Gå til innhold

Tøyvask ute til tørk på søndager plagsomt for naboer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sansol

Jeg leser at noen her blir provosert av å se klesvask ute på en søndag, men jeg har enda til gode å skjønne hvorfor? Hvordan kan dette på noen måte plage deg? Vær så snill, opplys meg. 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lama_Drama

Den beste dagen å henge ut tøy på er søndager. Da har man jo faktisk tid til å berge vasken når regnet setter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
Akkurat nå, Sansol skrev:

Jeg leser at noen her blir provosert av å se klesvask ute på en søndag, men jeg har enda til gode å skjønne hvorfor? Hvordan kan dette på noen måte plage deg? Vær så snill, opplys meg. 🤯

Visuelt støy på Guds eneste fridag? Han skal da ikke måtte se trusene dine da og???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sansol
1 minutt siden, Lama_Drama skrev:

Visuelt støy på Guds eneste fridag? Han skal da ikke måtte se trusene dine da og???

Nei nei, det der var om noe en god grunn til å henge opp mer klær. 😝 Skal samle opp undertøyet til hele familien og ha rene (ha ha) truseparaden på søndag.....😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy henges alltid opp inne, eller mot innsiden av huset, for det syns jeg blir litt for intimt at andre skal se. Tøy generelt henges opp uansett hvem dag det er, bortsett ifra 17 mai og de dagene naboene har selskap. 

Og jeg blåser i om jeg ser naboens tøy til tørk, for min del så kan naboen klippe gresset på en søndag også. Folk må få leve! Heldigvis så har vi ingen naboer som overdriver bråket heller, men litt lyder må man tåle :) 

Anonymkode: 63f47...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes endel om "å ha respekt" og om skikk og bruk i denne tråden. 

Jeg tenker at det er stor forskjell på hjemme og borte. Noen har trukket fram at det er skikk og bruk å ikke ha bare skuldre i kirken for eksempel. Når jeg er gjest i kirken synes jeg ikke det er min rett å utfordre denne regelen, selv om jeg helt ærlig ikke skjønner hvorfor den eksisterer i første omgang. Man tilpasser seg jo de normene som er der man kommer - drar jeg til et sted i verden der det er skikk og bruk å bruke skaut, så vil jeg bruke det, fordi det ikke føles som min rett å utfordre "reglene" som en turist. Jeg tar selvsagt også hensyn når jeg er på besøk hos folk. Jeg vet at det er "skikk og bruk" å ta av seg sko (forståelig regel) og lue (uforståelig regel) når man går inn til folk, så jeg gjør det - siden det kan hende at dette betyr noe for de jeg besøker. 

Men i mitt hus og min hage er det jeg som bestemmer. Hvis jeg synes det er greit å gå med sko inne, så kan jo ikke noen andre bli fornærmet av det? Ingen kan pålegge noen å følge religiøse (eller andre) regler som ikke er nedfelt i noen lov eller forskrift. Det handler også om respekt tenker jeg - å ha respekt for at folk lever livene sine på ulik måte, tror på ulike ting og tar ulike valg. Hva som foregår i min hage - så lenge det ikke er lovstridig eller til vesentlig plage for mine naboer - det har altså ingen noe med. 

Det kan jo være irriterende nok - for eksempel når naboen synes det er en god ide å male huset i en eller annen grell fargekombinasjon, anlegge noe som likner et bilopphuggeri på tomten sin eller aldri klippe gresset slik at det ser ut som en jungel der inne. Det er mye rart folk har i hagen sin som ikke akkurat er vakkert i mine øyne. Men det er like fullt deres rett å ha det der. Tåler man ikke at naboene gjør som de vil på sin eiendom, så må man nesten flytte til et sted uten naboer. 

Anonymkode: 496e2...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, folk må få lov å henge ut klær til tørk på sin egen tomt når de vil vel! Folk er tullinger som skal reagere på noe sånt. Og for en rasitisk formulering på den lappen! 

Anonymkode: 303e7...78c

Hva var rasistisk med den lappen?

Enig at klesvask ikke forstyrrer noen i så måte. Men så spørs det jo hvilken klessnor og hvor den er da. 

Jeg bor i et boligfelt med lite innsyn på min tomt. Jeg kan fint henge ut klær på baksiden av huset på svingsnora omså på 17.mai, ingen ser snora likevel. Jeg ville derimot ikke hengt en lang klessnor midt i hagen på framsiden av huset på slike dager. Et vanlig tørkestativ på verandaen som skjules av rekkverket, helt ok. Men jeg ville nok ikke flashet klesvasken midt på plenen om jeg hadde gjenboere.

Anonymkode: 874ca...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Sansol said:

Jeg leser at noen her blir provosert av å se klesvask ute på en søndag, men jeg har enda til gode å skjønne hvorfor? Hvordan kan dette på noen måte plage deg? Vær så snill, opplys meg. 🤯

Mulig enkelte religiøse ikke vil blil opphisset av naboens truser som flagrer i vinden på en søndag.

Anonymkode: 71f35...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...