Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Børstet støvet av en gammel hobby rundt jul. Latt tegnesakene ligge i årevis. Nå er ting roligere, og jeg har igjen tatt opp hobbyen igjen. Siden jeg ikke kommer til å ha utstillinger, tenkte jeg at jeg kunne legge ut noe her. :) 

vil gjerne se arbeidet fra andre, hvis noen ser syn på å legge ut. Skriv gjerne litt om teknikk og hva dere liker å regne/male.

selv er jeg veldig glad i tusj, siden jeg kan ta det med meg, men begynner også med blyant når det er mange detaljer. Her er begynnelsen på en skisse av noe jeg fant på nettet. Er også glad i akvarell.

 

3C620FF9-DACD-4DE6-8270-0F69DA94787A.jpeg

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy! Vil gjerne se ting fra andre og - jeg klarer ikke å tegne dyr, kjempefin tiger! Selv tegner jeg med grafitt, stort sett portretter. Blir lenge mellom hver tegning pga studier, men når jeg først setter meg ned kan jeg godt bli sittende i 5-6 timer om gangen. :) Kan legge ut litt senere når jeg får scannet, men kommenterer nå så jeg husker tråden! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rødhetten skrev:

Så gøy! Vil gjerne se ting fra andre og - jeg klarer ikke å tegne dyr, kjempefin tiger! Selv tegner jeg med grafitt, stort sett portretter. Blir lenge mellom hver tegning pga studier, men når jeg først setter meg ned kan jeg godt bli sittende i 5-6 timer om gangen. :) Kan legge ut litt senere når jeg får scannet, men kommenterer nå så jeg husker tråden! 

Takk. Synes de er virkelig nydelige dyr. Grafitt er jeg ukjent med. En slags stift eller noe? Portrett er kjempegøy, men hat ikke gjort det på en god stund. Kjenner godt til det å bli sittende i timesvis på en god dag ja. Blir lenge mellom hver tegning her også, fordi jeg er så grundig når jeg setter i gang. Jobber mye med dem.

Kjempeflotte portretter begge to, @Amaliea og @Rødhetten :nordvesta:

Denne procreate appen har jeg aldri hørt om. Det var fullstendig nytt for meg.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å tegne mennesker og dyr, og gjerne med fargeblyanter, men liker å prøve ut forskjellige teknikker. :) (Vurderte å ta dette anonymt men skitt heller... Blir jeg gjenkjent så blir jeg gjenkjent).

62254984_2316767871977389_71332750446244

50586588_2221426441511533_60964703817516

55908392_2265485470438963_56436696148701

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var jo kjempefine @Ardwinna :)

Ja, jeg tenkte det samme. Var derfor jeg klikket anonym. Sitter av og til offentlig og tegner, så jeg vil ikke bli gjenkjent fra kg da :fnise:

Synes det er veldig gøy å se bildene deres. Ulik stil, og ulik teknikk. Dette er reine inspirasjons galleriet. Må nok legge ut mer selv når jeg har kommet lenger. Håper flere får lyst til å vise fram sine ting, så vi kan få en fargerik og morsom tråd.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Takk. Synes de er virkelig nydelige dyr. Grafitt er jeg ukjent med. En slags stift eller noe? Portrett er kjempegøy, men hat ikke gjort det på en god stund. Kjenner godt til det å bli sittende i timesvis på en god dag ja. Blir lenge mellom hver tegning her også, fordi jeg er så grundig når jeg setter i gang. Jobber mye med dem.

Kjempeflotte portretter begge to, @Amaliea og @Rødhetten :nordvesta:

Denne procreate appen har jeg aldri hørt om. Det var fullstendig nytt for meg.

Anonymkode: 8de9d...1dc

Det kan være stifter, men er også en blyanttype :) Jeg tegner stort sett kun med blyant!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin tråd! Dere er så flinke :)

jeg maler litt med akvarell, men er ikke så stødig enda, så det blir til at jeg følger tutorials og ser etter bilder jeg finner på nett. Legger ved bilde av en gris jeg malte etter Kirsty Partridges tutorial på Patreon.

20190616_005248.thumb.jpg.67410ff2617be1cedf0220c4c7eb3d84.jpg

  • Liker 34
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Stueloff skrev:

For en fin tråd! Dere er så flinke :)

jeg maler litt med akvarell, men er ikke så stødig enda, så det blir til at jeg følger tutorials og ser etter bilder jeg finner på nett. Legger ved bilde av en gris jeg malte etter Kirsty Partridges tutorial på Patreon.

20190616_005248.thumb.jpg.67410ff2617be1cedf0220c4c7eb3d84.jpg

Så fint! Jeg skulle ønske jeg kunne male, synes det er så vanskelig! 😮 Flott bilde, og så kunstnerisk bakgrunn og forgrunn ❤️ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Rødhetten said:

Så fint! Jeg skulle ønske jeg kunne male, synes det er så vanskelig! 😮 Flott bilde, og så kunstnerisk bakgrunn og forgrunn ❤️ 

Tusen takk! Det viktigste er ikke hvor flink man er, men at man syns det er gøy å holde på med :)

4 hours ago, AnonymBruker said:

Kjempefin Gris @Stueloff :) 

Synes du er flink jeg.

Anonymkode: 8de9d...1dc

Takk skal du ha! Så fint det er å få positiv respons 😊 Jeg var litt nervøs for å legge det ut.

3 hours ago, Rødhetten said:

Kan jo like gjerne legge ut ett til som er "in progress" - bør kanskje for øvrig nevne at jeg sjeldent fullfører noe som helst, selv om jeg kan bruke lang tid på hver tegning. 😂
Noen av tingene jeg bruker for å "blende": pensler, q-tips, first price lommetørkler :P 

64224562_419417572237608_1442538214597328896_n.jpg

Så nydelig! Er det Robert Downey Jr.? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan poste et par til jeg har laget.

Denne tegnet jeg med fargeblyanter på brunt papir (eller egentlig papp, det er baksiden av emballasjen til en Toro risgrøt 😂 ), og så la jeg til detaljer og kanten rundt med hvit penn.

Screenshot_20190616-144516_Instagram.thumb.jpg.7e1d6f25ff083417959f8a437fc36eb9.jpg

Et hobbithull i akvarell.

Screenshot_20190616-144601_Snapchat.thumb.jpg.611edaab671bc47261ee06f5ea2e74a0.jpg

  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rødhetten skrev:

Det kan være stifter, men er også en blyanttype :) Jeg tegner stort sett kun med blyant!

Hmmm... må sjekke. Prøver gjerne det også 🤔

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rødhetten skrev:

Kan jo like gjerne legge ut ett til som er "in progress" - bør kanskje for øvrig nevne at jeg sjeldent fullfører noe som helst, selv om jeg kan bruke lang tid på hver tegning. 😂
Noen av tingene jeg bruker for å "blende": pensler, q-tips, first price lommetørkler :P 

64224562_419417572237608_1442538214597328896_n.jpg

Det hender noen ganger at noen bare blir liggende ja. Andre ganger tatt opp igjen. Fint var det i alle fall, og flotte tips. :) 

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Stueloff skrev:

Så nydelig! Er det Robert Downey Jr.? :)

Takk! Stemmer - er stor Marvel fan hehe. ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rødhetten said:

Takk! Stemmer - er stor Marvel fan hehe. ;) 

Fantastisk! Jeg også :) Lett å se at det er ham 👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritbra, Stueloff! :klappe:

Og Rødhetten, du er veldig flink til å tegne realistiske portrett!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ardwinna said:

Dritbra, Stueloff! :klappe:

Og Rødhetten, du er veldig flink til å tegne realistiske portrett!

Tusen takk, Ardwinna! Du er også kjempeflink, likte særlig tegninga av den lille jenta med bamse 😍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...