Gå til innhold

Kjøpe en brukt laptop, er man sikra mot spinoering etc hvis man reformaterer pcen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe brukt laptop, er man sikra mot spinoering etc hvis man reformaterer pcen?

 

 

Anonymkode: 9c826...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. 99% sikkert. Men for selger er det ikke så sikkert, kan fint finne fram slettet filer, selv om maskinen er formatert.

Endret av SemperFi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SemperFi skrev:

Ja. 99% sikkert. Men for selger er det ikke så sikkert, kan fint finne fram slettet filer, selv om maskinen er formatert.

Hvis man kan finne frem til slettede filmer så kan vel dette også bety at disse slettede filene inneholder skadelig programvare?

Anonymkode: 9c826...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man kan finne frem til slettede filmer så kan vel dette også bety at disse slettede filene inneholder skadelig programvare?

Anonymkode: 9c826...e0b

Om du formaterer en maskin, så er alle filene slettet, så de infiserte filene vil ikke plutselig komme tilbake. De fleste maskiner med iOS eller Windows 7/10 er oppdaterte, så inflasjonsnivået er minimum. Det jeg siktet til er at jeg personlig ikke ville solgt en bærbar med brukt harddisk, den fjerner jeg og destruerer jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som påstås om Huawei og andre kinesiske produsenter, er at de legger inn funksjonalitet i hardware som lar de få tilgang. Om dette stemmer vet jeg ikke. Men det eneste som er sikkert mot dette er å aldri være på Internett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...