på dette såkalte universitetet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Studerer du astrologi på dette såkalte universitetet?

Han studerier neppe på noe universitet. I såfall burde både nøkkelkort og studielån inndras. 

Med dette mener jeg ikke være frekk. Men det at noen bruker en studieplass som akkreditering for sine meninger som at på til er så til de grader i mot alt et universitet står for, er egentlig ikke en bagatell. 

Vedkommende har ingen anelse hva en vitenskapelig teori er.

Vedkommende har ingen anelse hva evolusjonsteorien omhandler

Vedkommende vet ikke engang hva fakta er (og jeg tenker meg dette også gjelder for "bevis")

Det er direkte trist å se folk slenge ut slik kunnskapsløst søppel og så slenge på at man går på universitetet for at det på den måten skal være legitimitet i deg. 

Endret av Midgard
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Midgard skrev:

Han studerier neppe på noe universitet. I såfall burde både nøkkelkort og studielån inndras. 

Med dette mener jeg ikke være frekk. Men det at noen bruker en studieplass som akkreditering for sine meninger som at på til er så til de grader i mot alt et universitet står for, er egentlig ikke en bagatell. 

Vedkommende har ingen anelse hva en vitenskapelig teori er.

Vedkommende har ingen anelse hva evolusjonsteorien omhandler

Vedkommende vet ikke engang hva fakta er (og jeg tenker meg dette også gjelder for "bevis")

Det er direkte trist å se folk slenge ut slik kunnskapsløst søppel og så slenge på at man går på universitetet for at det på den måten skal være legitimitet i deg. 

H*n sier senere at h*n studerer på Norges Miljø og Biovitenskapelige Universitet, og mener h*n "ikke var presis nok i begrepsbruken" i det siterte innlegget. Jeg finner det veldig underlig. Når man studerer på det nivået der, burde man ha begrepsbruken spikret for lenge siden.. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Når man studerer på det nivået der, burde man ha begrepsbruken spikret for lenge siden.. ?

Og det er det vanskelig å være uenig i. Skulle det være at det hele er "slip of the tongue" (i mange på bedre uttrykk) så er det greit det. MEN, som du sier på dette nivået skal man;

  • være påpasselig med begrepsbruket,
  • evne til å ta til seg informasjon (spesielt motstridene info, som h*n har fått plenty av). 
  • evne til å søke opp informasjon i seriøse kilder

Det kan ikke akkurat bli topp karrakter her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

H*n sier senere at h*n studerer på Norges Miljø og Biovitenskapelige Universitet, og mener h*n "ikke var presis nok i begrepsbruken" i det siterte innlegget. Jeg finner det veldig underlig. Når man studerer på det nivået der, burde man ha begrepsbruken spikret for lenge siden.. ?

 

1 minutt siden, Midgard skrev:

Og det er det vanskelig å være uenig i. Skulle det være at det hele er "slip of the tongue" (i mange på bedre uttrykk) så er det greit det. MEN, som du sier på dette nivået skal man;

  • være påpasselig med begrepsbruket,
  • evne til å ta til seg informasjon (spesielt motstridene info, som h*n har fått plenty av). 
  • evne til å søke opp informasjon i seriøse kilder

Det kan ikke akkurat bli topp karrakter her.

Det er godt å se at det finnes folk på KG som kan determinere hvorvidt folk går på universitetet eller ikke.

Flinke folk, dette. Rett og slett helproffe.

Anonymkode: 6c50d...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel

Jeg tror på mye vitenskap og synes det er veldig spennende og interessant. Den har flyttet oss fremover på mange måter.

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...