Gå til innhold

Nødvendig med Hepatitt A-vaksine på all incluse hotell i Alanya?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det nødvendig å ta denne vaksinen? Jeg tenkte å ta den pga ferietur i sommer, ser det er anbefalt, men "alle" jeg snakket med mente at det var unødvendig. 

Anonymkode: 52274...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste vaksiner de anbefaler ved utenlandsreise er unødvendige.

Anonymkode: 97da5...ba7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres unødvendig ut. Er det virkelig anbefalt å ta Hepatitt-A-vaksine for å reise til Tyrkia?

Anonymkode: d1808...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legen min om dette for noe år siden, hatt mange turer til Tyrkia. Han mente om jeg var som en vanlig turist, på hotellet, stranda, resturanger osv i en uke eller to, kke nødventig med vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste vaksiner de anbefaler ved utenlandsreise er unødvendige.

Anonymkode: 97da5...ba7

Blir som å reise uten reiseforsikring så ja hvis du vil ta risikoen så gjør det 👍🏻

Anonymkode: ff03a...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem disse "alle" du har snakket med er, sannsynligvis folk uten medisinsk bakgrunnskunnskap. Det er grunn til at vaksinen er anbefalt. Selv om du skal bo på hotell så er det lokale som skal lage maten, og bare fordi de jobber på hotell betyr ikke det at de har god hygiene. Det skal lite smittestoff til å få bli smittet av hepA, så at en med smitte og ikke godt vaskede hender fikser sushien din holder i  massevis. HepA overlever også leeeenge utenfor kroppen, så du kan få smitten av f.eks dårlig renhold på hotellrommet eller solsengen. Det er mye hepA i øst-europa og midt-østen, derav anbefalingene. Men "alle" vet jo sikkert bedre enn Folkehelseinstituttet. 

Anonymkode: 8cab0...1ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle vaksiner er uøndvendige så lenge ikke man er en av de få uheldige som blir utsatt for smitte.

Anonymkode: 3e34a...ce9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vaksiner er uøndvendige så lenge ikke man er en av de få uheldige som blir utsatt for smitte.

Anonymkode: 3e34a...ce9

Akkurat som at man kan droppe reiseforsikring, bilforsikring (før det ble dagsbøter vel og merke), husforsikring osv.

Alt er bra, man sparer mye penger, heøt til den dagen huset brenner, man kræsjer bilen eller man blir syk og må ha legehjelp i utlandet.

Det er vel mer på hva er du villig til å risikere tenker jeg...

Anonymkode: 090ee...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vaksinert mot både hepatitt A og B og jeg føler ikke at immuniteten er tung å bære, selv om den sikkert i de fleste sammenhenger er unødvendig. Hepatitt A-smitte dukker opp fra tid til annen her til lands også så jeg forstår ikke helt at det er noe problem å ta denne vaksinen (Og gjenta det innen seks måneder) og dermed slippe å tenke noe mer på det? Dumt å finne ut at den kanskje var litt nødvendig likevel mener jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...