Gå til innhold

Sykefravær: Østfold-kvinnene er blant de sykeste i landet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.moss-avis.no/okonomi-og-naringsliv/nyheter/sykefravar/sykefravar-ostfold-kvinnene-er-blant-de-sykeste-i-landet/s/5-67-867055

Blant Østfold-kvinnene er sykefraværet åtte prosent, en oppgang på én prosent fra samme kvartal 2018. Økningen var størst for kvinner i aldersgruppen 16–19 år (32,6 prosent). Sykefraværet for menn har gått ned med 5,3 prosent og er nå på 4,8 prosent. Blant menn var nedgangen størst i aldersgruppen 16–19 år (- 18,2 prosent).

Overrasket at unge kvinner er så syke, en økning på 32,6% for aldersgruppåen 16-19 år er ganske formidabel. Samtidig gikk sykefraværet for menn i samme aldergruppe ned nesten 20%.

Anonymkode: 10422...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel disse såkalte angstlidelser, utbrenthet, me og listen er lang...

Anonymkode: 3aa91...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.moss-avis.no/okonomi-og-naringsliv/nyheter/sykefravar/sykefravar-ostfold-kvinnene-er-blant-de-sykeste-i-landet/s/5-67-867055

Blant Østfold-kvinnene er sykefraværet åtte prosent, en oppgang på én prosent fra samme kvartal 2018. Økningen var størst for kvinner i aldersgruppen 16–19 år (32,6 prosent). Sykefraværet for menn har gått ned med 5,3 prosent og er nå på 4,8 prosent. Blant menn var nedgangen størst i aldersgruppen 16–19 år (- 18,2 prosent).

Overrasket at unge kvinner er så syke, en økning på 32,6% for aldersgruppåen 16-19 år er ganske formidabel. Samtidig gikk sykefraværet for menn i samme aldergruppe ned nesten 20%.

Anonymkode: 10422...bdb

Kan du komme med de absolutte tallene også? En økning fra 0.01% til 0.02% er en 100% økning, men 0.02% sykefravær er ikke veldig mye.

Anonymkode: 8fbc2...6ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid skal Østfold være så dårlig på alt. Bare Finnmark som er verre

Anonymkode: 7c5f9...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfold har generelt dårlig utdannet befolkning og disse har ofte fysisk tunge yrker og lever dårligere. Barnefattigdommen er også ganske høy. Så jeg er ikke overrasket. Som store deler av resten av landet så blir skole lite prioritert av politikerne, men de skryter av at de gjør mye. Og da er det vanskelig å komme seg ut av den sosiale klassen hvis man ikke får en god utdannelse. 

Jeg bor i Østfold selv. 

Anonymkode: 2e91e...5aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du komme med de absolutte tallene også?

De har jeg ikke.

Anonymkode: 10422...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg gjort utslag på statistikken allerede? Jeg vet jo godt at jeg er syk, men ikke at det var ille.  :forkjola: 

Anonymkode: 36fbc...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...