Gå til innhold

Tiltak mot kjøpegalskap i nettbutikker (klær)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag greide jeg å motstå trangen til å kjøpe. Jeg hadde dog fullt opp handlekurven, men jeg utsatte og utsatte dette med å fullføre kjøpet, helt til jeg hadde tenkt meg om mange ganger. Deretter tømte jeg handlekurven og lukket siden til nettbutikken.

Flere som har det likt? Hva er deres metoder for å unngå å kjøpe? 😍

Anonymkode: 33fe8...9c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det samme som deg. Melder meg av nyhetsbrev fra nettbutikkene. Det funker en stund!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat gjøre som deg. Tøm og lukk.

Tenke om jeg virkelig trenger det? Har jeg noe i skapet som jeg er veldig glad i som jeg sparer? Sier til meg selv at jeg tar heller det jeg har, og bruker det.

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende svar  og gode råd :hjerte:

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag greide jeg å motstå trangen til å kjøpe. Jeg hadde dog fullt opp handlekurven, men jeg utsatte og utsatte dette med å fullføre kjøpet, helt til jeg hadde tenkt meg om mange ganger. Deretter tømte jeg handlekurven og lukket siden til nettbutikken.

Flere som har det likt? Hva er deres metoder for å unngå å kjøpe? 😍

Anonymkode: 33fe8...9c2

 

1 minutt siden, Harlekin skrev:

Jeg gjør det samme som deg. Melder meg av nyhetsbrev fra nettbutikkene. Det funker en stund!

 

1 minutt siden, exictence skrev:

Akkurat gjøre som deg. Tøm og lukk.

Tenke om jeg virkelig trenger det? Har jeg noe i skapet som jeg er veldig glad i som jeg sparer? Sier til meg selv at jeg tar heller det jeg har, og bruker det.

Det går vel an å spørre seg selv; Hvorfor ønsker dere dere mer enn dere allerede har?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, waco skrev:

 

 

Det går vel an å spørre seg selv; Hvorfor ønsker dere dere mer enn dere allerede har?

Takk for kloke ord :hjerte:

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag greide jeg å motstå trangen til å kjøpe. Jeg hadde dog fullt opp handlekurven, men jeg utsatte og utsatte dette med å fullføre kjøpet, helt til jeg hadde tenkt meg om mange ganger. Deretter tømte jeg handlekurven og lukket siden til nettbutikken.

Flere som har det likt? Hva er deres metoder for å unngå å kjøpe? 😍

Anonymkode: 33fe8...9c2

Jeg legger varene i handlekurven og kommer til dagen etter, eller uker senere, alt ettersom. Ikke alltid alt føles like relevant da. Lurt å la det ligge ei natt eller fler.

Anonymkode: 7467b...90f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger varene i handlekurven og kommer til dagen etter, eller uker senere, alt ettersom. Ikke alltid alt føles like relevant da. Lurt å la det ligge ei natt eller fler.

Anonymkode: 7467b...90f

Takk for lurt tips :hjerte:

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver på sånn jeg også, min guilty pleasure er Zalando og diverse sminke/hudpleie nettsider.  Sliter innimellom, og gråter nesten når ting jeg virkelig har lyst på i handlekurven på Zalando blir utsolgt.  Huff, bestiller mye derfra men tipper 70-90 % blir sendt i retur da.  Jeg sier til meg selv hver gang jeg har bestilt at NÅ er det lenge til neste gang men så går det en-to uker også er jeg utpå igjen.  Man har det også hengene over seg at man må returnere og det er et tiltak i seg selv.  Driver også som dere over og utsetter men så dukker det opp noe jeg har skikkelig lyst på og jeg må bare bestille fordi jeg er redd for at det blir utsolgt.  Burde nesten satt en kjøpssperre på PCen.  Er det mulig tro??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Jeg driver på sånn jeg også, min guilty pleasure er Zalando og diverse sminke/hudpleie nettsider.  Sliter innimellom, og gråter nesten når ting jeg virkelig har lyst på i handlekurven på Zalando blir utsolgt.  Huff, bestiller mye derfra men tipper 70-90 % blir sendt i retur da.  Jeg sier til meg selv hver gang jeg har bestilt at NÅ er det lenge til neste gang men så går det en-to uker også er jeg utpå igjen.  Man har det også hengene over seg at man må returnere og det er et tiltak i seg selv.  Driver også som dere over og utsetter men så dukker det opp noe jeg har skikkelig lyst på og jeg må bare bestille fordi jeg er redd for at det blir utsolgt.  Burde nesten satt en kjøpssperre på PCen.  Er det mulig tro??

Takk for at du deler :hjerte: Det eneste som har hjulpet meg med å unngå å kjøpe, er å ha innkjøpsstopp på alt jeg ikke trenger, og å tenke over om det jeg har lyst på er noe jeg virkelig trenger. Jeg har vært veldig flink i flere lange perioder, og når man først  har greid å ha en slik shoppestopp (dvs ikke kjøpe noe man ikke behøver) en stund, så går det lett av seg selv å unngå å kjøpe ting man ikke trenger. Denne tråden er også inspirerende: 

 

 

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SupaWoman skrev:

Burde nesten satt en kjøpssperre på PCen.  Er det mulig tro??

Det har jeg ikke hørt om dessverre. Men man kan jo kanskje legge alle kjøpekortene sine på et veldig utilgjengelig sted, før man setter seg ned og ser i nettbutikkene? 

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man får fjernet den tresifrede koden som er på baksiden av kredittkortene, så kan man ikke handle på nettet (dersom man ikke kan den koden utenat da). Men jeg vet ikke om det er lov til å fjerne de tallene eller ev sensurere de tallene ved å skrive over med sprittusj?

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man får fjernet den tresifrede koden som er på baksiden av kredittkortene, så kan man ikke handle på nettet (dersom man ikke kan den koden utenat da). Men jeg vet ikke om det er lov til å fjerne de tallene eller ev sensurere de tallene ved å skrive over med sprittusj?

Anonymkode: 33fe8...9c2

Husker den.  :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Husker den.  :nigo:

 :)  Jeg håper at du finner din måte å nå dine mål på :hjerte:

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det fungerte veldig bra å tømme handlekurven i går :) Det var kun ett av plaggene jeg virkelig  ønsket meg. De andre plaggene hadde jeg bare halvveis lyst på. Nå i dag var det plagget jeg ønsket meg utsolgt, og da har jeg ikke lengre lyst til å kjøpe de andre plaggene som var i handlekurven i går. 

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. har det litt slik jeg og. Men jeg har shoppet mye i det siste, siden jeg trenger litt større garderobe som er mer gangbar enn på rød løper (å der er jeg jo aldri, desverre) Så blir det shoppet ting jeg ikke så etter. Ser nå etter en lys bukse ala sommer. Men så finner jeg fine ting jeg får lyst på, og vipps kjøpte jeg en grønn sommer kjole i dag.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Fjollefyr skrev:

Ah.. har det litt slik jeg og. Men jeg har shoppet mye i det siste, siden jeg trenger litt større garderobe som er mer gangbar enn på rød løper (å der er jeg jo aldri, desverre) Så blir det shoppet ting jeg ikke så etter. Ser nå etter en lys bukse ala sommer. Men så finner jeg fine ting jeg får lyst på, og vipps kjøpte jeg en grønn sommer kjole i dag.. 

Takk for at du deler :hjerte: Kanskje du kan finne noe på https://indiska.com/no/Mote/Bukser/c/pant   Husk at str xl på Indiska er større enn vanlig. De skriver: "Størrelsene varierer nå fra XS-XL i flertallet av våre plagg - som tilsvarer størrelse 34-50." eller på https://www.floyd.no/klaer/bukser (som er normal i str som regel. Men det er lurt å lese tilbakemeldinger fra kunder som du finner under "vurderinger" for de enkelte plaggene).

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjollefyr skrev:

Ah.. har det litt slik jeg og. Men jeg har shoppet mye i det siste, siden jeg trenger litt større garderobe som er mer gangbar enn på rød løper (å der er jeg jo aldri, desverre) Så blir det shoppet ting jeg ikke så etter. Ser nå etter en lys bukse ala sommer. Men så finner jeg fine ting jeg får lyst på, og vipps kjøpte jeg en grønn sommer kjole i dag.. 

Kanskje ikke helt det du ser etter, men jeg synes denne er fin 😍 Det står at det er en vårbukse (inneholder 95%ull og er lett og luftig) https://www.lindex.com/m/no/7849499/?back

7833563_7548_PS_MF?$legacyMobileProductM

Anonymkode: 33fe8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper veldig sjelden noe med mindre det erstatter noe som er ødelagt eller skal til Fretex. Derfor har jeg blitt veldig flink til å bruke "favoritt"-knappen hos Zalando og når jeg trenger noe så ser jeg gjennom favorittlisten etter om det er noe der jeg fremdeles har lyst på.

Anonymkode: 66e5c...ecf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke helt det du ser etter, men jeg synes denne er fin 😍 Det står at det er en vårbukse (inneholder 95%ull og er lett og luftig) https://www.lindex.com/m/no/7849499/?back

7833563_7548_PS_MF?$legacyMobileProductM

Anonymkode: 33fe8...9c2

 

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du deler :hjerte: Kanskje du kan finne noe på https://indiska.com/no/Mote/Bukser/c/pant   Husk at str xl på Indiska er større enn vanlig. De skriver: "Størrelsene varierer nå fra XS-XL i flertallet av våre plagg - som tilsvarer størrelse 34-50." eller på https://www.floyd.no/klaer/bukser (som er normal i str som regel. Men det er lurt å lese tilbakemeldinger fra kunder som du finner under "vurderinger" for de enkelte plaggene).

Anonymkode: 33fe8...9c2

Takk for tips, akkurat det jeg trengte nå...hihi...shopping tips. 😉

Skal ta meg en tur på disse butikker å kikke. Liker å se klær jeg kjøper på butikken heller enn på nett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...