Jump to content
sstinemor

For drøy pris på chartertur?

Recommended Posts

sstinemor

31000kr for chartertur til Mallorca, 1 uke, 2 voksne og 2 barn. 4 stjerners leilighetshotell sentralt med basseng og direktefly. Er det for drøy pris? Mat og opplevelser vil komme i tillegg. Samboer mener det er altfor dyrt, men jeg synes det er rimelig. Ihvertfall med tanke på at vi bestilte bare halvannen måned før avreise. (Kun samboer er far til barna så han må jo betale mer)

Fortsetter under...

TomHm

Syntes det var dyrt.

AnonymBruker

Det kommer helt an på om det er i høysesongen eller ikke, er det høysesong så kan prisen ligge på godt under halvparten i lavsesongen.

Anonymkode: 450cd...b3f

AnonymBruker

For deg som betaler 7500kr vil det jo være billig. For samboer som må betale 23500kr er det dyrt. 

Anonymkode: c4459...5ff

AnonymBruker

Jeg synes det høres dyrt ut. Men jeg har ikke barn og aner ikke hva det koster å reise med barn. 

Betaler 35000,- for 2 uker til Thailand på luksushotell for 2 voksne med skikkelig gode flyseter. (Til vinteren)

Anonymkode: 6d6de...f1a

Fru Uperfekt

Kommer an på økonomien til far

Annonse

AnonymBruker

Gud så unødvendig bruk av penger!😨 Vi bestilte også i seineste laget 2voksne2barn, midt i fellesferien. Betalte 23000kr og syntes det var dyrt jeg...

Anonymkode: c0a48...936

AnonymBruker

Jeg synes det var litt dyrt.

Anonymkode: bc51a...202

sstinemor
Posted (edited)

...

ser jeg har glemt å trykke anonym 🤦‍♀️

Edited by sstinemor

AnonymBruker

30000 for en uke i mallorca?😂

Anonymkode: c0a48...936

AnonymBruker

Jeg synes ikke at det var spesielt dyrt, egentlig ganske middels. 

Jeg kom opp med nesten 33000 for rimeligste alternativ, med omtrent de samme kriteriene, men ikke så sentralt. 

Jeg kunne få en restplass med avreise i juni til 23000.

Anonymkode: 1a9e9...71c

AnonymBruker

Mallorca er dyrt da (men også veldig bra, best/renest/mest ordentlig av alle vanlige chartersteder synes jeg). I skoleferien høres det ut som en ganske normal, i alle fall ikke ekstra dyr, reise. 

Du kan nok få billigere turer ved å reise til Hellas, Kypros, Kroatia, Tyrkia osv, men sistnevnte ville jeg i alle fall holdt meg langt unna. 

Anonymkode: 04a02...6cc

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For deg som betaler 7500kr vil det jo være billig. For samboer som må betale 23500kr er det dyrt. 

Anonymkode: c4459...5ff

Nei, nå bruker du orda feil. Billig/dyrt betyr kostnad sammenlignet med det en kan vente.
Det du mener, er at for trådstarter er det et beskjedent beløp, men for samboer blir det mange penger å måtte ut med.

Anonymkode: 80e10...55a

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå bruker du orda feil. Billig/dyrt betyr kostnad sammenlignet med det en kan vente.
Det du mener, er at for trådstarter er det et beskjedent beløp, men for samboer blir det mange penger å måtte ut med.

Betyr jo det samme...

Beskjedent beløp: billig

Mye penger: dyrt

Anonymkode: 2bd5a...f48

AnonymBruker

Synes ikke det var dyrt. Har sett på flere charterturer selv. Vi er 2 voksne og 3 barn, enda ikke funnet noe ok til under 40000,-

Anonymkode: ac83a...935

Ild

Det er det det koster til den destinasjonen. 

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mallorca er dyrt da (men også veldig bra, best/renest/mest ordentlig av alle vanlige chartersteder synes jeg). I skoleferien høres det ut som en ganske normal, i alle fall ikke ekstra dyr, reise. 

Du kan nok få billigere turer ved å reise til Hellas, Kypros, Kroatia, Tyrkia osv, men sistnevnte ville jeg i alle fall holdt meg langt unna. 

Anonymkode: 04a02...6cc

Hvorfor? 😅 vi har reist til alle de nevnte stedene, men det eneste landet vi reiser tilbake til er Tyrkia :) Kroatia var utrolig fint, men de hadse fryktelig dårlig mat der. Matopplevelsen er viktig på ferie, synes jeg. I Hellas var ikke innbyggerne særlig hyggelig. Kypros er helt greit det også. Spania også for så vidt, men det er dyrt å leve der nede sammenlignet med Tyrkia.

Til TS: om det ikke er all inkl. synes jeg det var dyrt. Regner med det er uten siden mat kommer utenom. 

Anonymkode: ab974...ae1

AnonymBruker

Vi betaler det samme til samme sted, for samme antall personer PG stjerner på hotell. men det er inkl halvpensjon! 

Anonymkode: 059aa...b29

AnonymBruker

Kommer an på om det er i høysesongen eller ikke, som nevnt over. Hvis det et i skoleferien synes jeg ikke det er spesielt dyrt. Er det i oktober eller april, for eksempel, er det dyrt.

Anonymkode: 04851...0ac

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr jo det samme... Beskjedent beløp: billig. Mye penger: dyrt
Anonymkode: 2bd5a...f48

NAOB:
dyr - OM VARE, TJENESTE E.L. som koster en forholdsvis stor sum (i forhold til hva man har råd til eller sammenlignet med den pris som er vanlig); som har høy pris
billig - som ikke koster mange penger; som i forhold til verdien krever et lite utlegg | motsatt dyr

En Tesla er billig, men den koster mye.
(Tesla er billig i forhold til andre biler med tilsvarende ytelse, men for meg koster den mye)