Jump to content
AnonymBruker

Ekstremt dårlig kundeservice hos FeelUnique

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg handlet noe hos dem på salg, der originalprisen var to kroner over tollgrensa.

Salgsprisen var på rundt 280 kr, men de har likevel klart å merke pakken med originalprisen, og ikke det jeg betalte. Da jeg kom på postkontoret ble jeg avkrevd 255 kroner i toll og fortollingsavgift. 

Jeg synes det var litt i overkant å betale mer enn 500 kroner for en hårbørste, så jeg sendte dem en hyggelig e-post og spurte hvordan vi skulle løse saken. Ettersom det var de som hadde skrevet feil verdi på pakken, foreslo jeg at vi kunne la pakken gå i retur, og at de refunderte meg det jeg hadde betalt, eller at de sendte meg pakken på nytt med korrekt verdi. Jeg foreslo også at jeg kunne hente ut pakken nå, dersom de refunderte meg pengene for fortolling.

Jeg fikk til svar at dette var mitt eget problem, og at Feelunique fraskrev seg alt ansvar for det som har med toll og avgifter og gjøre. Det ser heller ikke ut som om de refunderer meg nå som pakken gikk i retur.

Jeg forstår i utgangspunktet at de ikke vil ta ansvar overfor alle de som handler på nett og ikke vet at de kan bli pålagt tollavgift. Men her er det jo de som har gjort en feil?! Jeg ville ikke ha fått noe tollkrav dersom de hadde merket pakken riktig.

En venninne har opplevd akkurat det samme hos Feelunique, og fikk samme svar. Jeg har vært lojal kunde i årevis, og har kjøpt alt av kosmetikk og hygieneprodukter via FU. Jeg har sikkert 100 bestillinger bak meg, men revurderer kundeforholdet mitt nå. Ikke på grunn av tollkravet, men på grunn av den enormt dårlige kundeservicen. 😐 👎

Er det noen som har tilsvarende erfaringer med FU? Ser at LookFantastic er billigere på en del varer, det spørs om jeg satser på dem i fremtiden.

Anonymkode: b7ee9...572

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har hatt samme problemet med en annen nettbutikk, der fikk jeg et tollkrav digitalt direkte fra tollvesenet/posten. Dokumenterte hva jeg faktisk hadde betalt og slapp dermed å betale toll. Dette var på varer med verdi på over 350kr, men som jeg ikke hadde betalt den summen for. Du kan jo ta kontakt me tollvesenet/posten og høre med de, eventuelt fortolle slike forsendelser selv. 

Anonymkode: 5173d...989

Share this post


Link to post
Share on other sites
SupaWoman

Man kan handle for 350 kr uten å få toll og moms på toppen, så skjønner ikke hvordan dette har skjedd. Handlet hos de flere ganger men holdt meg under 350, aldri fått regning etterpå på toll og moms.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snop

Tror dessverre de gjør det klart at de ikke er ansvarlig for toll og moms når man bestiller. Men er enig i at de burde være litt mer runde i kantene når de har skrevet feil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt samme problemet med en annen nettbutikk, der fikk jeg et tollkrav digitalt direkte fra tollvesenet/posten. Dokumenterte hva jeg faktisk hadde betalt og slapp dermed å betale toll. Dette var på varer med verdi på over 350kr, men som jeg ikke hadde betalt den summen for. Du kan jo ta kontakt me tollvesenet/posten og høre med de, eventuelt fortolle slike forsendelser selv. 

Anonymkode: 5173d...989

TS her. Vet at det går an å få refundert deler av summen fra posten. Da jeg pratet med dem på telefon sa de at jeg fikk refundert moms, men ikke kostnaden for forenklet tollbehandling. Det er jo en vesentlig del av summen.

Jeg synes ikke at det er riktig at jeg som kunde skal fortolle selv, man må kunne forvente at store kommersielle aktører klarer å sette riktig verdi på pakken. Det er heller ikke riktig at posten skal bruke ressurser på å rydde opp i slike saker. En ting er privatpersoner som selger ting via Etsy etc., men man må kunne forvente at de store aktørene er ryddige.

Anonymkode: b7ee9...572

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Les på toll.no hvordan du skal få tilbake penger for fortolling på pakker som returneres. 

Ellers kunne du dokumentert betalingen før du hentet pakken og fått slettet ekstrakostnadene. 

Feelunique.com har jeg fått utmerket service hos, men jeg prøver å handle i Norske butikker for å få varene raskere. 

Anonymkode: 374fe...132

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, SupaWoman skrev:

Man kan handle for 350 kr uten å få toll og moms på toppen, så skjønner ikke hvordan dette har skjedd. Handlet hos de flere ganger men holdt meg under 350, aldri fått regning etterpå på toll og moms.

TS her. Jeg bestilte en vare som kostet 360 kr opprinnelig, men som var nedsatt til 280 kr. De skrev 360 kroner på pakken, ikke 280 kroner som jeg betalte. Dermed fikk jeg regning på moms og toll.

Jeg skjønner for så vidt at de ikke vil refundere toll og moms, men når de får varen i retur burde de kunne refundere meg for den. Det virket som om det var helt uaktuelt. 

Årsaken til at jeg lager en tråd om dette er at det snart er sommersalg, og det kan bli dyrt for mange dersom de insisterer på å skrive fullpris på pakkene. 

Anonymkode: b7ee9...572

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les på toll.no hvordan du skal få tilbake penger for fortolling på pakker som returneres. 

Ellers kunne du dokumentert betalingen før du hentet pakken og fått slettet ekstrakostnadene. 

Feelunique.com har jeg fått utmerket service hos, men jeg prøver å handle i Norske butikker for å få varene raskere. 

Anonymkode: 374fe...132

TS her. Jeg ringte selvfølgelig både til tollvesenet og Posten, men de sa at jeg ikke kunne få slettet hele kravet. Jeg måtte fortsatt betale for fortolling, selv om det er F. U. som har gjort en feil. Prisen for fortolling utgjør rundt halvparten av kravet jeg har fått. 

Har jobbet med opplæring i kundeservice i en stor bedrift, og det er ikke god kundeservice å la kunden rydde opp når man har gjort en feil. Dersom man ikke klarer å rette opp, bør man i det minste beklage feilen. F.U. gjorde ingen av delene, men sa at det var mitt ansvar som kunde. 

Jeg ba i utgangspunktet om å få refundert det jeg hadde betalt for varen når de fikk den i retur. Som et alternativ foreslo jeg at de refunderte fortollingskravet eller at de sendte pakken til meg med riktig pris på etiketten. Synes ikke at det var for mye å be om.

Nå sitter jeg her uten det jeg hadde bestilt, og må belage meg på at de ikke refunderer pengene. 🙄 

Anonymkode: b7ee9...572

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
1 time siden, Snop skrev:

Tror dessverre de gjør det klart at de ikke er ansvarlig for toll og moms når man bestiller. Men er enig i at de burde være litt mer runde i kantene når de har skrevet feil.

Jepp, det står overalt på siden. Forstår godt at de tar det forbeholdet, men jeg synes at det er rart at de ikke gir meg refusjon når de mottar varen i retur. Feilen ligger tross alt hos dem. 

Anonymkode: b7ee9...572

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nerine_

Syns feelunique har tapt seg veldig, handler aldri der lenger. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Er det ikke bare å ta kontakt med tollvesenet og legge feem kvittering på kjøpet?

Anonymkode: ae35f...369

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ellii

Har opplevd akkurat det samme. 

De hadde skrevet prisen uten å trekke fra rabatten, så jeg måtte betale toll som deg. 

Jeg fikk samme svar fra Feel Unique. Så jeg orket ikke å styre mer, betalte og bestiller ikke mer fra de. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.


Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...