Gå til innhold

"Alle " er leger, og gir råd som ikke er bedt om. Hvordan respondere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ber om råd tar jeg mot alle råd med takk, men denne gangen har jeg ikke bedt om det, og ble "overfalt".

Bakgrunnen er at jeg har omsorgsansvar for en person som har skadet seg.  Hun får den hjelpen hun trenger, men skaden tar tid å hele.

En av hennes venner er opptatt av hennes velferd, og i går ble jeg konfrontert med hvor dårlig omsorgsperson jeg er, at jeg ikke er hos henne ofte nok til å vite hva som er best for henne (jeg er der stort sett hver dag), og hva jeg burde gjøre for henne (gi et naturlegemiddel). 

Jeg sa at dette var noe jeg ikke ville diskutere ned ham, og at jeg forholdt meg til legens ordre, men han fortsatte å argumentere.  Da jeg sa jeg ville gå, sperret han veien for meg. 

 

Han ble skikkelig ubehagelig, og ufin.  Hvordan ville dere reagert på slik oppførsel?

 

 

Ps:   Hun kan ikke bruke det naturlegemiddelet han foreslår på grunn av interaksjoner med medisiner.  Jeg tenker ikke å informere han om hennes sykdommer og medisiner bare for å forklare hvorfor han tar feil.

Anonymkode: 960f9...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får be han komme tilbake når han er ferdig med spesialistutdannelsen i Norge. Det tar 12 år. DA kan han komme med tips innen medisin.

Anonymkode: bcf0c...d04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke "alle", det er en venn av henne som tydeligvis ikke er helt i vater. Du kan si til han at han får snakke med henne selv?

Anonymkode: d5fa9...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...