Gå til innhold

Positiv test eller ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og min samboer er førstegangs prøvere og derfor veldig usikre. Jeg har tatt en graviditest test de siste 3 dagene hvor i går og forigårs var antydning til strek. I dag tok jeg rfsu sin «test tidlig» og den så slik ut. Er dette en positiv test eller ikke? Jeg hadde ikm for 26 dager siden, så har tydeligvis vært noe surr med syklusen også.

324B667D-F671-46F1-98DE-76746ED65E3B.jpeg

Anonymkode: 0e106...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg og min samboer er førstegangs prøvere og derfor veldig usikre. Jeg har tatt en graviditest test de siste 3 dagene hvor i går og forigårs var antydning til strek. I dag tok jeg rfsu sin «test tidlig» og den så slik ut. Er dette en positiv test eller ikke? Jeg hadde ikm for 26 dager siden, så har tydeligvis vært noe surr med syklusen også.

324B667D-F671-46F1-98DE-76746ED65E3B.jpeg

Anonymkode: 0e106...705

Positiv 🐨

Anonymkode: 7b94e...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser positiv ut for meg🙌🏻

Anonymkode: 1d7ce...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
1 time siden, KM1 skrev:

IKM for 7 dager siden, er dette en skygge strek eller svak positiv tror dere??

8075B100-A78F-48E6-A6AD-9764B2B7336B.jpeg

379C56EC-C823-4C6D-85C7-E877FD354AA7.jpeg

Skyggestrek

Anonymkode: 7b94e...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test med en digital, slipper du å lure? 😊 7 dager etter IKM bør streken normalt være veldig lett å tyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, KM1 skrev:

IKM for 7 dager siden, er dette en skygge strek eller svak positiv tror dere??

8075B100-A78F-48E6-A6AD-9764B2B7336B.jpeg

379C56EC-C823-4C6D-85C7-E877FD354AA7.jpeg

Du har sterkere strek en trådstarter, og som du ser har hun fått flere svar. Dere har til og med tatt samme test. Men du ser kanskje ikke om din er positiv eller ikke? 

Anonymkode: 7b94e...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De testene.... det kommer an på hvor lenge de har ligget når du tar det bildet av resultatet. De kan IKKE ligge lenger enn det bruksanvisningen sier, for alle resultater etter den tid (er det tre minutter det står?) er ikke til å stole på. Ligger en test i en halvtime eller flere timer etter man tok den, kan resultatet ha forandret seg og blitt misvisende ved at urinen har trukket gjennom hele, gjort den våt og får den til å mørkne og gi et falskt resultat (den kan se ut som svakt positiv, mens den ikke er det)

Bilde av testen må altså tas innenfor det tidspunktet bruksanvisningen sier at den skal leses av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sterkere strek en trådstarter, og som du ser har hun fått flere svar. Dere har til og med tatt samme test. Men du ser kanskje ikke om din er positiv eller ikke? 

Anonymkode: 7b94e...840

Har aldri fått en strek nr 2 før, fulgte instruksene til punkt og prikke, så er derfor veldig usikker, meg og typen prøver å bli gravide 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Million skrev:

De testene.... det kommer an på hvor lenge de har ligget når du tar det bildet av resultatet. De kan IKKE ligge lenger enn det bruksanvisningen sier, for alle resultater etter den tid (er det tre minutter det står?) er ikke til å stole på. Ligger en test i en halvtime eller flere timer etter man tok den, kan resultatet ha forandret seg og blitt misvisende ved at urinen har trukket gjennom hele, gjort den våt og får den til å mørkne og gi et falskt resultat (den kan se ut som svakt positiv, mens den ikke er det)

Bilde av testen må altså tas innenfor det tidspunktet bruksanvisningen sier at den skal leses av.

Testen ga endelig resultat litt i underkant av 5 min, strek nr 2 var lysere enn strek nr 1, ventetiden er 5 min og ikke lenger enn 30 min. Tok bilde nr 2 under 10 min etter svar, og bilde nr 1 litt senere enn det, teststreken forsvant etter nesten 45 min eller mer. Tok den samme testen på tirsdag kveld, den var blendahvit, virker som at HCG nivå har økt om det er en svak positiv. Er min første pp og TR er aldri mer enn 1 dag forsinket maksimum, kan nesten si klokkevis når den kommer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, KM1 skrev:

Har aldri fått en strek nr 2 før, fulgte instruksene til punkt og prikke, så er derfor veldig usikker, meg og typen prøver å bli gravide 😅

Om du fulgte bruksanvisningen til punkt å prikke leste du kanskje også at to streker er positivt. Så den er positiv. Men anbefaler deg å ta en digital for å få det bekreftet siden du er 7 dager over IKM. Om den slår ut så er du gravid. 

Anonymkode: 7b94e...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Test med en digital, slipper du å lure? 😊 7 dager etter IKM bør streken normalt være veldig lett å tyde.

Har du en anbefaling eller flere? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du fulgte bruksanvisningen til punkt å prikke leste du kanskje også at to streker er positivt. Så den er positiv. Men anbefaler deg å ta en digital for å få det bekreftet siden du er 7 dager over IKM. Om den slår ut så er du gravid. 

Anonymkode: 7b94e...840

Det skal jeg gjøre, takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Million skrev:

De testene.... det kommer an på hvor lenge de har ligget når du tar det bildet av resultatet. De kan IKKE ligge lenger enn det bruksanvisningen sier, for alle resultater etter den tid (er det tre minutter det står?) er ikke til å stole på. Ligger en test i en halvtime eller flere timer etter man tok den, kan resultatet ha forandret seg og blitt misvisende ved at urinen har trukket gjennom hele, gjort den våt og får den til å mørkne og gi et falskt resultat (den kan se ut som svakt positiv, mens den ikke er det)

Bilde av testen må altså tas innenfor det tidspunktet bruksanvisningen sier at den skal leses av.

Jeg fulgt bruksanvisningen og 4 dager senere tok jeg test og den sa gravid 2-3 uker😍 Noen av oss produserer mindre hcg og får derfor ikke klart tydelig positiv med en gang selvom en er over tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Veronicas skrev:

Jeg fulgt bruksanvisningen og 4 dager senere tok jeg test og den sa gravid 2-3 uker😍 Noen av oss produserer mindre hcg og får derfor ikke klart tydelig positiv med en gang selvom en er over tiden

gratulererer!! 😍

tok du først en annen test enn clearblue? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, KM1 skrev:

gratulererer!! 😍

tok du først en annen test enn clearblue? :) 

Takk😍 Ja er mitt innlegg på toppen her, tok RFSU test tidlig først ☺️ Tok også clearblue 1 uke før den på bildet, den var negativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Veronicas skrev:

Takk😍 Ja er mitt innlegg på toppen her, tok RFSU test tidlig først ☺️ Tok også clearblue 1 uke før den på bildet, den var negativ

ååå så koselig! hvis testen min er positiv så er jeg i forhold til kalender regning 5 uker på vei, så tenker å ta en clearblue om noen dager :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...